La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Introducció a les Xarxes Socials

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Introducció a les Xarxes Socials"— Transcripción de la presentación:

1 Introducció a les Xarxes Socials
01/14/11 Introducció a les Xarxes Socials UD1

2 Història i evolució d’Internet.
Què és la web 2.0? Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius L’empresa i els usuaris 2.0 Xarxes Socials. Ecosistema i utilitat Evolució a web 3.0

3

4 Història i evolució d’Internet

5 Història i evolució d’Internet
Com ha evolucionat? Offline Internet 1.0 Internet 2.0 Internet 3.0

6 Història i evolució d’Internet
Offline

7 Història i evolució d’Internet

8 Què és la web 2.0 Internet 2.0

9 Intel·ligència col·lectiva
Què és la web 2.0 Internet 2.0 Paraules clau Interactuar Compartir Crear contingut Col·laborar Comentar Jo digital Prosumidors Intel·ligència col·lectiva

10 Què és la web 2.0 Serveis Blogs Wikis Xarxes Socials
Plataformes per compartir recursos Documents Vídeos Imatges Notícies i marcadors Enmagatzematge Presentacions

11 Què és la web 2.0 Exercici Cercar a Internet i trobar 3 webs de cadascun d’aquest tipus Blogs Wikis Xarxes Socials Plataformes per compartir recursos Documents Vídeos Imatges Notícies i marcadors Enmagatzematge Presentacions

12 Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius

13 Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius

14 Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius

15 Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius

16 Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius
Tipus de usuaris segons l’ús de les xarxes socials No-shows Newcomers Onlookers Cliquers Mix-n-mingler Spark

17 Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius
No-shows Passen desapercebuts No utilitzen cap tipus de canal social Volen ser anònims i no els interessa el que la gent publiqui en Social Media Són majors de 65 anys i no mostren molt interès pel món 2.0

18 Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius
Newcomers Tenen compte en una xarxa social, però publiquen poc. Edat: 40 anys Freqüència d'actualització: un cop cada diversos dies Dispositiu: ordinador d'escriptori.

19 Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius
Onlookers Són els típics "observadors", els qui consumeixen diàriament informació, però únicament en ocasions poden aportar alguna cosa. Edat: 35 anys Freqüència d'actualització: gairebé mai Dispositiu: ordinador d'escriptori i mòbil

20 Dispositiu: ordinador d'escriptori i mòbil
Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius Clickers Són membres actius d'alguna xarxa social, els qui la utilitzen com a vincle per estrènyer el contacte amb la seva família i amics. Edat: 50 anys Freqüència d'actualització: un cop cada diversos dies, però les revisen diàriament Dispositiu: ordinador d'escriptori i mòbil

21 Freqüència d'actualització: diverses vegades al dia
Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius Mix-n-minglers Es tracta d'un perfil d'usuari actiu, que interactua en múltiples canals, amb un variat grup d'usuaris Edat: 30 anys Freqüència d'actualització: diverses vegades al dia Dispositiu: mòbil & pc

22 Freqüència d'actualització: un cop cada diversos dies
Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius Sparks Utilitza les xarxes socials diàriament, està "sempre en línia". Aporta contingut i ho comparteix en una àmplia diversitat de canals. Per a ell, el Social Media és una extensió de la seva vida social, un lloc on divertir-se i coneix gent com en qualsevol altra part. Edat: 24 anys Freqüència d'actualització: un cop cada diversos dies Dispositiu: mòbil

23 Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius
Tipus de usuaris segons la interacció amb el contingut Líders d’opinió Creadors de contingut Moderadors Comentaristes regulars Provocadors Trolls Usuaris falsos Espectadors Comptes inactius

24 Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius
Líders d’opinió Membre actiu del grup, el punt de vista exerceix gran influència dins de la comunitat, arribant en moltes ocasions a dirigir el transcurs de la conversa.

25 Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius
Creador de contingut Aporten gran quantitat d'informació a la xarxa, d'elaboració pròpia. Aquest contingut és el punt de partida per a l'activitat social, donant lloc a debats, intercanvi d'opinions i aportacions per part d'altres usuaris. Aquí s'inclouen als fundadors dels grups i els especialistes en cada tema.

