La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Do desenvolvemento da eAdministración á Sociedade da Información O reto das TIC nas Administración Públicas Mar Pereira Álvarez Santiago de Compostela,

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Do desenvolvemento da eAdministración á Sociedade da Información O reto das TIC nas Administración Públicas Mar Pereira Álvarez Santiago de Compostela,"— Transcripción de la presentación:

1 Do desenvolvemento da eAdministración á Sociedade da Información O reto das TIC nas Administración Públicas Mar Pereira Álvarez Santiago de Compostela, 26 de febreiro de 2010

2 Indice A eAdministración: unha obriga
A eAdministración na Xunta de Galicia Cooperación interinstitucional ...no marco de e eGoberno ...impulsamos a Sociedade da Información eGOBERNO eADMINISTRACIÓN TRAMITACIÓN ADMINISTRATIVA SERVIZOS PÚBLICOS E PARTICIPACIÓN SOCIEDADE DA INFORMACIÓN DINAMIZACIÓN DA SOCIEDADE

3 01 eAdministración: unha obriga A Administración electrónica
Unha demanda… As novas xeracions de usuarios exigen servizos telemáticos ás administracións públicas. Tódolos cidadáns son potenciais usuarios da e-Administración na medida en que todos teñen relación directa ou indirectamente coa Administración Pública en calquera dos seus niveis : local, autonómica, estatal, … Os cidadáns requiren recibir a mesma calidade dos servizos da Administración sen distinción entre os distintos niveis administrativos e a súa ubicación. …recoñecida coma unha necesidade… O aumento dos servicios requiridos polos cidadáns e empresas á administración fan necesaria unha simplificación da xestión pública, para poder asumir os custos que elo conleva. Débense introducir sistemas transparentes de traballo, eliminando a dependencia específica de persoas para realizar as diferentes tarefas. A necesidade de interoperar entre administracions implica a utilización de medios telemáticos para manter uns tempos de resposta aceptables cara o ciudadán, así como a coordinación entre os distintos niveis administrativos.

4 01 eAdministración: unha obriga Contexto nacional
…que xa é unha obriga A Lei 11/2007 de Acceso Electrónico dos Cidadáns aos Servizos Públicos, supón un cambio significativo na Administración Electrónica en España: preténdese dar paso do "poderán" ao "deberán", sinalando que o servizo ao Cidadán esixe consagrar o seu dereito a comunicarse coas Administracións por medios electrónicos, coa contrapartida dese dereito na obriga destas de dotarse dos medios e sistemas electrónicos para que este dereito poida exercerse . eADMINISTRACIÓN

5 01 eAdministración: unha obriga Contexto nacional
FACILITAR O ACCESO por medios electrónicos dos Cidadáns á información e ao procedemento administrativo Funcións Lei 11/2007 1 2 3 4 5 6 7 Contribuír ao DESENVOLVEMENTO da Sociedade da Información no ámbito das Administracións Públicas e na sociedade en xeral SIMPLIFICAR os procedementos administrativos para axilizar as relacións co cidadán. FACILITAR O EXERCICIO de dereitos e o cumprimento de deberes por medios electrónicos. Crear as CONDICIÓNS DE CONFIANZA no uso dos medios electrónicos, Promover a PROXIMIDADE co Cidadán e a TRANSPARENCIA administrativa Contribuír á MELLORA DO FUNCIONAMIENTO das Administracións Públicas

6 01 eAdministración: unha obriga Marco de actuación en Europa
European Information Society i2010 É unha estratexia adoptada polos países membros que busca impulsar oportunidades para o crecemento económico e empregos en Europa a través da promoción dunha economía dixital aberta e competitiva. PLAN i2010: 5 áreas de actuación PRIORIDADES: 3 obxectivos globais eInclusion. Non deixar atrás ningún Cidadán Completar un espazo común Europeo para a información que promove un mercado interno aberto, competitivo, e rico en contidos para a comunicación electrónica, media e contidos. Fortalecer a innovación e o investimento|inversión no I+D das TIC para promover o crecemento e empregos a través dunha maior adopción das TIC. Conseguir unha Sociedade de Información Europea Inclusiva que prioriza unha mellor calidade de vida e un mellor servizo publico: e-Administración Eficiencia e efectividade. Niveis altos de satisfacción do usuario, transparencia e xestión, cunha carga administrativa máis lixeira Implementar servizos de alto impacto para Cidadáns e Empresas. Implementar impulsores claves: servizos seguros, inter-operables e accesibles Reforzando a participación e a toma de decisión democrática

