La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

La secretaria dels centres educatius

Presentaciones similares


Presentación del tema: "La secretaria dels centres educatius"— Transcripción de la presentación:

1 La secretaria dels centres educatius
EL CENTRE EDUCATIU CONSIDERAT COM A "SISTEMA":

2 Sistema organitzat Si centrem l'atenció i mirem a l'interior d'un centre educatiu descobrirem: A) Els elements que el formen. - Personals: mestres, pares, alumnes, personal d'administració i serveis. Constitueixen la força vital i creadora. - Materials: edifici, mobiliari, recursos, etc. - Funcionals: òrgans, programes, normes, hàbits de convivència

3 Les relacions i interaccions entre els elements
Les interaccions humanes entre les elements personals de l'organització. Són bàsiques, ja que incideixen en el "clima organitzacional" i condicionen l'eficàcia i l'orientació del centre als objectius educatius. Aquestes interaccions estan relacionades amb la confiança, el respecte, etc. - Les interaccions personals en el marc de l'estructura de l'organització. Fa referència a la relació dinàmica entre les persones i les funcions que aquestes realitzen en l'organització. Les diferents "energies personals", convenientment dirigides, s'han de complementar i potenciar les unes amb les altres en la realització de les funcions que tinguen assignades per a la consecució d'un projecte comú.

4 El model organitzatiu L'estructuració conjunta de tots els elements (personals, materials i funcionals) te les següents característiques: - Estar orientat de forma conscient a la consecució d'unes finalitats i objectius (Àmbit dels objectius i plans institucionals). - Estar configurat racionalment per a la consecució de les finalitats i objectius. Això comporta una diferenciació de funcions, òrgans, atribució de responsabilitats, etc. Es a dir, UNA ESTRUCTURA (Àmbit de les estructures). - Estar articulats entre ells, la qual cosa suposa a més l'existència d'un mon de relacions internes, fonamentalment de caràcter personal (Àmbit del Sistema Relacional).

5 El nivell de funcionament
- Les relacions humanes entre les persones del centre educatiu. - L'eficàcia de les interaccions personals pel que fa al desenvolupament i consecució dels objectius proposats. - L'adequació de l'estructuració de l'organització pel que fa a les persones i als objectius

6 LES ESTRUCTURES DEL CENTRE EDUCATIU
Podem dir que un centre educatiu està estructurat quan: - Estan definides les funcions i activitats necessàries per aconseguir els objectius de l'organització. - S'han agrupat aquestes funcions i activitats per àrees, assignant la responsabilitat de l'ejecució a òrgans i departaments. - S'ha dotat a cada òrgan i departament de la necessària capacitat de presa de decisions i s'ha delimitat el marc de relació amb la resta d'òrgans i departaments, independentment del nivell que ocupen. - S'ha dotat a cada departament del recursos necessaris per a que, desenvolupant la seua funció, contribuesca a la consecució dels objectius comuns. - S'han establert sistemes i procediments de treball, així com la tecnologia adient, que rendabilitze els recursos.

7 Àmbit de gestió del centre
A.- Centre Educatiu (Interior). A-1 Organització, Coordinació-gestió. A-2 Ensenyament-aprenentatge A-3 Suport-lògic (tècnico-pedagògic) a l'aprenentatge A-4 Suport de secretaria i administració a l'ensenyament A-5 Serveis escolars B.- Centre Educatiu (entorn) B-1 Entorn familiar (pares d'alumnes) B-2 Entorn social-cultural immediat (barri, zona, ciutat, comarca) B-3 Entorn social-cultural mediat ( Comunitat, Estat, Suprastat)

8 Les competències del secretari
Són competències del secretari o secretària: 1. Ordenar el règim administratiu del centre, de conformitat amb les directrius del director o directora. 2. Gestionar els mitjans humans i materials del centre. 3. Actuar com a secretari o secretària dels òrgans col·legiats de govern del centre, estendre les actes de les sessions i donar fe dels acords amb el vist i plau del director o directora. 4. Custodiar els llibres i arxius del centre. 5. Expedir els certificats que requerisquen les autoritats i els interessats o els seus representants en la llengua oficial que els sol·liciten.

9 Les competències del secretari
6. Realitzar l'inventari del centre i mantenir-lo actualitzat. 7. Custodiar i organitzar la utilització del material didàctic. 8. Exercir, sota l'autoritat del director o directora, la direcció del personal d'administració i serveis adscrit al centre. 9. Elaborar el projecte de pressupost del centre. 10. Ordenar el règim econòmic del centre, de conformitat amb les directrius del director o directora, realitzar-ne la comptabilitat i retre'n comptes davant les autoritats corresponents. 11. Vetllar pel manteniment material del centre en tots els aspectes, d'acord amb els suggeriments del director o directora. 12. Vetllar pel compliment de les especificacions del pla de normalització lingüística pel que fa a l'ús administratiu del valencià.

