La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Curs 2016-2017.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Curs 2016-2017."— Transcripción de la presentación:

1 Curs

2 QUÈ ÉS I PER A QUÈ SERVEIX L’AMPA
Les associacions de mares i pares d’alumnes (AMPA) són associacions voluntàries de les famílies d’un centre educatiu amb l’objectiu general de promoure la participació i col·laborar amb les activitats educatives del centre. › Vetllar per la qualitat de l’educació a l’escola › Facilitar la relació entre les famílies, la direcció i el professorat de l’escola › Proposar activitats, fer suggeriments o formular queixes en relació amb el funcionament de l’escola › Col·laborar en la gestió de serveis d’interès de l’alumnat, l’acollida matinal, les extraescolars i la socialització de llibres › Representar les famílies al Consell Escolar del centre i les institucions educatives › Orientar les famílies sobre els seus drets i deures › Fer propostes per a la formació de mares i pares, organitzar sortides i festes en col·laboració amb l’Escola, si escau.

3 COM ÉS LA NOSTRA AMPA SOM UNA AMPA JOVE SOM UNA AMPA OBERTA
SOM UNA AMPA DINÀMICA

4 Associació de Mares, Pares i Alumnes
ORGANIGRAMA AMPA Associació de Mares, Pares i Alumnes JUNTA COMISSIONS VOCALS PRESIDENTA Cristina Rojas VICEPRESIDENT SOTS-PRESIDENTA Jessica C. Saduskie SECRETÀRIA Olga Rodríguez COMISSIÓ FESTES EXTRAESCOLARS TESORER/A Vacant a cubrir MINIM DOS PER CLASSE COMiSSIÓ MENJADOR COMISSIÓ DE ...

5 Ratificació de càrrecs
Votació a mà alçada

6 Tresorer Assemblea Extraordinària
Matiners, Extraescolars… Socialització de llibres Sense la figura de Tresorer l’AMPA no pot continuar la seva tasca. Es convocarà Assemblea Extraordinària d’aquí a un mes per cubrir aquesta figura, si no queda cobert el càrrec el dia d’avui, sense la qual l’AMPA es veurà obligada a disoldre’s no podent continuar amb el projecte de socialització de llibres de l’escola i no hi haurà servei de matiners, tarders ni extraescolars Assemblea Extraordinària

7 CONSELL ESCOLAR

8 Què és el Consell Escolar del Centre?
És l'òrgan de govern del centre educatiu, ja sigui de primària o secundària. Està compost per representants del personal docent, del personal d'administració i serveis, dels pares i mares, de l'associació de pares i mares, dels alumnes i un representant de l'Ajuntament. Els representants surten elegits per votació. Les seves funcions són entre altres: Aprovar el pressupost del centre, fer-ne el seguiment i aprovar-ne la liquidació. Aprovar el reglament de règim intern del centre. Promoure la conservació i renovació de les instal·lacions i material escolar. Analitzar i valorar el funcionament general del centre, l'evolució del rendiment escolar. Elaborar un informe que s'inclou en la memòria anual.

9 QUÈ FEM I COM HO FEM? Per dur a terme la tasca de l’AMPA, a banda de la gestió per part de la Junta, ens organitzem en comissions que se centren en diferents assumptes: Socialització de Llibres Biblioteca Comissió de Menjador Comissió d‘Edifici Comissió de Pati Comissió d’Extraescolars Comissió de Famílies Comissió de Festes Comissió de Comunicació Famílies per les Colònies Ens agradaria proposar que les comissions tinguessin una continuitat que no s’hagin d’organitzar cada curs, no és obligat però com a mínim hi hauria d’haver un traspàs d’informació

10 SOCIALITZACIÓ DE LLIBRES Nahimby Pachano
És un projecte molt important doncs és un bé per a tots i totes. Si no es fes hauríem de pagar els llibres de text al preu de mercat i la despesa económica seria molt més elevada i hi hauria molts alumnes que no podrien estudiar i els faltaria material La comissió s’encarrega de: - Revisar i fer el manteniment dels llibres de tots els cursos - Numerar i folrar els llibres de text a l’inici de cada curs. US RECORDEM QUE L’ESCOLA HA MARCAT COM A REQUISIT INDISPENSABLE I ACORDAT EN COSELL ESCOLAR QUE S’HA DE SER SOCI DE L’AMPA. I ÉS L’ESCOLA LA QUE ANALITZA LA SITUACIÓ D’AQUELLES FAMILIES QUE NO PAGUEN LA QUOTA PER TAL DE VEURE COM AJUDAR-LES.