7 Indice A eAdministración: unha obriga
A eAdministración na Xunta de Galicia Cooperación interinstitucional ...no marco de e eGoberno ...impulsamos a Sociedade da Información eGOBERNO eADMINISTRACIÓN TRAMITACIÓN ADMINISTRATIVA SERVIZOS PÚBLICOS E PARTICIPACIÓN SOCIEDADE DA INFORMACIÓN DINAMIZACIÓN DA SOCIEDADE

8 02 Desenvolvemento eAdministración A Xunta de Galicia
02 Desenvolvemento eAdministración A Xunta de Galicia...do SXPA a eAdministración As reformas administrativas dos anos 90 viñeron acompañadas da posta en marcha de instrumentos orientados a incorporación das TIC na administración pública, nun xeito novedoso para aqueles momentos. Reforma da Xunta 1990 – 2000 Sistema de Xestión de Procedimentos Administrativos (SXPA). Sistema de Información Administrativa e Atención ó Cidadán. Servizos de Resposta Inmediata (SERI) Rexistro de Contratistas. Rede Corporativa de Voz e Datos Entidades Locais : Convenio Portelo Único – Eido Local

9 02 Desenvolvemento eAdministración A Xunta de Galicia
02 Desenvolvemento eAdministración A Xunta de Galicia...do SXPA a eAdministración O Sistema de Xestión de Procedimentos Administrativos (SXPA). Sistema transversal e global para a xestión dos procedementos administrativos iniciados a instancia de parte En 2009 tramitáronse no SXPA 700 tipos distintos de procedementos o que supuxo un tratamento de expedientes.

10 02 Desenvolvemento eAdministración Obxectivos
Administración Electrónica: ofrecer a cidadanía uns servizos públicos máis eficientes, incrementar a competitividade e productividade das empresas, mediante a utilización das Novas Tecnoloxías da Información e as Telecomunicacións, e mellorar a propia xestión interna da Administración Pública. Elección de canle que desexe con garantías de seguridade e legalidade. Información e publicación do catálogo de servizos da eAdministración. Eliminación de barreiras burocráticas fomentando a interoperabilidade entre Administracións. Mellorar e promover novos servizos de valor ós cidadáns Procedementos electrónicos con aforro de custos e tempo. Acceso a información e coñecemento veraz e en tempo real do estado dos procedementos. Maior calidade no servizo sen pedir ao usuario información xa dispoñible na Administración. Mellorar a experiencia do cidadán e a empresa na súa relación coa administración Incremento da eficiencia e capacidade de resposta do empregado público. Revisión dos procedementos administrativos de cara á súa simplificación e claridade. Dixitalización da información para a mellora do impacto sobre o medio e nivel enerxético. Reducción da cargas e procedementos administrativos Consolidación da información administrativa, evitando solapamentos e duplicidades. Garantía da seguridade da información que figuren nos ficheiros e sistemas das Administracións. Xestión eficiente con indicadores clave de rendemento e de éxito dos servizos despregados. Consolidación e xestión eficiente da información da Administración

11 02 Desenvolvemento eAdministración Áreas de actuación
CIDADÁN EMPRESA EMPREGADO PÚBLICO OUTRAS AAPP 6. MEDIDAS INSTRUMENTAIS 4. INTEROPERABILIDADE 1. ACCESO A SERVIZOS Canles: WEB, telefónico, TDT, canles SMS Observatorio Servizos básicos: carpeta do cidadán, guía, e-factura, .... 2. TRAMITACIÓN ELECTRÓNICA Xestión do cambio: comunicación, formación e soporte Tramitación telemática dos procedementos e subvencións Rexistro, arquivo e custodia electrónicos, pago telemático, ... 3. DESENVOLVEMENTO DE PROCEDEMENTOS Cooperación e colaboración Racionalización e simplificación Tipoloxías específicas de procedementos Seguridade Mapa de interoperabilidade Esquema nacional de interoperabilidade 5. BASES PARA eADMINISTRACIÓN: Normativa, Organización e Tecnoloxía

