Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
CE Jacint Verdaguer Integrat 3/16
Robert Muñoz
2
Què és un Centre Integrat?
És un únic centre amb un mateix plantejament pedagògic (actualment 3/16). Un sol Consell Escolar Una sola AMPA 2 Equips directius amb un coordinador de Primària i Secundària.
3
Com hem arribat fins aquí
Dels “Nacionales” al CE Jacint Verdaguer Context social i cultural concret Realitat educativa de la Vila Aposta per un projecte educatiu iniciat a Primària i amb continuïtat a la Secundària
4
Què hem fet i fem per aconseguir-ho?
Reunions mensuals AMPA/Equips Directius (unió d’esforços i implicació dels pares) Reflexió sobre els canvis socials i el model pedagògic del centre (3R, Sistemàtic, Cooperatiu) Formació específica de centre per assolir-lo Claustres Pedagògics Funcionar per àmbits i cicles enlloc de per Departaments a l’ESO. Treball de xarxa amb l’entorn (Pla d’Entorn) Elaborar un Pla d’Autonomia de Centres que ens permeti aquests marges d’Autonomia Costejar molts aspectes necessaris com tècnic informàtic, maquinari, professorat...
5
Reflexions prèvies... Per què els alumnes ja no aprenen com abans?
Per a quina societat hem d’educar els nostres alumnes? Què és el que ara cal “ensenyar” a les escoles? Amb quines eines ho farem? Què podem fer ara? Què depen de nosaltres? Cap a on anem i cap a on volem anar? Què cal canviar per fer-ho possible?
6
Una nova realitat, però per a qui?
Un món accessible Canvis en la manera de treballar Canvis en com ens comuniquem Canvis en la manera de veure la política Canvis en el nucli familiar Las nuevas generaciones crecen usando las TICs y por este motivo, ni les son extrañas ni tienen una visión negativa, tal y como a veces sucede entre los adultos. Els avenços mèdics Canvis en les mentalitats Canvis en la manera de jugar NOVA PELS ADULTS, ELS MESTRES I PROFESSORS, ELS ALUMNES VIUEN I CONVIUEN EN AQUESTA SOCIETAT.
7
I amb quines eines???
8
Quins objectius ens plantegem al CE Jacint Verdaguer?
Aconseguir formar alumnes RESPONSABLES dels seus aprenentatges Que siguin PARTICIPATIUS i COL·LABORADORS Que estiguin PREPARATS PER viure i conviure a LA SEVA SOCIETAT i fins i tot millorar-la Cal una coherència entre el que volem aconseguir i el que fem per aconseguir-ho.
9
1.- Curricular 2.- Rol del professor 3.- Infrastructures
Les 4 transformacions 1.- Curricular 2.- Rol del professor 3.- Infrastructures 4.- Gestió del centre
10
1.- Currícular Informació ≠ Aprenentatge
3 R (Lectura, escriptura i càlcul) Treball sistemàtic Deures Plans de treball Treball cooperatiu i col·laboratiu Centres d’interés Projectes d’investigació Plans d’acció
11
2.- Rol del professor Tendències Tendència a fer
Tendència cap el que hauríem de fer Facilitar procés d’aprenentatge: tutor com a guia L’alumne com a responsable del seu procés Aprenentatge com a activitat col.laborativa Transmissors Control del procés Reproducció del coneixement Activitat individual No podem educar tal i com ens van educar a nosaltres
12
2.- Rol del professor Instructor a les 3R
Control, seguiment i gestor d’activitats en el treball sistemàtic (esforç de l’alumne...) Animador, orientador, impulsor dels treballs cooperatius “Tecnologia dolça” Capacitat d’adaptació i formació continuada
13
3.- Infrastructures Quines són les millors eines per aconseguir el que volem treballar? Hem fet una aposta per les tecnologies més actuals. Quins canvis cal realitzar o preveure per incorporar-les? Hem acondicionat aules, passadissos, corrent elèctrica, wifi, nous servidors, routers, fer armaris i mobiliari, ADSL, nou edifici... Què cal fer per aconseguir-les? Convenis amb empreses, treball conjunt amb pares, convenis de col·laboració, participar en premis, PAC... Pissarres digitals a totes les aules per les 3r, 1 portatil per cada alumne pel T Sistemàtic i entorn que permeti el treball cooperatiu.
14
4.- Gestió del centre AMPA Equips directius, Coordinació Pedagògica, reunions PAC, Reunions delegats alumnes, reunions delegats pares,... Per Cicles o per Departaments Treball cooperatiu també entre el professorat Horari en funció de les 3R, Sistemàtic i Cooperatiu. Formació específica (agermanaments, claustres pedagògics, formació de centre...) Pla d’Autonomia. Intranet com a centre organitzador Fer de guia, autoestima, acompanyament il·lusió...
15
FOMENT DE LA PARTICIPACIÓ I LA COMUNICACIÓ
Cartes al director Blocs Wikis (diccionari, imatge del mes, fets històrics, contes compartits...) SMS pel control d’assistència Missatgeria interna Circulars per als pares i professors Agenda virtual Servidor d’arxius...
16
El futur... Debat sobre educació
Les noves lleis podran ajudar a desenvolupar a cada centre els seus propis projectes? També als centres públics? Actualment ho permeten? Què és més important que tots els centres públics tinguin el mateix (“café per tothom” que és el que hi ha ara) o les mateixes posibilitats de desenvolupar-se? S’aconseguirà algun dia? I mentre tant què?
17
Moltes gràcies per l’atenció.
Robert Muñoz Martínez
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.