La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA

Presentaciones similares


Presentación del tema: "ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA"— Transcripción de la presentación:

1 ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA

2 L’RTC El Recurs per a Trastorns Conductuals és un servei que intenta donar resposta a un col·lectiu d’alumnes de l’escola ordinària, que presenten greus trastorns de conducta.

3 ORGANITZACIÓ

4 GESTIÓ La Comissió Gestora la formen:
Cap d’Escoles Municipal de Terrassa La Inspectora del Departament d’Educació. La Directora de l’EMEE FÀTIMA La Directora de l’EAP(Equip d’Assessorament Psicopedagògic) La Directora del CSMIJ (Centre de Salut Mental Infantil i Juvenil).

5 Funcions de la Comissió Gestora
Recollir les necessitats dels alumnes amb trastorns conductuals greus, dels seus pares i mestres, vehiculades a través de l'EAP. Prendre decisions de forma col·legiada, això implica, especialment, l'admissió dels alumnes, el seguiment i la finalització del suport. Transmetre els acords i les informacions, fruït de cada reunió, als professionals implicats.

6 OBJECTIUS DE L’RTC Aconseguir que l’alumne sigui competent en habilitats personals i socials. Donar models i eines d’intervenció al professorat. Ajustar el treball curricular al nivell competencial de cada alumne. Col·laborar en el treball en xarxa.

7 PERFIL DE L’ALUMNAT Atenem a alumnes escolaritzats en l’etapa de Primària, els quals per les seves característiques de personalitat necessiten d’un suport específic per poder continuar en l’entorn ordinari. Parlem d’alumnes amb els quals ja s'han emprat tot tipus de mesures d'ajut i contenció a la pròpia escola; malgrat això, la seva escolarització resulta pràcticament inabordable sense un suport específic.

8 TIPOLOGIES DE TRASTORNS DE CONDUCTA
Trastorn per dèficit d’atenció i hiperactivitat (TDAH) Hiperactivitat i impulsivitat Dèficit atenció Combinat Trastorn negativista desafiant (TND) Trastorn de conducta disocial (TCD)

9 ACTITUD DEL DOCENT Entendre l’alumne amb trastorn de conducta.
Escolta activa. Confiança en les seves capacitats. Actitud reflexiva sobre les nostres accions i emocions. Llenguatge positiu.

10 ABORDATGE DEL TRASTORN DE CONDUCTA
Intervenció psicològica i psiquiàtrica. Tractament farmacològic Marc ecològic. Intervenció directa educativa. Entorn familiar i social.

11 ESTRATÈGIES D’INTERVENCIÓ Marc ecològic
Organització del temps i l’espai Adaptacions PIs Actitud i resposta dels docents Avaluació

12 ESTRATÈGIES D’INTERVENCIÓ AMB L’ALUMNE
Educació Emocional Consciència emocional Regulació emocional Autoconcepte i autoestima Habilitats socials

13 CONSCIÈNCIA EMOCIONAL
Percepció i identificació Vocabulari emocional Les emocions dels altres Causes i conseqüències Gestió del pensament

14 REGULACIÓ EMOCIONAL Estat emocional intern Emoció-pensament-conducta
Regulació estats d’ànim Estratègies i tècniques d’autoregulació Reestructuració cognitiva

15 AUTONOMIA EMOCIONAL Autoestima Motivació Resilència

16 HABILITATS SOCIOEMOCIONALS
Habilitats socials o protocols socials Empatia Assertivitat Resolució de conflictes

17 ESTRATÈGIES I TÈCNIQUES DE MODIFICACIÓ DE CONDUCTA
Límits i normes Prioritzar una conducta Reforçament positiu Ignorar Reparar

18 ESTRATÈGIES D’INTERVENCIÓ AMB LES FAMÍLIES
Procés d’intervenció Reunions Incidències Pautes Visites al CSMIJ

19 AVALUACIÓ Alumnes Programa

20 AVALUACIÓ ALUMNES Observació Registres Informes

21 AVALUACIÓ DEL PROGRAMA
Reunions trimestrals la Comissió Gestora Valoracions Indicadors d’avaluació


Descargar ppt "ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA"

Presentaciones similares


Anuncios Google