26 Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius
Moderadors Són els que vigilen en certa manera l'activitat que té lloc en el grup. Tenen així mateix potestat per iniciar i moderar les discussions.

27 Comentaristes habituals
Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius Comentaristes habituals Hi participen habitualment de les converses, aportant el seu punt de vista, dinamitzant el grup i aportant també cert valor, fins i tot creant una mica de contingut propi.

28 Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius
Provocadors Són uns autèntics instigadors. Saben treure a la llum els punts febles i com animar a l'audiència a prendre partit. Busquen generar controvèrsia, que creen fent ús de rumors i dades amb cert caire sensacionalista.

29 Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius
Trolls Representen el costat oposat a les bones pràctiques i to conciliador. Persegueixen obertament la disputa, a força de degradar a la resta de membres participants. La seva única finalitat és menysprear al proïsme i crear disputes, utilitzant arguments sense sentit.

30 Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius
Usuaris falsos No són perfils humans, sinó bots, que simulen l'activitat humana, aportant contingut respecte a un tema concret del seu interès, que realment està buit de intencionalitat comunicativa i al seu torn repliquen en multitud de llocs. La seva única finalitat és la de promocionar un servei o producte concret.

31 Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius
Espectadors Els interessa la informació que altres comparteixen, i la segueixen de prop, però mai aporten res.

32 Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius
Comptes inactius Aquells perfils inútils, bé perquè el seu propietari va deixar de utilitzar-los, bé perquè han estat creats per bots.

33 Usuaris 2.0 Exercici De quin tipus sou vosaltres? Nadius digitals
Inmigrants digitals No-shows Newcomers Onlookers Cliquers Mix-n-mingler Spark Líders d’opinió Creadors de contingut Moderadors Comentaristes regulars Provocadors Trolls Usuaris inactius Expectadors Comptes inactius

34 Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius
Consumidor d’informació Que s’informa abans de comprar Participatiu Exigent Generador d’informació

35 La empresa i els usuaris 2.0
Perspectiva Interna Cap als seus empleats Gestió del coneixement Perspectiva Externa Cap als seus clients i proveïdors Relacions públiques

36 La empresa i els usuaris 2.0
Empresa – clients Empresa – empleats Marketing Relacions públiques Imatge corporativa Servei al client Comunicació interna Gestió i planificació I+D Gestió de projectes Departaments afectats

37 La empresa i els usuaris 2.0
Empresa – clients Empresa – empleats Eines

38 Centrat en les persones
La empresa i els usuaris 2.0 Empresa – clients Empresa – empleats +socialització +transparència +fidelització +branding +reputació +comunicació (bi) +creativitat Centrat en les persones Fidelitzar empleats Flexibilitat laboral +innovació +idees +coneixement +transparència Avantatges

39 Xarxes Socials: Ecosistema i utilitat
digital Contingut Xarxes Socials Web SEO Publicitat Mòbil Analítica

40 Xarxes Socials: utilitat
Exercici Quina és la utilitat de les xarxes socials per a les empreses? Brainstorming En grups

41 Xarxes Socials: Ecosistema i utilitat
Utilitat de les xarxes socials per a empreses Visites a la web SEO a la web Interacció amb els usuaris Fidelització de clients Generar intenció de compra Atenció al client Branding (reputació i donar-se a conèixer)

42 Intel·ligència artificial
Evolució a web 3.0 No hi ha una definició genèrica acceptada per tothom Intel·ligència artificial Multi-dispositiu Web 3.0 Mobilitat Web semàntica Geolocalització 3D Realitat augmentada Internet de les coses

43 Evolució a web 3.0 Objectius Aplicacions que interpreten i raonen
Internet ordenat – capacitat d’ordenar Accessibilitat Domini d’espais 3D Facilitat de trobar informació rellevant

44 Contacto ¿Preguntes? B&C Gràcies


Descargar ppt "Introducció a les Xarxes Socials"

Presentaciones similares


Anuncios Google