Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
############################### FOLLOW THE HASTAG
“El Twitter Analytic” Xavier Rubert Moreno Xavier Rubert 23/12/2014
2
QUÈ ÉS FOLLOW THE HASTAG. 1
QUÈ ÉS FOLLOW THE HASTAG? 1.- Ferramenta d’anàlisi, monitorització i mesurament de Twitter: tendències, usuaris, localitzacions, dades demogràfiques i continguts S’ha d’autoritzar el compte personal de Twitter. 3.- Cerca hastags i usuaris: 4000 tweets o 60 dies en versió gratuïta. 4.- Interfaz: anglés. Xavier Rubert 23/12/2014
3
Tauler Principal Barra superior: cercador de hastags, monitorització de lrastreig i cerques històriques. Barra esquerra: tauler general, influència i contingut gratuïts. No activades les funcions de pagament. Rastreig: hastags i usuaris, cerca històrica i creació document Excel. Estadístiques generals: nº tweets, impressions, audiència i mitjana. Contribuents, temps mesurat, mitjana i freqüència. Menú esquerra: xarxes socials per a compartir dades, periode de cerca i timeline del periode Xavier Rubert 23/12/2014
4
Opcions de la cerca avanvançada: Permet ajustar la cerca per: frase exacta, operador, exclusió de paraules clau, per pais (kilòmetres i milles), idioma, enviats per un usuari específic, enviats a un usuari específic i mencions. Xavier Rubert 23/12/2014
5
Rastreig i consulta històrica dels tweets Monitorització de rastreig: 15 dies. En versió gratuïta, 3 cerques (1 /24h) Limit per cerca: tweets per setmana. Històric. Gratuït mostra de l’1 al 20% dels tweets. Total 4000 ( 1500 de la cerca normal ) o 60 dies. Feta la petició, hi ha cua. S’ha d’esperar a la finalització de les recerques d’altres usuaris. Calcula temps estimat espera. d’espera Pagament: Botó gris per a pressupostos ajustats a necessitats usuari i cerques fins el 2006. Xavier Rubert 23/12/2014
6
Condicions robot rastreig
Xavier Rubert 23/12/2014
7
Condicions de la recerca històrica
Xavier Rubert 23/12/2014
8
Document Excel Genera i permet exportar un document Excel amb tots els termes de la cerca
Xavier Rubert 23/12/2014
9
Geolocalització Visió general mapa mundial des d’on s’han llançat tweets i l’abast que ha tingut un hastag. Permet ampliació per ciutats amb número de tweets. No informa dels usuaris. Xavier Rubert 23/12/2014
10
Període de cerca i Timeline de la cerca
Període de cerca i Timeline de la cerca. Desplega menú per a introduir les dates de principi i final. Permet establir les hores. Buscant més enllà dels 60 dies, diu que la data està disponible. Timeline del periode buscat. Xavier Rubert 23/12/2014
11
Gràfica de bombolles Paràmetres: número de tweets durant el període de temps de la cerca. Visió general de l’activitat. Les bombolles donen informació de: l’activitat de l’usuari, número de tweets, dia, nom i seguidors Xavier Rubert 23/12/2014
12
Estadístiques per gènere Número total de Tweets per gènere i el percentatge
Xavier Rubert 23/12/2014
13
Estadístiques dels Tweets i el seu abast Número d’impressions dia a dia durant el període cercat dels tweets amb el hastag objecte d’estudi Abast diari dels tweets amb el hastag analitzat per impressions i durant el temps desitjat. Xavier Rubert 23/12/2014
14
Ranking de Tweets i usuaris Mostra un màxim de 10 en cada categoria (tweets i usuaris) Menú Top Tweets: menú amb RTs, Favs i les dos categories juntes (Rts+Favs) Menú Top Usuaris: Repeticions, per gent a la qual segueix l’usuari, per seguidors de l’usuari i el percentatge de les anteriors Xavier Rubert 23/12/2014
15
Anàlisi Menú d’influència Estadística general de influència: Total tweets, total audiència i els promedis de segudiors i de persones seguides que aporten els usuaris Total de contribuents, temps mesurat, la mitjana de seguidors i persones seguides per cada usuari. Gràfics per: Usuaris per nombre de seguidors // promedi de repeticions per contribuent Xavier Rubert 23/12/2014
16
Top Contribuents Per a saber quins usuaris han sigut més actius amb el hastag cercat i quantes voltes durant el període analitzat. Menú: per a fer seguiment per: Influencia que té l’usuari, paraula clau, persones a les quals segueix, seguidors i la mitjana d’estes dos últimes Xavier Rubert 23/12/2014