12 03 Desenvolvemento da eAdministración No ámbito interno
Simplificación e racionalización administrativa. Eliminación dos tramites, procesos e documentos que poidan resultar innecesarios Desenvolvemento e aplicación da Directiva Europea de Servizos Lei 1/2010, de 11 de febreiro, de modificación de diversas leis de Galicia para a súa adaptación a Directiva 2006/123/CE del Parlamento Europeo y del Consejo, de 12 de diciembre de 2006, relativa os servizos no mercado interior Revisión do Catálogo de procedementos e Subvencións Interoperabilidade. Aplicación do Esquema Nacional de Interoperabilidade. Interrelación entre os sistemas e aplicacións das Administracións Públicas para permitir o cidadán o exercicios dos seus dereitos e cumplimento dos seus deberes a través do acceso electrónico os servizos públicos. Compartir información entre administracións de forma que os cidadáns non se vexan obrigados a facilitar de novo información que xa se atopa en poder dalgunha administración. Mapa de interoperabilidade : que é, donde está e como se accede. Aplicación do ENI: RD 4/2010, de 8 de enero, por el que se regula el Esquema Nacional de Interoperabilidad en el ámbito de la Administración Electrónica).

13 02 Desenvolvemento eAdministración O cidadán
Portal do Cidadán. Sede electrónica e canle de servizos e información de relación do cidadán coa administración pública. ÁREAS TEMÁTICAS FEITOS AUDIENCIAS Identificación dixital do cidadán Carpeta do cidadán: tramitación e información do procedemento. Documentos da súa incumbencia en poder da administración: certificacións, compulsas, notificacións, .... Guías personalizadas de información e servizos. Áreas de participación cidadá Consolidación do rexistro e pago telemáticos ... Arte e cultura Ciencia e tecnoloxía Comercio e consumo Deportes e ocio Ensino e formación Familia Impostos Investigación Lingua galega Mar e costa Muller Negocios Saúde Sociedade da información Transportes Turismo Vivenda Buscar formación Gozar do tempo libre Procurar traballo Desenvolver iniciativas Coñecer máis Galicia Integrarse na nosa sociedade Mellorar a túa empresa Buscar vivenda Pagar impostos Ir ao médico Solicitar unha axuda Ter un problema ao mercar Agricultor/a Desempregado/a Discapacitado/a Emigrante Emprendendor/a Empresa Estudante Habitante do rural Habitante urbano Inmigrante Maior Mozo ou moza Neno ou nena Traballadores/as Xornalista Multicanalidade. O cidadán elixe a canle de comunicación coa administración. Web, plataformas de mensaxería, canle telefónico 012, ... Portal do cidadán Sistema integrado de rexistro, rexistro telemático e información ó cidadán 13

14 03 Desenvolvemento da eAdministración O empregado público
Identidade e firma dixital. Establecemento dos criterios da identificación do empregado público no desenvolvemento da e-administración. Tarxeta do empregado público – certificado de empregado público Definición do posto tipo do empregado público. Plan de Seguridade Intranet do empregado público. Acceso unificado os procesos e información que afectan directamente os profesionais : retribucións, persoal, riscos, formación, .... Portal integral do empregado público – Tramitación sen papeis dos procedementos internos Intranet corporativa : contidos profesionais e plataformas de colaboración 14

15 02 Desenvolvemento da eAdministración A empresa
Canle “especializado” para as empresa. Acceso común os servizos e relacións coas empresas dende a Administración: tramitación de subvencións, integración nas ventanillas empresariais, plataforma de contratos, e servizos telemáticos xa existentes, acceso as oficinas virtuais xa existentes. Portal da empresa Perfil del contratante EMPRESAS Factura e licitación electrónicas. Decreto 3/2010, de 8 de xaneiro, polo que se regula a factura electrónica e a utilización de medios electrónicos, informáticos e telemáticos en materia de contratación pública da Administración da Comunidade Autónoma de Galicia e entes do sector público. Tramitación de expedientes de contratación Factura, documento electrónico que cumple cos requerimentos legais e regulamentarios esixibles ás facturas, e que ademais, garante a autenticidade do orixe e a integridade do contido. Aval electrónico Rexitro de contratos de Galicia Favorecerase a colaboración entre administracións e a interoperabilidad na definición e implementación de servizos para a empresa (portelo único). 15

16 02 Desenvolvemento eAdministración A importancia da canle web
O Segundo Observatorio Galego dá Sociedade dá Información do 2009 revela a importancia da canle web na relación de cidadáns e empresas coa administración pública en Galicia. Persoas que se comunicaron coas AAPP mediante Internet para obter información de páxinas web nos últimos tres meses Empresas de 10 e máis empregados que interactuaron coas AAPP mediante Internet para realizar unha xestión electrónica completa no último ano

