La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

REUNIÓ DE PARES. CURS 2015-2016 Benvinguts!!!!!!!!

Presentaciones similares


Presentación del tema: "REUNIÓ DE PARES. CURS 2015-2016 Benvinguts!!!!!!!!"— Transcripción de la presentación:

1 REUNIÓ DE PARES. CURS Benvinguts!!!!!!!!

2 Institut Barri Besòs   Oferta Educativa: Educació Secundària i Batxillerat
Els trets que ens distingeixen són: Som un centre públic arrelat en el medi social en què ens trobem. Som un centre obert als barris als quals prestem servei. Som un centre amb un funcionament democràtic i participatiu. Treballem per implementar una oferta educativa de qualitat. Volem atendre la diversitat de necessitats, capacitats i interessos per a la maduració humana i intel·lectual dels nostres alumnes. Volem fer del centre una escola de ciutadania, de respecte i de solidaritat.

3 Escoles de procedència dels alumnes
Joaquím Ruyra Eduard Marquina Concepción Arenal escola Prim i altres

4 OBJECTIUS CURS L’organització general del centre s’orienta cap a la consecució d’ aquests objectius: Millorar el rendiment acadèmic i l’assoliment de les competències bàsiques dels nostres alumnes. Millorar l’acolliment, la participació i el clima de treball dels membres de la comunitat educativa.

5 Una mica de números…… Una mica de números……
Un 75% d’alumnes de 4t han graduat entre el juny i el setembre. Un 83% d’alumnes de batxillerat han graduat. Aquest curs, a l’ institut 48 professors 3 grups a l’ESO 1er ( 2 grups) batxillerat 384 alumnes 2n ( 1 grup)

6 ESTRATÈGIES QUE DESENVOLUPEN EL NOSTRE PROJECTE EDUCATIU:
El desenvolupament d’un currículum que ofereixi als nostres alumnes, l’assoliment de les competències bàsiques necessàries per a la superació positiva en l’etapa educativa en què es troben.

7 EL SISTEMA EDUCATIU

8 Els dos primers cursos de l’etapa mantenen la coherència amb l’educació primària, garantint la coordinació entre les etapes, per tal d’assegurar-ne una transició adequada de l’alumnat i facilitar la continuïtat del seu procés educatiu, com a part integrant de l’educació bàsica. Es potencia l’autonomia de l’alumne i s’enforteixen els hàbits de treball. Els dos últims cursos de l’etapa consoliden el procés de l’adquisició de les competències clau i preparen per a la continuïtat cap a estudis posteriors.

9 CURRICULUM 1r, 2n, 3er

10 Departaments Són els responsables del disseny del currículum.
Han de decidir de manera coordinada: els objectius competencials que volem que assoleixin els nostres alumnes els continguts d’aprenentatge, les activitats que plantejarem a les classes (metodologies), l’avaluació i Altres recursos com les formes d’organització, els materials didàctics, sortides....

11 AVALUACIÓ L’avaluació de l’aprenentatge dels alumnes arriba a les famílies trimestralment amb les notes. Tots els professors i professores ens reunim en sessions d’avaluació per analitzar els resultats dels alumnes en les diferents matèries i proposar els suggeriments necessaris per a la millora. Una matèria suspesa ha de ser recuperada. A la pàgina Web tenim el calendari de les dates d’avaluació i de recuperació.

12 GRUPS 1er ESO Els itineraris “diversificats”. Grups A i B, grups C.
Per què? respon a les seves necessitats i l’atenció en cada grup Pels grups A i grups B. no es suposa cap adaptació del currículum. Hi ha diversificació de les formes organitzatives, dels procediments i les activitats d’aprenentatge i de l’avaluació. Els grups C permeten una adaptació curricular

13 Com fem els grups? A primer curs, organitzem els grups classe a partir de + + A segon, tercer i quart, són les juntes d’avaluació, les que decideixen un possible canvi de grup per a un alumne. Començar en un grup determinar no assegura un final en aquest mateix grup. informació que rebem de les escoles de Primària resultats de la prova de competències feta a 6è de primària fem una petita prova al mes de juny

14 PL A DE LECTURA de 50 minuts de lectura diària.
planifiquem el desenvolupament de les estratègies lectores: lectura en veu alta, lectura dirigida amb “propòsits diversos”, lectura lliure. Lectura de la premsa escrita. Debats, exposicions...

15 L’ús de les noves tecnologies.
Totes les classes tenen canons i els profes treballen amb els recursos que la digitalització ofereix.

16 El Pla de Convivència del Centre
Les normes de funcionament del centre les podem trobar a la pàgina web. Van ser aprovades per al Consell Escolar fa tres cursos. INS Barri Besós Aquest curs farem una nova revisió.

17 Alguns suggeriments sobre els hàbits d’estudi
Es convenient recordar-vos, com a pares/mares, que l’ESO requereix dedicació i esforç. Cal fer planificacions a bastants dies vista, i no deixar els treballs ni l’estudi pel dia abans de la prova. S’aconsella un mínim de 10 hores setmanals d’estudi. Així mateix us recordem que la feina dels vostres fills/es està anotada a l’agenda, és per això molt important que, a partir d’aquesta, feu un seguiment dels seus treballs. Es tasca d’educadors i pares el conscienciar als estudiants sobre aquests aspectes. És necessari estudiar a casa dues hores diàries com a mínim per obtenir un bon rendiment acadèmic. Tots els alumnes tenen deures per fer a casa.

