La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Voluntariat per la Llengua

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Voluntariat per la Llengua"— Transcripción de la presentación:

1

2 Voluntariat per la Llengua
Projecte de participació lingüística que té com a finalitat posar en contacte voluntaris que volen destinar part del seu temps lliure a conversar en català amb persones que estan aprenent la llengua i que volen practicar-ne l’ús oral.

3 Objectius del programa
1. Facilitar comunicació oral en català a persones que estan aprenent la llengua. 2. Si són persones nouvingudes, facilitar-los la coneixença de la cultura catalana i afavorir la seva integració en la nostra societat. 3. Fomentar en les persones catalanoparlants l’hàbit de mantenir la comunicació en català quan l’interlocutor, encara que no el parli o el parli amb dificultat, l’entengui. 4. Consolidar la idea que el català és i ha de ser llengua d’integració i d’acollida, i que cal que esdevingui llengua natural de comunicació entre els diversos col·lectius que conformen actualment la societat catalana.

4 Compromís Dedicar un mínim de 10 h a la persona que us hem assignat com a parella lingüística. Trobades A la primera trobada és important que establiu les bases de les properes: dia, hora i lloc que us trobareu, telèfons... Quan us trobeu podeu fer diferents activitats: passejar, visitar llocs del poble, participar en alguna activitat... Podeu parlar de la població, dels serveis públics, l’oferta cultural, afeccions, temps lliure, esports, cinema, festes, gastronomia, tradicions...

5 Suggeriments generals per als voluntaris
1. Les converses han de ser un espai de comunicació, no una classe. 2. L’objectiu és que els aprenents parlin tant com puguin i que hi hagi un clima de conversa agradable i distès. 3. Parleu-los sempre en català, encara que de vegades hàgiu de mantenir la conversa en dues llengües. 4. Parleu-los a poc a poc i de manera clara.

6 Suggeriments generals per als aprenents
1. Les converses han de ser un espai de comunicació, no una classe. 2. L’objectiu és que parleu tant com pugueu en català. 3. Els voluntaris intentaran aconseguir un clima de conversa agradable i distès. Feu-ho també possible. 4. Us parlaran sempre en català, perquè: a) Us acostumeu a sentir a parlar en català b) Per donar-vos model i confiança 5. Us parlaran a poc a poc i de manera clara.

7 Suggeriments per als voluntaris en les correccions
1. Quan s’equivoquin, no els corregiu constantment, deixeu- los acabar de parlar. 2. Podeu prendre nota mentalment d’alguns errors i després comentar-los. 3. Quan facin una frase de manera incorrecta, podeu reforçar aquella idea repetint la frase correctament. Davant d’un: “Lo que vull dir és...”, vosaltres podeu dir: “Ja t’entenc, el que vols dir és…” 4. No tingueu el diccionari al costat; és més important la fluïdesa que la correcció lingüística. 5. El que heu de fer sobretot és afavorir que perdin la por i la vergonya de parlar en català.

8 Suggeriments per als aprenents en les correccions
1. Quan us equivoqueu no us corregiran constantment. Acabeu de dir la idea que teníeu pensada. Després, si vosaltres ho voleu, us diran on us heu equivocat. 2. Com heu vist, hem explicat als voluntaris algunes maneres de donar-vos el model bo sense haver-vos de corregir tota l’estona. És més important que agafeu fluïdesa i perdeu la vergonya que no pas que parleu un català correctíssim.

9 Llocs on podeu anar 1. D’entrada on vulgueu, sempre que us sembli bé a tots dos. 2. Sant Quirze compta amb una diversitat d’espais de trobada: biblioteca, centre cívic, entitats culturals i esportives, places i parcs, cafès, mercats, etc. La Cafeteria Can Feliu està adherida al programa i us atendran en català.

10 Seguiment 1. Cap a la meitat del programa ens posarem en contacte amb vosaltres per correu electrònic o per telèfon per valorar la marxa de les sessions. 2. Si detecteu algun problema, ja sigui en el primer contacte com en els successius us demanem explícitament que ens ho comuniqueu de seguida i mirarem de resoldre’l. 3. Durant aquestes setmanes us proposarem de fer algunes activitats conjuntes.

11 Suport Recordeu que no esteu sols fent aquesta tasca.
Podeu posar-vos en contacte en tot moment amb nosaltres per a qualsevol incidència, dubte o inquietud pel que fa al desenvolupament de les sessions. Estem a la vostra disposició.

12 Proposta d’activitats
. 18 de desembre a les 11 del matí: jocs lingüístics. CC Can Feliu . Gener (data a determinar): audició dels Amics de la Música . Gener: assistència al Teatre del Sol: L’oncle Vània . Febrer: trobada de final de la sessió de tardor

13 Pau Casals (1876 –1973), compromís per la democràcia, la llengua i el país

14 Pau Casals, el músic . un dels millors violoncel·listes del segle XX
. reconeixement internacionalment com un dels millors intèrprets i directors . innovador en l’execució del violoncel explorant noves possibilitats tècniques i expressives. . professor i compositor, amb obres com l’oratori El Pessebre, que es va convertir en un veritable cant a la pau

15 Compromís per la democràcia i la pau
. El 1933 es nega a tocar a l’Alemanya nazi. . Acabada la Guerra Civil, pateix l’exili. . Ajuda els seus compatriotes exiliats internats a camps de concentració. . Intercedeix davant d’organitzacions internacionals per recaptar menjar, roba i medicaments.

16 Compromís pel país i la llengua
. Presideix a Perpinyà els Jocs Florals de la Llengua Catalana de 1950 . Defensa la seva catalanitat arreu del món: “Sóc català. Catalunya va tenir el primer Parlament democràtic molt abans que Anglaterra. I fou al meu país on hi hagué les primeres nacions unides. En aquell temps (segle XI) van reunir-se a Toluges –avui França– per parlar de la pau, perquè els catalans d’aquell temps ja estaven contra la guerra.” Fragment del discurs a les Nacions Unides, 1970

17

18 Reconeixements 1958 - Candidat al premi Nobel de la pau
Medalla de la Llibertat dels Estats Units Medalla de la Pau, Nacions Unides Medalla d’Or de la Generalitat de Catalunya (pòstuma) Premi Grammy per tota la seva carrera (pòstum)

19 Valors VxL . Generositat . Estima per la llengua . Sentit de país

20 “El cant dels ocells” A càrrec de Sara Tienda, alumna de l’Escola Municipal de Música Can Barra

21 Gràcies per la vostra assistència
Imatges: Fundació Pau Casals, Blogs de l’XTEC, El Punt Avui, Blog de Francesc Cornadó i Comuna de Icaria


Descargar ppt "Voluntariat per la Llengua"

Presentaciones similares


Anuncios Google