17
Anàlisi de repeticions dels tweets Número de total de repeticions i percentatge. No informa del tweet que ho ha provocat. Xavier Rubert 23/12/2014
18
Marcador evolució d’influència Mostra l’evolució temporal del hastag i com d’influent es la gent que està emprant-lo. Es basa en un algoritme analític creat per esta ferramenta. Top de gent influent. Categories: influència,paraula clau, gent a la qual se segueix, seguidors i per la proporció d’aquests dos últims paràmetres. Xavier Rubert 23/12/2014
19
Anàlisi de contingut Estadístiques generals: Total de tweets, tweets originals, total d’audiència i respostes contribuents, temps mesurat, retweets i quantitat d’imatgesi links units al hastag Gràfic: Mostra l’activitat del hastag dia a dia durant el període d’anàlisi, segons siguen tweets originals, respostes o retweets o links i imatges. Si es punxa en les caselles de baix es destacaamb el mateix color el terme en qüestió. Xavier Rubert 23/12/2014
20
Núvol de hastags i tipus d’activitat Núvol: hastags que s’han relacionat al de la nostra cerca. Si es punxa en un hastag concret destaca la resta de hastags relacionats. Gràfic: número i percentatge de tweets originals, respostes, retweets i links i matges Xavier Rubert 23/12/2014
21
Paraules clau agregades al hastag Gràfic número de tweets/ dia de paraules clau. Mostra les paraules clau que més s’han relacionat al hastag que ha originat la cerca. Mostra dia, hora, paraula i número de tweets. Si el periode de cerca és gran el mostra en dos pàgines. Xavier Rubert 23/12/2014
22
Hora i dia Dos gràfiques per a saber a quines hores i quins dies s’han originats més tweets amb el hastag objecte d’anàlisi. No dóna més detalls. Xavier Rubert 23/12/2014
23
Imatges dels hastags Imatge esquerra: totes les imatges que s’han afegit al hastag analitzat. Scroll llarguíssim, abraça tot el període de la cerca. Imatge dreta: Punxant en una imatge mostra el tweet original amb la imatge. Xavier Rubert 23/12/2014
24
Links, hastags i symbols Imatge esquerra: Mostra per ordre de major a menor, i també a l’inversa si es punxa en “repeats”, de tots els links d’informacions de premsa a internet , webs i enllaços Youtube, que porten el hastag. Fins i tot suports com un tríptic d’unes jornades sobre una futura RTV amb el hastag. Imatge dreta: repetició dels hastags que relacionats amb el nostre o que l’inclouen. No apareixen, però també pot donar informació de simbols realcionats amb el hastag estudiat. Xavier Rubert 23/12/2014
25
Ajuda Imatges esquerra: Casella per a ajuda i consells i per a informar d’errors. Imatges dreta: Molt interessant l’ajuda que ofereix cada gràfica, que remet a l’explicació de cada una d’elles de manera específica. Xavier Rubert 23/12/2014
26
##Conclusions## 1- És pot definir com el “Twitter Analytics” 2.- La versió gratuïta té tres possibilitats d’anàlisi: general, influència i contingut. A més, permet refinar la cerca amb moltes variables (diapositiva 4) 3.- Cada sub-menú té moltes aplicacions i gràfiques, que permeten tindre a l’abast molta informació. 4.- Pot ser una ferramenta útil per a fer seguiments temporals o històrics, analitzar tendències, monitoritzacions, conéixer usuaris influents, quantitat de retweets i rèpliques, gèneres, geolocalitzacions, links que s’han fet ressó del hastag, paraules afegides, dies i hores de més activitat Molt útil útil per a empreses, sobretot pel que fa al marketing, però també ho pot ser per al periodisme, ja que permet extraure molta informació i amb prou de detall. Més encara per a temes de llarg recorregut, bé per a localitzar-los, saber el seu grau d’influència i sobre qui, evolució Esta ferramenta , a més, no sols se centra en els hastags, també es poden fer les mateixes funcions amb usuaris. ##################################################################### Xavier Rubert 23/12/2014
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.