10 Les competències del secretari
13. Diligènciar, ordenar el procés d'arxivament i custodiar els expedients acadèmics i tots els documents que siguen generats al centre. 14. Donar a conèixer, difondre públicament i suficient a tota la comunitat educativa, la informació sobre normativa, disposicions legals i assumptes d'interès general o professional que arribe al centre. 15. Qualsevol altra funció que li encomane el director o directora dins el seu àmbit de competència.

11 Funció arxiu 4. Custodiar els llibres i arxius del centre.
13. Diligènciar, ordenar el procés d'arxivament i custodiar els expedients acadèmics i tots els documents que siguen generats al centre.

12 Gestió administrativa
1. Ordenar el règim administratiu del centre, de conformitat amb les directrius del director o directora. 2. Gestionar els mitjans humans i materials del centre. 8. Exercir, sota l'autoritat del director o directora, la direcció del personal d'administració i serveis adscrit al centre. 12. Vetllar pel compliment de les especificacions del pla de normalització lingüística pel que fa a l'ús administratiu del valencià.

13 Gestió econòmica 6. Realitzar l'inventari del centre i mantenir-lo actualitzat. 7. Custodiar i organitzar la utilització del material didàctic. 9. Elaborar el projecte de pressupost del centre. 10. Ordenar el règim econòmic del centre, de conformitat amb les directrius del director o directora, realitzar-ne la comptabilitat i retre'n comptes davant les autoritats corresponents. 11. Vetllar pel manteniment material del centre en tots els aspectes, d'acord amb els suggeriments del director o directora.

14 Gestió informativa 14. Donar a conèixer, difondre públicament i suficient a tota la comunitat educativa, la informació sobre normativa, disposicions legals i assumptes d'interès general o professional que arribe al centre.

15 Funció notarial 3. Actuar com a secretari o secretària dels òrgans col·legiats de govern del centre, estendre les actes de les sessions i donar fe dels acords amb el vist i plau del director o directora. 5. Expedir els certificats que requerisquen les autoritats i els interessats o els seus representants en la llengua oficial que els sol·liciten. 13. Diligènciar, ordenar el procés d'arxivament i custodiar els expedients acadèmics i tots els documents que siguen generats al centre.

16 Legislació necessària procediment
Código Civil. Real Decreto 24 de julio de 1889 Ley de 17 de julio de 1958, de Procedimiento Administrativo. (parte vigente) Ley 30/92, de 26 de noviembre, de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común (B.O.E , corrección errores BOE ) REAL DECRETO 263/1996, de 16 de febrero, por el que se regula la utilización de técnicas electrónicas, informáticas y telemáticas por la Administración General del Estado. LEY 6/1997, de 14 de abril, de Organización y Funcionamiento de la Administración General del Estado. REAL DECRETO 772/1999, de 7 de mayo, por el que se regula la presentación de solicitudes, escritos y comunicaciones ante la Administración General del Estado, la expedición de copias de documentos y devolución de originales y el régimen de las oficinas de registro.

17 Legislació econòmica Llei 13/2009, de 29 de desembre, de Pressupostos de la Generalitat valenciana (Capitol II) DOCV Ordre de 18 de maig de 1995 perla qual es delega en les directors dels centres docents no universitaris determinades facultats ordinàries en matèria de contractació i s'aporten les normes que regulen la gestió econòmica dels dits centres DECRET 24/1997, d'11 de febrer, del Govern Valencià, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris. DECRET 88/2008, de 20 de juny, del Consell, pel qual es modifica el Decret 24/1997, d'11 de febrer, sobre indemnitzacions per raó del servici i gratificacions per servicis extraordinaris Ordre de 23 de juliol de 1998 de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Administració Pública, per la qual es desplega el Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Govern Valencià, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris. RESOLUCIÓ de 16 de maig de 1995, de la Secretaria General de la Conselleria d'Educació i Ciència, per la qual es delega l'exercici de determinades competències en els directors dels centres docents no universitaris de titularitat de la Generalitat Valenciana. Circular sobre procediment de gestió de les línies de telèfon en vigor des de l’1 de setembre de 2005

18 Gestió menjadors escolars
RESOLUCIÓ de 28 de juny de 2002, de la Direcció General de Centres Docents de la Conselleria de Cultura i Educació, per la qual es regulen els menjadors escolars dels centres docents públics no universitaris de titularitat de la Generalitat Valenciana. RESOLUCIÓ de 5 de maig de 2009, de la Direcció General d’Ordenació i Centres Docents sobre el servici complementari de menjador dels centres públics de titularitat de la Generalitat per al curs 2009/2010. INSTRUCCIONES DE LA DIRECCIÓN GENERAL DE ORDENACIÓN Y CENTROS DOCENTES SOBRE EL FUNCIONAMIENTO DEL SERVICIO COMPLEMENTARIO DE COMEDOR ESCOLAR EN LOS CENTROS EDUCATIVOS DE TITULARIDAD DE LA GENERALITAT PARA EL CURSO 2010/2011.


Descargar ppt "La secretaria dels centres educatius"

Presentaciones similares


Anuncios Google