Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
O POR QUE DO CAMBIO
2
XORDE COMO UNHA NECESIDADE
PERSOAL PROFESIONAL
3
RESPONSABLES CRÍTICAS AUTÓNOMAS CREATIVAS FELICES
4
QUE É LER E ESCRIBIR? “ Ler non é descifrar , é atribuír un significado, é comprender; e escribir non é copiar ou facer boa letra, escribir é crear un texto...” “É na interacción con textos reais onde a aprendizaxe do código adquire sentido...”
5
LEXISLATIVAMENTE EDUCACIÓN INFANTIL.
DECRETO 330/2009, do 4 de xuño, polo que establece o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia OBXECTIVOS Achegarse á lingua escrita a través de distintos tipos de textos. Comprender, reproducir, reescribir tendo en conta as diferentes etapas individuais no proceso de adquisición da lingua escrita-, e recrear textos.
6
PERSPECTIVA DIDÁCTICA
Ofrecerlles ás nenas e aos nenos situacións de aprendizaxe nas cales poidan facer propostas, tomar decisións, organizar e anticipar as súas accións... A organización de proxectos, consensuados, negociados e levados a cabo colectivamente polo grupo, ou a realización de asembleas para comentar acontecementos ou discutir e decidir determinados aspectos da actividade diaria constitúen valiosas estratexias que a persoa docente utilizará porque son altamente motivadoras e favorecen o desenvolvemento das relacións interpersoais, o establecemento de vínculos afectivos...
7
EDUCACIÓN PRIMARIA Decreto 105/2014, do 4 de setembro, polo que se establece o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia Os bloques 2 e 3 Comunicación escrita: ler e escribir deben fomentar o achegamento, en contextos persoais, académicos e sociais á comprensión e produción de textos de diferente tipoloxía, atendendo tanto a forma da mensaxe (descritivos, narrativos, dialogados, expositivos e argumentativos) como a intención comunicativa (informativos, literarios, prescritivos e persuasivos)
8
PRINCIPIOS METODOLÓXICOS
1. Nesta etapa poñerase especial énfase na atención á diversidade do alumnado, na atención individualizada, na prevención das dificultades de aprendizaxe e na posta en práctica de mecanismos de reforzo tan pronto como se detecten estas dificultades 2. A metodoloxía didáctica será fundamentalmente comunicativa, inclusiva, activa e participativa... Neste sentido prestarase atención ao desenvolvemento de metodoloxías que permitan integrar os elementos do currículo mediante o desenvolvemento de tarefas e actividades relacionadas coa resolución de problemas en contextos da vida real
9
3. A acción educativa (...) terá en conta os seus diferentes ritmos e estilos de aprendizaxe, favorecendo a capacidade de aprender por si mesmo e promovendo o traballo colaborativo e en equipo 4. A lectura constitúe un factor fundamental...é de especial relevancia o desenvolvemento de estratexias de comprensión lectora de todo tipo de textos e imaxes, en calquera soporte e formato … 8. ...deberán deseñarse actividades de aprendizaxe integradas que lle permitan ao alumnado avanzar cara aos resultados de aprendizaxe de máis dunha competencia ao mesmo tempo.
10
ESTRUTURA DA PLANIFICACIÓN
proposta de Myriam Nemirovsky Propiedades tipo de texto Función Autoría Público potencial Relación co real Extensión Fórmulas fixas Léxico Categorías gramaticais Estrutura Tipografía Formato Uso posterior á lectura Modo de lectura Relación título contido Relación imaxe-texto Soporte Tempos verbais Temática Propiedades sistema de escritura Diferenza debuxo-escritura Propiedades cualitativas Propiedades cuantitativas Direccionalidade do sistema de escritura Tipos de letra Ortografía Puntuación Separación entre palabras
11
TIPOS DE TEXTO DE USO SOCIAL
CLASIFICACIÓN DOS TIPOS DE TEXTO proposta de Maruny, L. TIPOS DE TEXTO DE USO SOCIAL oral/escrito ENUMERATIVOS PRESCRITIVOS EXPOSITIVOS INFORMATIVOS LITERARIOS
12
ETAPAS DO SISTEMA DE ESCRITURA
A obra pioneira en abordar este tema é: “Los sistemas de escritura en el desarrollo del niño”, de Emilia Ferreiro e Ana Teberosky (1979) A denominación das etapas varían duns autores a outros pero fundamentalmente podemos falar de tres etapas.
13
I. ETAPAS PRESILÁBICAS OU INDETERMINADAS
Non diferencian entre icónico e non icónico Non diferencian entre debuxar e escribir ETAPA I: Diferencian entre icónico e non icónico Non diferencian entre grafías de números e letras
14
Exemplos
15
ETAPA II: Diferencian entre o que serve para ler e o que serve para contar Elaboran as seguintes hipótesis: Hipótese de cantidade Hipótese de variedade Descobren a arbitrariedade do signo Expresan diferenzas de significado variado: - Cantidade de letras - O repertorio - A orde en que as poñen
17
II. ETAPAS SILÁBICAS ETAPA III:
Silábico-cuantitativa ou silábica sen valor sonoro convencional. Aínda non descubriron a convencionalidade e só teñen en conta a cantidade. Recorte silábico: escriben unha letra por cada sílaba da palabra aínda que lles vale calquera grafía.
18
ETAPA IV: Silábico-cualitativa ou silábica con valor sonoro convencional. Convencionalidade: realizan xa correspondencia cualitativa e cuantitativa. Pode aparecer tanto a vocal como a consonante.
19
III. ETAPAS POSTERIORES
ETAPA V: Silábico alfabética: misturan escrituras silábicas con outras xa fonéticas (alfabéticas)
20
ETAPA VI: Alfabética: escrituras totalmente alfabéticas pero sen normas ortográficas. A partir deste momento enfréntanse a problemas como: separación de palabras, normas ortográficas, tildes, maiúsculas e minúsculas...
21
Proposta de intervención Myriam Nemirovsky
22
SISTEMA DE TRABALLO DO GRUPO
POSTA EN COMÚN DAS PROPIEDADES DO TEXTO, ELECCIÓN ELECCIÓN DAS PROPIEDADES SISTEMA DE ESCRITURA 1ª XUNTANZA PARA DECIDIR TIPO DE TEXTO SISTEMA DE TRABALLO DO GRUPO AVALIACIÓN DA NOSA PRÁCTICA EDUCATIVA DESEÑO DA SECUENCIA DIDÁCTICA PROPOSTA FINAL SEGUEMENTO DESENVOLVEMENTO CO ALUMNADO
23
VANTAXES DO TRABALLO EN GRUPO
Reflexión e avaliación máis obxectiva da nosa práctica educativa Posibilidade de resolución de dúbidas Maior evolución no traballo Repositorio máis amplo, tanto de actividades como de recursos Apoio moral e seguridade
24
Grazas pola vosa atención
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.