Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
UN JARDÍ ROMÀ?
2
TREBALL INTERDISCIPLINAR DINS I FORA L’AULA
EL JARDÍ ROMÀ DE L’ESCOLA DE PRÀCTIQUES
3
Un programa d’Aprenentatge Permanent de la Unió Europea
COMENIUS REGIO: Un programa d’Aprenentatge Permanent de la Unió Europea Las associacions Comenius Regio tenen per objectiu: promoure el desenvolupament d'activitats de cooperació entre las autoritats locals i regionals actives en el mundo de l’educació a Europa contribuir a millorar la seva oferta educativa. Permeten la col·laboració entre institucions regionals, centres educatius i altres entitats implicades en l’àmbit educatiu amb l’objectiu de treballar junts en temes d’interès comú. Les associacions Comenius Regio les ha de sol·licitar una autoritat regional o local qui serà l’encarregada d’actuar com a coordinadora en el desenvolupament del projecte, la seva gestió financera, la difusió y la sostenibilitat dels resultats. EL JARDÍ ROMÀ DE L’ESCOLA DE PRÀCTIQUES 3
4
Accions obertes a la societat i perdurables en el temps
PROJECTE COMENIUS REGIO BIODIVERSITAT: JARDINS ROMANS I JARDINS DEL LOIRA AJUNTAMENT Mairie d’ Orléans ESCOLA /INSTITUT École Guillaume Apollinaire ENTITAT / INSTITUCIÓ Museum d’Orléans ASELQO AJUNTAMENT IMET ESCOLA /INSTITUT Escola de Pràctiques ENTITAT / INSTITUCIÓ MNAT ICE Museu d’Història Accions obertes a la societat i perdurables en el temps EL JARDÍ ROMÀ DE L’ESCOLA DE PRÀCTIQUES
5
EL JARDÍ ROMÀ DE L'ESCOLA DE PRÀCTIQUES
QUÈ? COM? ON? BIODIVERSITAT Plantes aromàtiques Estudi dels jardins romans Estudi dels jardins medievals de la Vall del Loira A l’escola de Pràctiques A la vil·la romana de Els Munts EL JARDÍ ROMÀ DE L'ESCOLA DE PRÀCTIQUES
6
PROJECTE COMENIUS REGIO: MOTIVACIÓ I PRESSUPOST
Accions obertes a la societat i perdurables en el temps EL JARDÍ ROMÀ DE L’ESCOLA DE PRÀCTIQUES
7
UN JARDÍ ROMÀ? QUINES PLANTES?
Alfàbrega, Aloe Vera, Anet, Camamilla , Esparnallac, Farigola, Ginesta, Julivert, Lavanda, Llimoner, Llorer, Menta, Orenga, Romaní, Ruda, Sajolida, Sàlvia, Valeriana EL JARDÍ ROMÀ DE L’ESCOLA DE PRÀCTIQUES EL JARDÍ ROMÀ DE L'ESCOLA DE PRÀCTIQUES
8
FEM RECERCA Fitxa de cada planta (alumnat 6è) NOM: CURS: UTILITAT:
Menta (Mentha) CURS: P3B CARACTE-RÍSTIQUES: Planta perenne, molt aromàtica de fulles ovalades, flors violades, rosades o blanques. UTILITAT: Virtuts tòniques, estimulants, estomacals, i calmants. Base en els licors de menta i ús en la farmàcia i en la perfumeria. COM S’HAN DE TRACTAR: Poc sol i regar-la molt, sobretot a l’estiu i amb terra humit. S’ha de regar 2 cops abans de fer el primer tall i cada 10 dies abans dels talls següents. EL JARDÍ ROMÀ DE L’ESCOLA DE PRÀCTIQUES
9
EL JARDÍ ROMÀ DE L'ESCOLA DE PRÀCTIQUES
FEM RECERCA Presentació alumnat 6è Lèxic eines Lèxic plantes EL JARDÍ ROMÀ DE L'ESCOLA DE PRÀCTIQUES
10
SOM ARTISTES! Tècniques i materials diversos
EL JARDÍ ROMÀ DE L’ESCOLA DE PRÀCTIQUES
11
COMENIUS REGIO 2011-2012 SOM ARTISTES!
