Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porRayssa Camarinho Borja Modificado hace 6 años
1
Gabinet de premsa Entitats sanitàries i socials, tendències
Com les entitats de la XHUP s’aproximen al ciutadà a través de la Comunicació 2 de febrer 2010
2
El gabinet de premsa Els centres hospitalaris necessiten tenir una persona especialitzada en atendre la premsa Per què? Perquè sabem que tractar amb la premsa pot ser beneficiós per la Institució Quins beneficis ens reporta? La imatge d’una institució davant el gran públic (usuari o no) depèn, en gran mesura, de la imatge que els mitjans transmetin d’ella (opinió pública) Quina imatge ens agradaria tenir en els mitjans?
3
El gabinet de premsa Una imatge positiva
4
El gabinet de premsa La portada: el gran anhel del gabinet de premsa
5
El gabinet de premsa Com aconseguim una bona imatge en el mitjans?
Cada any no podem inaugurar un nou hospital i és difícil fer la primera cirurgia del món en algun camp concret. Així doncs, com ens mantenim com a centre punter? Mantenir una bona i fluida relació amb els mitjans: Informant de la nostra activitat en assistència, docència i recerca La informació de primera mà ha d’arribar al gabinet de premsa El gabinet necessita temps per elaborar la informació Això ens ajudarà a convertir-nos en proveïdors de continguts pels mitjans
6
Els periodistes i el món de la salut
Periodistes especialitzats en informació científica Els grans mitjans tenen periodistes especialitzats en informació científica Saben el què necessiten Saben on buscar-ho Saben interpretar el “llenguatge mèdic” Periodistes “tot terreny” La tendència general en els mitjans actualment és que els periodistes siguin “tot terreny” Informen de molts temes No són especialistes Han de fer un sobre esforç quan s’enfronten a una informació científica
7
Els periodistes i el món de la salut
Com ajudem als periodistes no especialitzats des del gabinet de premsa? Facilitant la comprensió dels textos científics: Si s’entén, interessa Si s’entén, es poden preguntar dubtes Com més preguntin, més entendran la informació que hem elaborat Notes de premsa La informació que emetem a les notes de premsa ha de ser clara i entenedora Evitem errors d’interpretació Afavorim el “copiar/pegar” en temes molt científics Evitem la pèrdua d'interès
8
Els periodistes i el món de la salut
Com poden ajudar els professionals de l'assistència al gabinet de premsa Facilitant la comprensió de les informacions científiques als responsables del gabinet de premsa Traduint la informació científica a un llenguatge planer Clarificant el missatge Evitant “ficar la pota” en traduir les notes de premsa Tots volem comunicar el què fem amb el major grau d’excel·lència
9
Els periodistes i el món de la salut
Les càmeres dins l’hospital Tenir càmeres de TV dins l’hospital no ens ha de fer por, sempre i quan les hàgim fet venir nosaltres. De fet una de les majors fites que s’hauria de marcar un responsable de premsa és que la televisió vingui a l’hospital a fer un reportatge. La transparència és la garantia de la credibilitat de la bona praxi L’hospital no té res a amagar
10
Els periodistes i el món de la salut
Quins temes interessen els periodistes? La premsa s’interessa pel que fan les institucions sanitàries en temes : Assistencials, de recerca i docència Successos Ingressos “mediàtics” Dels aparicions en premsa sobre Sant Pau El 72% assistència i recerca El 24% successos El 4% altres (agraïments, queixes, opinió, etc)
11
Noves tendències en els mitjans – la info on line
La informació on line Cada cop més la informació en mitjans on line té més rellevància, sobre tot en informació especialitzada: És una font d’informació molt ràpida i fàcil pel ciutadà Els mitjans “tradicionals” a vegades se’n nodreixen Poc a poc guanyen pes en el món de la informació
12
Noves tendències en els mitjans – la info on line
El gabinet de premsa ha de tenir en compte aquests nous periodistes La informació és immediata La capacitat de reacció del gabinet de premsa és poca o nul·la Cada cop la informació ha d’estar més i millor elaborada per evitar confusions i afavorir el copy/paste
13
Noves tendències en els mitjans – menys personal
Els mitjans treballen molts temes amb agències de comunicació Les agències fan de redactors Solen emetre informació poc elaborada S’han de tenir en compte a l’hora d’emetre informació des dels centres Menys recursos humans a les redaccions dels mitjans Molts dels mitjans de comunicació han tingut retallades de personal degut al moment econòmic : Grupo Zeta, Grup Godó Tancament de mitjans (Diario Metro)
14
La premsa local – un aliat per l’hospital
L’Hospital és referent com a centre d’emissió d’informació Molts dels fets “noticiables” en el territori, acaben en l’hospital Successos “mediàtics” Temes judicials amb violència Ingressos “mediàtics” La relació amb la premsa és molt més estreta ja que les notícies són més freqüents Aquesta relació és una oportunitat Es poden establir llaços i aliances Tenim els periodistes més a prop – per les coses bones i les dolentes
15
Crisi mediàtica – Què fem?
És una de les majors pors que tenim La única eina que podem tenir a l’abast és el Pla de crisi Marcarà les pautes per actuar Marcarà les persones responsables - Comitè de crisi S’aplica amb sentit comú La relació amb els nostres “amics” de la premsa marcarà l’èxit del pla de crisi Una bona relació amb els mitjans dóna credibilitat La reacció davant els mitjans ha de ser tranquil·litzadora = control Tenir present que els periodistes fan la seva feina i no són els nostres enemics REPEAT: La informació de primera mà ha d’arribar al gabinet de premsa El gabinet necessita temps per elaborar la informació
16
Treball d’equip
17
Com les entitats de la XHUP s’aproximen
al ciutadà a través de la Comunicació 2 de febrer de 2010
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.