La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

JORNADA SOBRE GESTIÓ DE LA QUALITAT EN EL LITORAL

Presentaciones similares


Presentación del tema: "JORNADA SOBRE GESTIÓ DE LA QUALITAT EN EL LITORAL"— Transcripción de la presentación:

1 JORNADA SOBRE GESTIÓ DE LA QUALITAT EN EL LITORAL
L’ESTARTIT, 16 i 17 DE SETEMBRE DE 2004

2 Implantat sistema de gestió mediambiental i de la qualitat
Obert tot l’any menys el novembre 172 parcel.les i 12 bungalows Serveis oferts Piscina climatitzada interior Piscines exteriors Activitats d’animació Pistes esportives Solarium Sauna Botiga Bar restaurant Implantat sistema de gestió mediambiental i de la qualitat

3 Proporció de nacionalitats
Contractació d’una persona dedicada el 70% de la jornada laboral al manteniment i millora del SGMAQ. No es reben clients de tour operadors No hi ha campistes permanents, es tracta d’un càmping vacacional. 28,4% 24% Proporció de nacionalitats dels clients 16,75% 16,54% 9,07% 2,93%

4 SISTEMA DE GESTIÓ MEDIAMBIENTAL
Gestionar el centre, seguint els paràmetres marcats per la norma, que garanteixi: Identificar els aspectes ambientals de l’activitat i incidir sobre ells per tal de reduïr dels seus impactes. Identificar els factors de risc associats a l’activitat per tal prevenir possibles emergències i minimitzar els seus efectes. Formar i sensibilitzar a tots els agents implicats en la preservació i respecte pel medi. Adquirir un compromís de millora continua, entre d’altres els rendiments ambientals (controlats segons indicadors). Ex. Consum aigua  m3/unitat d’acampada i dia

5 ESTALVIS/MILLORES OBTINGUDES DESPRÉS DE LA IMPLANTACIÓ DEL SGMA (1998-2004)
20% estalvi aigua m3/ua dia. 9% estalvi Kwh/ua dia. 25% estalvi Lts. Gas-oil/ua dia. Valorització del voltant de 15Tn. Anuals de residus de poda per adob. Millor control i gestió dels residus generats al Càmping (recollida selectiva residus municipals, recollida residus “especials”, separador greixos a la cuina, separador hidrocarburs rentacotxes, reciclatge..). Millor gestió aigües pluvials (facilitant el seu retorn al subsòl). Millora en el control de les emissions a l’atmosfera (soroll, calderes...) i les aigües residuals. Control més estricte i eficient de consums amb comptadors sectoritzats d’aigua i energia i de les diferents instal.lacions (pla de manteniment preventiu). El 71% dels nostres clients diu que col.labora en la recollida selectiva, el 76% considera positives les mesures d’estalvi d’aigua i energia, el 83% considera positiva la implantació d’un SGMA (Enquestes 2004 sobre un total de 420 enquestes).

6 SISTEMA DE GESTIÓ DE LA QUALITAT
S’enfoca l’activitat envers els clients amb la finalitat de que obtinguin la màxima satisfacció, i superant si és possible, les expectatives inicials d’aquests. L’eina de gestió principal és el mapa de processos, a on s’identifiquen i posteriorment s’analitzen tots els processos que es donen al nostre establiment. Tots els processos que es donen al centre es revisaran sempre abans de posar-los en funcionament i periòdicament, amb la fita última de la millora continua d’aquests Els indicadors són les eines que mesuren la millora contínua dels diferents processos i permeten identificar els punts forts i dèbils d’aquests. Ex. Resultats de les enquestes de satisfacció Valoració de les guíes de Càmping Nombre de no conformitats Grau d’utilització dels diferents serveis

7 (Sobre un total de 420 enquestes)
OPINIÓ DELS CLIENTS ENQUESTES 2004 (Sobre un total de 420 enquestes) Serveis del Càmping 72,09% 26,16% 1,74% Avaluació global estada 88,40% 11,60% 0% SI NO Recomanarà el càmping a familiars o amics 99,50% 0,50% Pensa tornar a l’establiment 98,41% 1,59%

8 ALTRES CONSIDERACIONS RELACIONADES AMB EL DESTÍ TURÍSTIC
Facilitar al client informació sobre la zona, els costums, les festes, la cultura, la forma de vida i posar a la seva disposició les eines per a que la coneguin. Integrar-se el més possible amb l’entorn, tant el natural com el socio-ecònomic: P.ex. Intentar afectar el mínim als habitants de la zona (molèsties per sorolls, trànsit...). Utilitzar construccions, colors, vegetació i productes de la zona. Contractar empleats, proveïdors i subcontractats de la zona. Obrir l’establiment al municipi, oferir serveis de l’establiment al “client extern” (pot ser molt important en pobles petits)

9 CAP A ON ES DIRIGEIX LA DEMANDA
Les vacances cada cop es fragmenten més (desestacionalització), amb estàncies més curtes, més mobilitat de les persones per a moure’s d’un pais a un altre (vols de baix cost). Augmenta la demanda de bungalows i mobil-homes, a part la mida mitjana de caravanes i autocaravanes és més gran pel que es necessiten parcel.les més grans. Ex. Aspectes d’elecció del destí per a alemanys (quadre adjunt)

10 REPTES DEL SECTOR DE CÀMPING
Reduïr la estacionalitat i fomentar la formació i capacitació dels empleats per assolir un servei de més qualitat. La mitjana de superfície dels Càmpings a Catalunya és de 4/5 Ha (300 unitats d’acampada), per tant la integració amb l’entorn i el control i disminució dels impactes ambientals és de suma importància per a una convivència sostenible amb l’entorn (aigües residuals, consums d’aigua i energia, residus.....) Adaptar la oferta a la demanda, tenint en compte que la legislació vigent és molt estricte pel que fa a % construït (5-10 del total del càmping) i a ampliació de les instal.lacions. Creiem que hi ha poques ajudes de l’administració en la implantació, difusió, promoció i manteniment dels SGMAQ i agilització de tràmits administratius (permisos, IIAA...) enfront de centres que no portin a terme cap mena d’actuació en aquest sentit.

11 INTANGIBLES EXCEL.LÈNCIA = SUPERVIVÈNCIA ELS RESULTATS GLOBALS SÓN ELS
Impregnar el centre de la cultura mediambiental, de la qualitat i prevenció de riscos laborals (no hi ha una norma certificable), i intentar assolir la FQM (Full Quality Management) EXCEL.LÈNCIA = SUPERVIVÈNCIA

12 MOLTES GRÀCIES

13


Descargar ppt "JORNADA SOBRE GESTIÓ DE LA QUALITAT EN EL LITORAL"

Presentaciones similares


Anuncios Google