11 Què és la socialització de llibres
Projecte impulsat per l’ Escola i l’AMPA i que es desenvolupa conjuntament amb l’ escola que gestiona la compra dels llibres. El projecte de Socialització de llibres es va aprobar al Consell Escolar del curs Els objectius d’aquest projecte són: Treballar amb els alumnes els valors de compartir, solidaritat, respecte pel material, pel medi ambient i pels altres. Reduïr la despesa econòmica de les famílies. Fomentar la responsabilitat de l’alumnat tenint cura de mantenir els llibres en bon estat. Garantir la igualtat d’oportunitats en el marc d’un sistema educatiu de qualitat. - Tenir un consum més ecològic i aprofundir en la idea d’una societat sostenible

12 Com funciona la socialització de llibres
A P3 o quan arriben a l’escola, les famílies signem un document d’adhesió al projecte de socialització de llibres. A P3 i P4 els llibres no es poden socialitzar doncs la major part del material és fungible. A P5 ja tenim un petit descompte per socialització tot i que la major part del material és fungible A partir de 1er de primària part dels llibres són socialitzats doncs una part és fungible, els descomptes van augmentant a mida que passen els cursos fins a arribar al 60% de la quota tal i com explica l’escola al full informatiu d’inici de curs. A partir de 3er de primària també s’inclou altre material fungible com els estoig, llapissos, regles, temes i materials per desenvolupar els tres projectes.

13 BIBLIOTECA Mercè Hierro
JUNT AMB L’ESCOLA CATAL·LOGA EL FONS DOCUMENTAL I S’OCUPA DEL PRÈSTEC DE LLIBRES DE LA BIBLIOTECA DE L’ESCOLA

14 COMISSIO DE MENJADOR Berta Fornells
Vetlla pel bon funcionament del servei a l’escola i fa de mitjancera entre les famílies i l’empresa que gestiona el menjador als centres educatius de Terrassa. Ha de tenir en compte tant l’alimentació que s’ofereix als nens i nenes, com l’acció del monitoratge i el temps d’esbarjo que tenen al migdia. El catering el cuinen a la cuina de l’Escola President Salvans

15 TORNS DE MENJADOR Els alumnes de P3 mengen a l'aula a les 12'30h i després fan l'estona de relaxació/dormir a la sala de psicomotricitat. Els alumnes de P4 mengen a l’aula a les 12:30, per què no hi ha espai al menjador. L’escola va informar a la tutoria de curs d’aquesta mesura provisional de la qual ja han informat a Ensenyament i han demanat una solució. Primer torn: 12:35 alumnes de P5 i 1r Segon torn: 13:15 alumnes de 2n i 3r

16 COMISSIÓ D’EDIFICI Marta Gascón
Fa un seguiment juntament amb els docents del centre, el Departament d’Ensenyament i l’Ajuntament de Terrassa per tal que l’escola disposi sempre de l’espai necessari i vagi creixent cada curs per acollir els nous grups. Així doncs, s’encarrega de vetllar perquè s’afegeixin els mòduls pertinents amb l’equipament necessari i de l’ampliació del pati, i com ens ha informat la direcció de l’Escola està previst que s’amplii la zona de pati pel curs Hem adreçat un escrit a l’Ajuntament perquè s’ha convertit en el nou pipican del barri. També persegueix la construcció de l’edifici definitiu de l’escola pel que, quan la Generalitat el comenci a projectar, la comissió també hi prendrà part.

