Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
Día número 152—español 1 El 1º de mayo
May 11, 2010—April 29, 2018 RIP
2
Leer el boletín
3
Estas son las mañanitas Que cantaba el Rey David
Hoy por ser día de tu santo Te las cantamos a ti Despierta, mi bien, despierta Mira que ya amaneció Ya los pajaritos cantan La luna ya se metió
4
¿Qué le gusta, disgusta, prefiere, o son sus favoritas?
30 Pg 3 due: ¿Qué le gusta, disgusta, prefiere, o son sus favoritas? Continue with DOPs 1 LA TAREA: Pg 4 2 Pg 4 due: ¿Qué hace durante un año? Include the season, time, dates, with whom, etc. 3 Pg 5 due: ¿Quiénes son 3 personas importantes en su vida? Continue with Reflexive Verbs 4 Start page 6: ¿Cuál es su rutina diaria? 7 Pg 6 due Rutina Diaria Teach the imperfect. 8 9 Pg 7 due:¿Cómo era su escuela? Cont with future tense, ir a + infinitive, querer + infinitive 10 11 Pg 8 due: ¿Cómo será su futuro? Do research on Hispanic culture 14 Pg 9 due: ¿Qué país hispanohablante quiere conocer/visitar? 15 16 17 18 21 REVIEW WEEK 22 23 24 25 28 NO SCHOOL 29 ZERO FINAL 30 PER 1 & 2 FINAL 31 PER 3 & 4 FINAL 1 PER 5 & 6 FINAL
5
Este enlace (link) tiene mucha información cultural que puede ser útil
para la página 9 de tu proyecto.
6
La SraB va a estampar la tarea—el otro lado del WS Direct Obj Prons—mientras ustedes practican con su compañero para el examencito (“ito” added to words makes it “little”).
7
Continuar con los pronombres directos (DOPs)
What is a Direct Object? How do you find it? What is a Direct Object Pronoun? What are the DOPs? How do you know which DOP to use? Where does the DOP go in a sentence: if you have a conjugated verb? if you have a negative verb? if you have a double verb construction? if you have an affirmative command? if you have a negative command? if you have a present participle? the receiver of the action Ask what is being “verb-ed.” Subject+Verb+WHAT? the word that takes the place of the DO Me, Te, Lo, La, Nos, Os, Los, Las the one with the same GENDER (m/f) and NUMBER (singular/plural) as the DO in front of the conjugated verb between the NO and the verb before the conjugated verb OR attached to the infinitive attached and add an accent between the NO and the command attached and add an accent on the ándo or iéndo
8
CORREGIR la tarea
9
Yo como una manzana todos los días.
Replace the DO noun “una manzana” with the corresponding DOP (GENDER= feminine NUMBER= singular) = LA Replace the DO noun with the DOP: refrescos ___________________ el vocabulario ___________________ su bicicleta ___________________ las clases de español ___________________ Place the DOP in FRONT on the conjugated verb. Yo LA como todos los días. I eat IT every day.
10
Replace the DO noun with the DOP and place it in front of the conjugated verb. Then translate:
Ellos beben refrescos en la fiesta. Nosotros aprendemos el vocabulario. ¿Montan ustedes su bicicleta a la escuela? 4. Tú necesitas las clases de español para ir a la universidad.
11
5. Ella vende las galletas de Girl Scouts.
6. Yo compro un sándwich de jamón con queso en la cafetería. 7. Ustedes beben leche todos los días. 8. Mis amigos y yo comemos el desayuno en la escuela.
12
Ahora vamos a tomar un examencito sobre los apuntes de los DOPs
13
Saca tu pizarrita y un marcador. ¡Gánale (win) a tu compañero!
This is a personal “a” and it is needed when a person is a direct object.
14
Yo veo la casa. Yo la veo. Yo la veo.
Rewrite the following sentence replacing the direct object with the direct object pronoun. Then translate the sentence into English. Yo veo la casa. Yo la veo. Yo la veo. I see it. index
15
Leemos los libros. (Nosotros) los leemos. We read them.
Rewrite the following sentence replacing the direct object with the direct object pronoun. Then translate the sentence into English. Leemos los libros. (Nosotros) los leemos. We read them. index
16
Ellos buscan a nosotros.
Rewrite the following sentence replacing the direct object with the direct object pronoun. Then translate the sentence into English. Ellos buscan a nosotros. Ellos nos buscan. They look for us. index
17
¿Compran Uds. las plantas en Lowe’s? ¿Las compran Uds. en Lowe’s?
Rewrite the following question replacing the direct object with the direct object pronoun. Then translate the question into English. ¿Compran Uds. las plantas en Lowe’s? ¿Las compran Uds. en Lowe’s? ¿Do you guys buy them at Lowe’s? index
18
¿Llevas shorts en el verano? ¿Los llevas en el verano?
Rewrite the following question replacing the direct object with the direct object pronoun. Then translate the question into English. ¿Llevas shorts en el verano? ¿Los llevas en el verano? Do you wear them in the summer? index
19
¿Llevan ellos gorras en la escuela?
Rewrite the following question replacing the direct object with the direct object pronoun. Then translate the question into English. ¿Llevan ellos gorras en la escuela? ¿Las llevan (ellos) en la escuela? Do they wear them at school? index
20
LA TAREA: ESTUDIA los apuntes de los DOPs. HAZ la página 4 del proyecto del cacahuate.
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.