18 Seguiment pels pares Els alumnes de 1r d’ESO i de 3r d’ESO tindran a principi de novembre, una preavaluació que arribarà a casa. L’equip docent el que avaluem són els hàbits de treball, el comportament, l’assistència, aspectes generals i una nota aproximada de l’avaluació inicial de cada matèria....

19 Per passar de curs…. Recordem que per superar un curs s’han d’aprovar totes les matèries o suspendre com a màxim dues. Aquestes matèries suspeses, s’han de recuperar el curs següent. Al mes de febrer, acostumem a fer les recuperacions.

20 Control de faltes d’assistència a classe
Si un alumne/a no pot assistir a classe la família avisarà al centre el dia anterior a través de l’agenda o per telèfon abans de les 9 del mati. En tot cas, quan s’incorpori, haurà de presentar per escrit a l’agenda, la justificació de l’absència o el document pertinent (metge,...).

21 Les hores d’esbarjo Els alumnes de 1r i 2n no poden sortir del centre.
A 3r i 4t les famílies poden decidir al respecte. S’ha designar un full de consentiment. Recordem la importància d’esmorzar.

22 A primera hora del matí es recullen les faltes d’assistència dels alumnes i, s’envia un missatge a les famílies per assabentar-les. El control de la resta d’hores es fa a partir de les llistes d’assistència a cada classe. Periòdicament el tutor revisa les faltes dels alumnes i les corresponents justificacions. Les absències no justificades es comuniquen a les famílies a l’agenda de l’alumne/a. En cap cas es permet absentar-se d’una classe o de l’Institut en horari escolar. Si per alguna raó s’ha de sortir del centre en horari lectiu, haurà de presentar al tutor/a o professor-/a de la classe una justificació escrita dels pares.

23 SORTIDES Les excursions i sortides que organitzi el centre serà comunicada a les famílies amb antelació suficient. És molt important fer 1’esforç de facilitar l’assistència de l’ alumne/a a aquestes activitats, ja que estan programades per assolir una millora en els objectius previstos a la programació. Les famílies han de ser conscients que els/les alumnes surten en grup i no individualment. Amb tot, els educadors responsables d’una sortida, podran recomanar l’abstenció d’algun alumne/a si consideren que, per les circumstàncies que sigui, no poden fer-se càrrec de la seva seguretat o integritat.

24 Un Pla d’Acció Tutorial i d’atenció a les famílies
A l’hora de tutoria, els alumnes podran tenir xerrades de mossos, guàrdia urbana, servei de salut... L’hora de tutoria servirà per: Assessorar sobre el funcionament del centre. . Afavorir l’autoconeixement i el coneixement dels companys de la classe. . Desenvolupar i potenciar les pròpies capacitats. • Orientar els nois i noies tant en els aspectes més acadèmics del procés educatiu, com en el desenvolupament de la seva pròpia personalitat. • Canalitzar la seva participació en les activitats organitzades al Centre. • Afrontar i intentar resoldre els problemes i incidències que esdevinguin en el grup-classe, així com comentar els resultats de les avaluacions. * Orientar-los per a les opcions posteriors de continuació d’estudis o entrada al món del treball.

25 Atenció del tutor …..

26 Pla de tardes L’AMPA organitza cada curs activitats.
Per a 1r tenim les activitats del Programa Èxit, els dilluns i els dimecres. Les activitats són de reforç escolar. Els alumnes poden fer deures. A partir del 2n trimestre hi haurà èxit per als alumnes de 3r i 4t Hi ha també un Casal que funciona a les tardes. COA Centre Obert d’Adolescents, amb un ambient més lúdic, també fan reforç escolar. El Casal funciona totes les tardes, de 4 a 6’45 La Biblioteca romandrà oberta de 4 a 7, a les tardes

27 ALTRES INFORMACIONS QUE TROBAREM A LA PÀGINA WEB

28 Coordinacions del centre:
Equip directiu Departaments Equips de nivell Equip de tutors

29 Informacions del Consell Escolar i l’AMPA: L’A. MP. A
Informacions del Consell Escolar i l’AMPA: L’A.MP.A. convoca les seves pròpies reunions, i el Director del Centre convoca, quan cal, a tots els representants electes del Consell Escolar, (pares, professors, alumnes, PAS,i Ajuntament).

30 El Calendari escolar Dates de les avaluacions i entrega de notes. Dates de les recuperacions Els horaris de les classes. Informació d’activitats diverses que els alumnes realitzen

31 Altres serveis d’atenció als alumnes:
La Inés, la integradora Social que fa recolçament personal i escolar a l’alumnat, atenció a les famílies i suport al professorat. L’assistència psicopedagògica de la psicopedagoga del centre i de l’EAP. La Consulta Oberta, la visita setmanal d’un infermer per atendre demandes dels alumnes relacionades amb la salut.


Descargar ppt "REUNIÓ DE PARES. CURS 2015-2016 Benvinguts!!!!!!!!"

Presentaciones similares


Anuncios Google