Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porJosé Manuel Vázquez Arroyo Modificado hace 6 años
1
Model d’introducció del Mòdul Avaluació del WinPri al CEIP Barceló i Matas de Palafrugell (Baix Empordà) Per: Martí Ristol, Responsable d’Informàtica i Secretari del CEIP Batrceló i Matas
2
CONSIDERACIONS PRÈVIES
Experiència prèvia : utilització d’un programa per a Framework per a fer els informes durant 4 anys. Queixes respecte a aquest programa anterior: Poc obert i amb poques possibilitats d’ampliació Els informes surten massa estereotipats, gens individualitzats. La presentació és massa senzilla. Noves possibilitats que ofereix el Mòdul Avaluació del Winpri: Informes molt més oberts i molt més adaptables a la realitat de cada alumne/a Millor presentació amb més homogeneïtat.
3
PROCÉS SEGUIT fins a la presa de decisió
Proposta a l’equip directiu amb una mostra de les possibilitats Proposta als Coordinadors de Cicle amb presentació abreviada dels avantatges: Es reparteixen models d’Informes Es reparteixen exemples de frases Discussió en Cicles: Reticències inicials a Cicle Superior Divisió d’opinions a Cicle Mitjà Opinió favorable a Cicle Inicial De moment, no es plantegen la possibilitat a Ed.Infantil
4
Se’ls informa de que se’ls donarà dues possibilitats:
Trobades del Responsable d’Informàtica amb cadascun dels diferents cicles per a mostrar-los el funcionament de l’aplicació WinPri-Mestre Se’ls informa de que se’ls donarà dues possibilitats: Fer-ho a l’Aula d’Informàtica on ho trobaran tot instal·lat Fer-ho a casa instal.lant-s’ho ells mateixos Els Cicles Inicial, Mitjà i Superior decideixen realitzar els informes amb WinPri al veure els avantatges que comporta i la seva facilitat d’ús.
5
PROCÉS SEGUIT per a la posada en marxa de l’Avaluació amb WinPri
Es passen a cada cicle llistats amb les diferents unitats de programació de cada àrea i les seves frases proposades a l’escola Demo: En diferents reunions, cada cicle decideix l’estructura d’unitats i les frases més adients que utilitzarà. També es decideix que cada mestre/a només entrarà les notes de les àrees que imparteix (els especialistes entraran les seves). Els especialistes d’Anglès, Ed. Física i Música redacten les frases per a les seves Unitats, segons el seu P.C.C. També es passa un model d’informe personalitzat per al nostre centre, que és acceptat per tothom:
9
El Responsable d’Informàtica entra els canvis en les unitats de programació i frases, al programa.
Imprimeix i reparteix a tots els mestres els llistats de frases per a cada Unitat de Programació. Reparteix, també, un document amb instruccions, pas a pas, per a entrar les notes amb el WinPri-Mestre: Un model per als que només han d’entrar notes en el programa ja instal·lat a l’Aula d’Informàtica de l’escola. Un altre model per als que ho faran a casa i hauran d’instal·lar, per tant, el programa en el seu ordinador:
11
També es distribueix a cada mestre/a, una graella per si volen entrar prèviament els codis de les frases, per a cada alumne, a mà: Feta a partir de l’opció Currículums, i realitzant una impressió amb el “Tipus: Graella”
13
El Resp. d’Informàtica crea els disquets del mestre per a cadascun d’ells:
Per als que entren les notes a l’Aula d’Informàtica de l’escola, ja se’ls instal·la als ordinadors. Per als que ho fan a casa, se’ls prepara, a més, disquets d’instal·lació del programa WinPri-Mestre. Cada mestre/a entra les notes sense problemes, exporta les dades al disquet i el dóna al Resp. d’Informàtica: Les persones que mostren més dubtes són ajudades per altres mestres del nivell paral·lel o del cicle. El mateix Resp. d’Informàtica, un cop tot entrat a l’ordinador central, fa la impressió dels informes per classes.
14
PROCÉS POSTERIOR a la 1a. Avaluació feta amb WinPri
Abans de la 2a. Avaluació es recullen i entren els canvis en les frases, proposats pels diferents cicles. Les mestres d’Ed. Infantil, vist el bon resultat d’aquest sistema en els altres cicles, decideixen posar-lo a la pràctica per al 3r.trimestre. A final de curs es realitza, amb el mateix programa, l’avaluació final per als nivells que acaben el cicle, generant, així, els informes oficials i les actes de final de cicle.
15
VALORACIÓ FINAL En general, resultat satisfactori: Millor presentació
Més homogeneïtat en el model d’informe Informe molt més obert: Ventall molt ampli d’apartats i frases Tractament molt personalitzat al poder entrar observacions lliures tant generals com per àrees Només surten impresos els apartats i àrees que s’omplen Possibilitat de generar documents de final de cicle, com informes oficials i actes Possibilitat de que cada mestre/a entri només les valoracions de les àrees que imparteix.
16
Inconvenients detectats:
Massa frases per a escollir: més estona per a fer l’informe. En alguns casos, tendència a posa-hi massa frases: informes massa llargs i densos. No fa les mitjanes ben fetes per als documents de final de cicle. No fa resums d’avaluació, amb totals, a nivell de classe o de curs. En els cursos de final de cicle (2n., 4t. i 6è.) mostra totes les àrees d’aquell nivell per a avaluar, no només les que imparteix el/la mestre/a que entra les notes. Problemes amb la impressió dels peus de pàgina.
17
Agraïments A tot el Claustre del CEIP Barceló i Matas per la seva bona voluntat i bona disposició mostrada davant la proposta de canvi del model d’informe, tot i l’esforç suplementari que això ha comportat. I a tots vosaltres per la vostra atenció. Martí Ristol - Octubre 1999
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.