17 PLANIFICACIÓ PROVISIONAL

18 COMISSIÓ DE PATI Anna Albalat
L’obra del pati és un projecte de co-creació amb la col·laboració de les famílies, els infants i l’equip educatiu de l’escola. Aquesta comissió ja va treballar de valent el curs passat per aconseguir un pati més amigable i podem dir que el pati d’infantil va quedar acabat amb la incorporació d’una zona d’expertimentació, un tipi, un caminet de soques i un drac de rodes de camió. Ara toca el torn d’arremangar-se i dotar el pati de primària del necessari per l’esbarjo. Com ja habreu vist, el Monkey Jump ja està instal·lat al pati de primària. Des de l’Ajuntament ens han cedit dos bancs per què la canalla pugui asseure’s però els hem de collar al terra. Per aquest curs l’Escola ens ha demanat ajuda per la construcció de l’Hort dins de l’Escola al pati d’Infantil.

19 COMISSIÓ D’EXTRAESCOLARS
Àngels Cuadra i Gemma Biosca S’encarrega de gestionar i coordinar la realització de les activitats extraescolars de l’escola aprovades des del Consell Escolar. L’objectiu és oferir als nostres fills activitats complementàries a les que es realitzen a l’escola, a més d’acollir-los abans o després de l’horari escolar, sempre primant la qualitat, la socialització i les bones relacions personals, la pertinença al grup, la igualtat i les mateixes oportunitats per a tots. Per això, comptem amb el suport d’empreses externes, actuament la Cooperativa Eina i Vesc-Casa de la Música de Terrassa, tot i que aquesta última s’ha hagut d’anular per falta d’alumnes. També organitza el curset de piscina al CNT. Considerem que aquestes entenen i comparteixen la nostra filosofia i bon estil de treball, i sobretot tenen experiència i poden oferir activitats de qualitat en les àrees d’esport, música, artística, dansa

20 COMISSIÓ DE FAMÍLIES Jessica C. Saduskie
Organitzem, per una banda, activitats per promoure la relació entre les famílies de l’escola fora de l’horari escolar. Excursió al Montseny per anar a buscar castanyes Visita a la Granja Escola Eco diver per a pares i fills. I per l’altre tenim l’Escola de pares i mares que organitza xerrades d’interès per les famílies, amb la col·laboració de l’Escola. Per aquest curs tenim pensades moltes activitats.

21 FAMÍLIES PER LES COLÒNIES
Marina Moncal Des d’aquest grup es treballen diferents propostes per recaptar diners per finançar les colònies dels nostres fills i filles, de manera que tots els nens i nenes puguin gaudir d’aquesta experiència. Això sí, es requereix la máxima implicació de tots els pares i mares dels nens i nenes que faran colònies, d’altra manera no pot funcionar. Enguany aquesta grup està format per pares i mares voluntaris que tenen fills a P5 i 2n. 

22 COMISSIÓ DE FESTES Organitza i desenvolupa celebracions, com el seu nom indica, al marge de l’horari escolar. Intenta complementar les activitats que es fan des de l’escola per les festes tradicionals, coordinant les accions amb l’equip docent. L’activitat d’aquesta comissió s’extén durant tot l’any, des de la primera cita amb la Castanyada fins a la festa de final de curs.

23 COMISSIÓ DE COMUNICACIÓ
Gemma Biosca: Publicista Marta Muñoz: Redactora bloc i notes de prensa Jordi Navarro, Olga Rodríguez, Jessica Saduskie: xarxes socials S’encarrega de gestionar la informació de l’AMPA amb les famílies i també amb els mitjans de comunicació i altres agents externs al centre escolar. L’objectiu és informar d’allò que fa l’associació i de les novetats que sorgeixen al volant de l’escola. @ampaSB A partir d’aquest curs totes les comunicacions es faran via , grups de whatsapp de clase, cartells, notes al bloc, fb i twitter.