GINESTA La ginesta altra vegada, la ginesta amb tanta olor, és la meva enamorada que ve al temps de la calor. Per donar-li una abraçada he pujat dalt del serrat. A la primera besada m'ha deixat tot perfumat. JOAN MARAGALL Veuré la mar entre els llorers verdíssims. Vicent A. Estellés “Cantata inicial del País Valencià” “Si vols que l’amor te prenga, dóna-li un ramet d’orenga” POEMES D’AROMES ESPERNALLAC Botja olorosa botons de flors daurades sanjoaneres Celdoni Fonoll Farigola Frígol, frígola, tem, timó, timonet, tomell, tomello COMENIUS REGIO Per una flor de romaní L’amor daria; L’amor doní. Josep Carner -Si així nascut lliures haguéssem i aletejar com ells poguéssem que dolç fóra lo viure pels enamoradets! Com volaríem per aquestes valls d’espernalles i ginestes! Que ens en faríem, ai!, de festes! Que te’n daria, Jordi, de dolços petonets! Jacint Verdaguer EL JARDÍ ROMÀ DE L’ESCOLA DE PRÀCTIQUES
12
SOM ARTISTES – Rap del jardí
La ginesta que hem plantat La flor encara no ha ensenyat Tenim orenga Tenim olivera També alfàbrega I àloe vera Per la gola Farigola I la ruda per qui esternuda Escola verda som i serem si l’hort i el jardí tots cuidem. Del que plantaven els romans hem après a curar els mals. Del nostre jardí Tu podràs gaudir Perquè mil plantes creixen aquí Per Sant Jordi Del roser surt L’amor del cavaller. Escola verda som i serem si l’hort i el jardí tots cuidem Passeu, passeu No us ho perdeu El nostre jardí no té preu! Ara fa un any que el vam plantar i ningú el pot aturar Cavem, plantem, sembrem reguem i d’aprendre no parem. Escola verda som i serem si l’hort i el jardí tots cuidem EL JARDÍ ROMÀ DE L’ESCOLA DE PRÀCTIQUES
13
SOM CIENTÍFICS Observem Olorem Tastem Elaborem
14
EL JARDÍ ROMÀ DE L'ESCOLA DE PRÀCTIQUES
TENIM CURA DEL JARDÍ SOM ECOLÒGICS Organització per equips Regar Treballar la terra. Podar (mantenir els espais) Replantar EL JARDÍ ROMÀ DE L'ESCOLA DE PRÀCTIQUES
15
EL JARDÍ ROMÀ DE L'ESCOLA DE PRÀCTIQUES
TENIM CURA DEL JARDÍ SOM ECOLÒGICS Treure les “males” herbes. Transplantar Tallar les branques seques. Assecar les plantes. Compostar Animalons? EL JARDÍ ROMÀ DE L'ESCOLA DE PRÀCTIQUES
16
PLANIFICACIÓ JARDÍ CS CM HORT JARDÍ 1r JARDÍ 2n DILLUNS DIMARTS
DIMECRES DIJOUS DIVENDRES HORT 30’ 1/2+ 1/2 A JARDÍ 1r 30’ 1/2+ 1/2 B JARDÍ 2n JARDÍ CS 45’ 1/2 + 1/2 CM EL JARDÍ ROMÀ DE L’ESCOLA DE PRÀCTIQUES
17
Competència social i ciutadana. Autonomia i iniciativa personal.
EL JARDÍ - PROGRAMACIÓ ÀREA Coneixement del medi natural, social i cultural. OBJECTIU GENERAL Proporcionar a l’alumnat els coneixements i les eines per ubicar-se en l’entorn on viu, per aprendre a habitar-lo, respectar-lo i millorar-lo. Conèixer les plantes del nostre jardí: nom, us més freqüent,cultiu. Classificacions diverses: segon el seu ús, la seva mida… Estudi de les parts de la planta. Les eines del jardí. Treball cooperatiu: tenir cura del jardí. El mètode científic: elaboració d’hipòtesis de treball i posterior comprovació. Cerca de possibles respostes a les qüestions que ens planteja l’entorn. Respectar l’entorn natural. Desenvolupar habilitats personals (autoestima, autocrítica, autoreflexió, autoaprenentatge, iniciativa…) que afavoreixen les relacions personals. COMPETÈNCIES Coneixement i interacció amb el món físic: “Aprendre a conviure i habitar el món” Competència social i ciutadana. Autonomia i iniciativa personal. Tractament de la informació i competència digital. EL JARDÍ ROMÀ DE L'ESCOLA DE PRÀCTIQUES
18
FEM DIFUSIÓ Bloc http://blocs.xtec.cat/practibloc/
Jornades portes obertes EL JARDÍ ROMÀ DE L’ESCOLA DE PRÀCTIQUES
19
FEM DIFUSIÓ Premsa Exposició Paradisus “Et portem a l’Hortus”
EL JARDÍ ROMÀ DE L’ESCOLA DE PRÀCTIQUES
20
“Al jardí és recull més del que planta el jardiner...
... a l’escola també “ EL JARDÍ ROMÀ DE L’ESCOLA DE PRÀCTIQUES
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.