17 Indice A eAdministración: unha obriga
A eAdministración na Xunta de Galicia Cooperación interinstitucional ...no marco de e eGoberno ...impulsamos a Sociedade da Información eGOBERNO eADMINISTRACIÓN TRAMITACIÓN ADMINISTRATIVA SERVIZOS PÚBLICOS E PARTICIPACIÓN SOCIEDADE DA INFORMACIÓN DINAMIZACIÓN DA SOCIEDADE

18 03 Colaboración nas administracións Marco de desenvolvemento
Ámbito … Os cidadáns, empresas, organismos, entidades que se relacionan coa Administración. Os distintos niveis de Administración : local, autonómica. Coordinación coa Administración estatal. Principios de actuación … Desenvolvemento sosteñible da eAdministración. Coordinación de esforzos, aliñamento de proxectos e racionalización dos investimentos. Acadar niveis homoxéneos de servizo para todos ós cidadáns. Favorecer o acceso do cidadán dende o punto máis próximo a él, permitíndolle acceder a administración pública de Galicia en tódolos seus ámbitos. Racionalidade nos procedementos administrativos: simplificación, axilización e mellora. Marco normativo establecido por as directrices e regulacións europeas, estatais, autonómicas e locais.

19 03 Colaboración nas administracións A Administración local
O desenvolvemento pleno da eAdministración en Galicia non é posible sen a súa consolidación nos concellos galegos. Estes xogan un papel fundamental no achegamento ao cidadán, sendo habitualmente ó primeiro contacto do cidadán coa Administración Pública. Existen xa diversas iniciativas de eAdministración nos concellos galegos, pero é fundamental a coordinación entre as Administracións local e autonómica para : O aproveitamento das experiencias, sistemas e iniciativas existentes, así como para evitar inversións redundantes. Apoiar a xestión interna dos Concellos a través de medios que garanticen a simplificación e flexibilidade na xestión. Facilitar un grao de soporte tecnolóxico óptimo e económicamente sostible nos Concellos de Galicia orientado a tres niveis: infraestruturas, servizos e aplicacións. En definitiva, o desenvolvemento de eAdministración no ámbito de concellos e unha eixo fundamental para a prestación dos servizos públicos nas mesmas condicións de calidade a todos os cidadáns de Galicia independentemente do seu lugar de residencia.

20 Consellería de Presidencia
03 Colaboración nas administracións Marco de desenvolvemento Este marco de colaboración preciso, faise efectivo co “Protocolo de Colaboración entre a Xunta de Galicia, as Deputacións Provinciais de A Coruña, Lugo, Ourense e Pontevedra, e a Federación Galega de Municipios e Provincias (FEGAMP) para o desenvolvemento da e-Administración en Galicia” Consellería De Presidencia, Administracións Públicas E Xustiza Secretaría Xeral De Modernización e Innovación Tecnolóxica Consellería de Presidencia D.X. de Administración Local D.X. de Avaliación e Reforma Administrativa Deputacións FEGAMP Consellería de Facenda D.X. da Función Pública S.X. Patrimonio 20

21 ADMINISTRACIÓNS LOCAIS
03 Colaboración nas administracións Marco de desenvolvemento O eixo fundamentais dese plan e o desenvolvemento da eAdministración no ámbito local, que se desenvolve entorno a dúas iniciativas: Promoción e dinamización de Eido Local como a canle de servizos entre a Xunta e os Concellos. Elaboración do Plan eConcellos, como unha iniciativa no marco deste protocolo que ten como obxectivo final o apoio desde a Xunta de Galicia ao desenvolvemento dos servizos electrónicos nos concellos de Galicia, na súa xestión e á súa relación cos cidadáns. ADMINISTRACIÓNS LOCAIS 21

22 Indice A eAdministración: unha obriga
A eAdministración na Xunta de Galicia Cooperación interinstitucional ...no marco de e eGoberno ...impulsamos a Sociedade da Información eGOBERNO eADMINISTRACIÓN TRAMITACIÓN ADMINISTRATIVA SERVIZOS PÚBLICOS E PARTICIPACIÓN SOCIEDADE DA INFORMACIÓN DINAMIZACIÓN DA SOCIEDADE

23 04 Desenvolvemento eGoberno Servizos públicos de calidade
eGoberno2013 establecerá un novo modelo de prestación de servizos públicos electrónicos, baseado nos principios de acceso universal, sen exclusión e garantido a tódolos cidadáns o mesmo nivel de servizos, presente en ámbitos tan diversos como: Sanidade e Benestar Xustiza Educación Cultura eGOBERNO eGoberno2013 potenciará a participación cidadá na actividade de goberno e nos procesos de toma de decisións públicas (eParticipación) Facilitarase a confianza dos cidadáns nas transaccións telemáticas como elemento crave para o éxito do proxecto a través da definición e implementación de políticas de seguridade, cumprimento LOPD e implementación do Esquema Nacional de Seguridade 23

24 04 Desenvolvemento eGoberno Modelo eGOBERNO
eGOBERNO representa o novo modelo de relación entre Administración, cidadanía e empresas, que inclúe o soporte completo a todos os procesos entre Administración e administrado, independentemente do lugar, momento ou canle de comunicación.

