Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porJohanna Clausen Modificado hace 6 años
2
Col·laboradors 2013
4
Per què ACAD.CAT ? Empresaris emprenedors amb vocació pel servei a les persones i amb esperit mercantil Situació econòmica i falta de recursos Establir de ponts de diàleg Atenció personalitzada Residències grans i petites Centres de dia SAD i Sociosanitaris Habitatges tutelats
5
Transparència Formació: àmplia, innovadora i personalitzada
6
L’Equip President Vicepresident Relacions Institucionals
Lluís Bou Vicepresident Relacions Institucionals Miguel Duran Vicepresident Residències Alejandro Cabedo Vicepresident Centres de Dia Albert Pereira
7
Vicepresidenta SAD i Sociosanitaris Vicepresident Habitatges Tutelats
Gemma González Vicepresident Habitatges Tutelats Raúl Igual Secretària Mònica Fernández Tresorer Roberto Lorenzo Vocal Residències Grans Miguel Briones
8
Vocal Residències petites Vocal Centres de Dia Vocal Sociosanitari
Joan Gràcia Vocal Centres de Dia Christian Oliete Vocal Sociosanitari Hector Duran
9
Secretària i Administrativa
Director General Mario Luqui Assesor Jurídic Josep Morera Directora Formació Lola Cabrera Director Comunicació Ivan Martínez Secretària i Administrativa Leyre Alventosa
10
Evolució Socis de l’ACAD.CAT
11
Missatge del Vicepresident de Relacions Institucionals
12
Objectius de l’Associació
PLENA OCUPACIÓ CALENDARIZATCIÓ I SEGURETAT COBRAMENT FORMACIÓ TRANSPARÈNCIA NEGOCIACIÓ CONVENIS
13
OBJECTIU: Plena ocupació
- Agilitació de l'estudi i tramitació dels PIAS - Acreditació de centres PEVS - Reactivació dels PIAS de les PEVS - Reconversió de places col·laboradores en concertades
14
OBJECTIU: Seguretat en el cobrament
- Calendari de recuperació del deute - Inclusió de tot el deute en la 3ª fase FLA - No generar més deute - Increment pressupostos Serveis Socials
15
OBJECTIU: Formació - Oferir una formació específica, innovadora i de qualitat - Crear una comissió de formació oberta a la participació dels socis - Aconseguir l’acreditació de les competències professionals dels nostres treballadors/es
16
OBJECTIU: Transparència
- Tret distintiu - En el nostre funcionament envers: - ASSOCIATS - SECTOR
17
Inspecció, bestretes i aspectes legals
18
Serveis socials a la comunitat: El nou perfil de pacients demana un canvi en l’atenció domiciliària
Direcció de Serveis Integrats de Salut (DSIS) ESADE: curs Gemma González i José
19
L’atenció domiciliària existeix “in ilo tempore”
20
Cronicitat i/o dependència a Catalunya
Població: 74% Malaltia crònica Dependència Enguany pacients amb malalties cròniques avançades D’aquests són crònics complexes
21
Situació actual
22
Hospitalització de curta durada
D’AGUTS ALTA DOMICILIÀRIA _____ RESIDÈNCIA GERIÀTRICA CONTROL DOMICILIARI SOCIOSANITARI Hospitalització de curta durada ATDOM SAD (Control domiciliari a llarg termini) Hospitalització d’alta tecnologia (ventilació assistida, etc.) PADES CAP PRIVADA
23
Punts febles del sistema
Crisi econòmica: Què volem-què podem? Dificultat de sinèrgies entre les diferents institucions: “por de perdre el lideratge”. Excessiva fragmentació del sistema sanitari. Poca col·laboració entre Sector Públic i Sector Privat. Dificultar en introduir les TICS. Sostenibilitat hospitalària. Dificultat a l’atenció domiciliària: SAD ATDOM PADES
24
Sostenibilitat del sistema de salut i benestar
Integració serveis sanitaris i socials (millorar eficàcia, eficiència i efectivitat) Avaluació dels resultats en salut amb indicadors de qualitat assistencial: Nombre de reingressos. Visites reiterades a urgències.