24 COMISSIÓ DE COMUNICACIÓ

25 COMISSIÓ DE CARNESTOLTES Sara Giráldez
Aquest curs volem tornar a participar a la Rua Infantil de Terrassa, que serà el diumenge 26 de febrer. Ens agradaria que tingueu consciència de l’important que és la vostra col·laboració a la Comissió de Carnestoltes, requereix molta feina i quanta més gent siguem millor ens quedarà tot. Per fer realitat la il·lusió de tornar a sortir a la Rua us necessitem! Passarem un gran dia de família i amics! PROPOSTES PICANT PEDRA VOLEM EL NOSTRE EDIFICI FOLLETS LEMA? VIKINGS LLUITEM PEL NOSTRE EDIFICI

26 PROJECTE CAMÍ ESCOLAR TERRASSA
Camí Escolar Terrassa és un projecte impulsat per les AMPAs dels centres Serra de l’Obac, Lanaspa Giralt, el Vapor, França i Bisbat d’Egara amb la intenció de vetllar per una ciutat amb menys cotxes, un aire més net i una mobilitat més segura, especialment per garantir l’autonomia dels nens i nenes a l’hora d’anar a l’escola. Projecte al qual ens hem adherit per aconseguir una mobilitat segura a l’entorn de l’escola i per aquest motiu la junta de l’AMPA i l’Escola, estem en permanent contacte amb el Servei de Mobilitat de l’Ajuntament. Per la ubicació provisional de la nostra escola la zona no estava considerada com a zona escolar però hi estem treballant, algunes mesures són les que es mostren al planell.

27

28 NOVETATS: ESPAI PER L’AMPA: L’Escola ens ha cedit un espai al mòdul de 3r de primària, compartit amb el personal que s’encarrega de la neteja i l’hem d’equipar. DURANT EL CURS TINDREM DUES REUNIONS FAMÍLIA-ESCOLA: els vocals de classe s’encarregaran d’organitzar les reunions dels seus cursos amb els pares i mares i recolliran les inquietuds, els dubtes i suggeriments en positiu de les famílies. Informarem de les dates de les reunions família-escola quan les tinguem confirmades amb l’escola. COMUNICACIÓ JUNTA/VOCALS/COMISSIONS: crear un grup de whatsapp única i exclussivament per temes d’AMPA com ara per informar a les famílies a través dels vocals de cada grup-classe

29 *OBLIGATORI PRESENTAR REBUT DEL PAGAMENT
RECOMANACIONS Racionalització de l’ús del grups de whatsapp de classe. Protocol queixes: 1.- Parlar sempre primer amb la tutora o el monitor. 2.- Si no es resol, s’ha de parlar amb la Cap d’Estudis o la Coordinadora del servei. I ho podeu comunicar als vocals de clase i/o a la Junta de l’AMPA que analitzarà el cas. 3.- Si segueix sense resoldre’s llavors us heu d’adreçar a la Direcció de l’Escola o l’Empresa. 4.- En última instancia es presenta el cas a la Inspecció… DEMANEM RESPECTE CAP ALS PROFESSIONALS DE L’ESCOLA I CAP A LES PERSONES QUE COL·LABOREM A L’AMPA TAL I COM VA QUEDAR APROVAT AL CONSELL ESCOLAR, S’HA DE SER SOCI DE L’AMPA TANT PER BENEFICIAR-SE DE LA SOCIALITZACIÓ DE LLIBRES COM PER PODER FER EXTRAESCOLARS. *OBLIGATORI PRESENTAR REBUT DEL PAGAMENT

30 VOLEM EL MILLOR PELS NOSTRES FILLS I FILLES
TOTS I TOTES SOM L’AMPA VOLEM EL MILLOR PELS NOSTRES FILLS I FILLES ANIMEU-VOS A COL·LABORAR, COM MÉS SIGUEM MÉS FAREM, LA DEDICACIO LA TRIES TU MOLTES GRÀCIES


Descargar ppt "Curs 2016-2017."

Presentaciones similares


Anuncios Google