25
UNITAT D’ASSISTÈNCIA BÀSICA Hospitalització de curta durada
Propostes HOSPITAL D’AGUTS ALTA DOMICILIÀRIA _____ RESIDÈNCIA GERIÀTRICA UNITAT D’ASSISTÈNCIA BÀSICA SOCIOSANITARI CONTROL DOMICILIARI ATDOM SAD (Control domiciliari a llarg termini) Hospitalització de curta durada Hospitalització d’alta tecnologia (ventilació assistida, etc.) PADES CAP PRIVADA
26
Propostes: estratificació
Disminució de la utilització de l’Hospital d’Aguts Unitat d’Assistència Bàsica (Nivell 2-3) Atenció Domiciliària. Malalties susceptibles d’atenció a aquesta unitat i d'atenció domiciliària si procedeix: Insuficiència cardíaca. Recuperació post-quirúrgica traumatologia. MPOC. Descompensacions metabòliques. AVC.
27
Propostes: criteris d’inclusió i no inclusió
Processos crònics i aguts de baixa complexitat. Inestabilitat hemodinàmica severa. Exploracions complementàries complexes. Recuperació de processos quirúrgics. Negativa del pacient.
28
Propostes: desenvolupament
Direcció per infermers. Dins la Unitat Bàsica de Salut: Formant equip multidisciplinari, amb metges de diferents especialitats, metges de guàrdia, assistents socials, fisioterapeutes i auxiliars de clínica. Al domicili: Coordinació amb metges del CAP o atencions sanitàries privades.
29
Propostes: beneficis Aproximadament el 27% dels ingressos dels majors de 65 anys als Hospitals d’Aguts són susceptibles d’ingrés a la Unitat d’Assistència Bàsica. Pacients diana: amb malalties agudes estabilitzades i reaguditzacions de malalties cròniques que actualment s’ingressen als Hospitals d’Aguts a partir del 3-5 dies d’ingrés. Estalvi 9-13 % del total d’estades a Unitats d’Aguts. Estalvi d’un 45% de les estades dels pacients pluricronificats a les unitats dels Hospitals d’Aguts. Alliberament de llits als Hospitals d’Aguts.
30
Conclusions Punts dèbils Punts Forts Crisi econòmica
Afavoreix la reforma del sistema sanitari (Sostenibilitat) Afavoreix la possibilitat del copagament Ticket moderador? Diferenciar entre el que volem i el que podem pagar Reorganitza l’oferta dels serveis que son redundants. Cartera de serveis realista. Optimització dels recursos. Sistema sanitari excessivament fragmentat Lluny de la fragmentació la majoria de pacients necessiten atenció integral . Oportunitat de reordenar els serveis sota criteris de planificació i/o processos assistencials. Diferents models d’assistència als diferents escenaris La distribució territorial actual de les prestacions fa que no sempre les activitats s’estiguin realitzant en els centres o en els nivells assistencials més adequats.
31
Conclusions Punts dèbils Punts Forts
Poca col·laboració sector públic/sector privat Establir aliances públic/privades dins dels hospitals. Dificultats per introduir història clínica compartida (Pluralitat de proveïdors de serveis) És important assolir sistemes integrats amb estàndards i eines d’ús fàcil que facin operatiu el sistema voluntat per posar-ho en pràctica. Necessitat de reconvertir l’oferta hospitalària Reconduir envers la sostenibilitat. Reconversió de plantes. Tancament d’alguns hospitals o reconversió amb sociosanitari. Dificultat en l’aplicació de l’atenció domiciliària en qualsevol dels seus models Modernització del sistema organitzatiu per un sistema sanitari més sòlid i sostenible.
32
Gràcies per la paciència infinita
33
Turisme sanitari
34
OPORTUNITAT PRODUCTE
35
Moltes gràcies!
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.