25 Indice A eAdministración: unha obriga
A eAdministración na Xunta de Galicia Cooperación interinstitucional ...no marco de e eGoberno ...impulsamos a Sociedade da Información eGOBERNO eADMINISTRACIÓN TRAMITACIÓN ADMINISTRATIVA SERVIZOS PÚBLICOS E PARTICIPACIÓN SOCIEDADE DA INFORMACIÓN DINAMIZACIÓN DA SOCIEDADE

26 05 Sociedade da Información Sociedade dixital aberta e competitiva
Impacto do desenvolvemento das TIC no xeito no que as persoas traballan, interactúan e viven diariamente, avanzando cara unha sociedade na que a información pasa a ser un ben de consumo demandado polos cidadáns e as empresas eGOBERNO eADMINISTRACIÓN TRAMITACIÓN ADMINISTRATIVA SERVIZOS PÚBLICOS E PARTICIPACIÓN SOCIEDADE DA INFORMACIÓN DINAMIZACIÓN DA SOCIEDADE 26

27 05 Sociedade da Información Sociedade dixital aberta e competitiva
O Plan de Acción para o Desenvolvemento da Sociedade da Información no 2010, identifica as seguintes liñas de acción prioritarias para o exercicio, que conformarán, en gran medida, a estratexia da Xunta de Galicia en materia de Sociedade da Información. TELECOMUNICACIÓNS Plan Director de Banda Larga Plan de Acendido Dixital DINAMIZACIÓN DO USO DAS TIC Rede de Centros de Dinamización Incorporación das Pemes, MicroPemes e Autónomos SECTOR EMPRESARIAL DA SOCIEDADE DA INFORMACIÓN Plan Integral do Apoio ó Sector Apoio a Produción de Contidos e Servizos DESENVOLVEMENTO eGOBERNO eAdministración Servizos Públicos de Calidade INSTRUMENTOS DE APOIO ÁS POLÍTICAS DA SOCIEDADE DA INFORMACIÓN Observatorio da Sociedade da Información e Modernización de Galicia (OSIMGA) 27

28 05 Sociedade da Información O Plan Director de Banda Larga
28

29 05 Sociedade da Información Dinamización do uso das tic
Optimizar recursos para a dinamización… Cidadáns 44 centros da Rede de Telecentros 213 centros de competencia provincial e local O 54,3% utilizou o ordenador nos tres últimos meses (8,9 puntos por baixo da media española) 49,8% utilizaron Internet nos últimos 3 meses (10 puntos por debaixo da media estatal) Rede de Centros para a Modernización e Inclusión Tecnolóxica de Galicia Centro de Novas Tecnoloxías de Galicia (CNTG 60 centros da Rede de Dinamización Empresas < 10 empleados Unha Rede transversal e eficiente (CEMIT) 57% posúe ordenador (9,2 puntos porcentuais por baixo da media estatal) 43% dispoñen de conexión a Internet de banda larga (9,2 puntos por baixo da media estatal) Axudando na adquisición de TIC… Medidas específicas para o desenvolvemento do sector empresarial da S. I. Actuacións de difusión e formación relacionadas co desenvolvemento da S.I. orientadas á cidadanía 29

30 05 Sociedade da Información Dinamización do uso das tic
Impulsando o sector… Sector Empresarial SI Un plan para.. 1.575 empresas do sector TIC en Galicia – crecemento do 21,8% entre 2005 e 2008 …crear empresas tic… …crear emprego no sector… PIB: O sector empresarial das TIC contribúe co 2,13% ao PIB de Galicia, situándose por baixo da contribución deste sector ao PIB de España que é do 3,06%. Emprego: dos traballadores no ano do 2005 aos no ano 2008, o que representa o 1,26% da poboación ocupada galega …mellorar a competividade do sector empresarial grazas ás novas solucións TIC… Plan integral de impulso ao sector empresarial da Sociedade da Información Axudando ao sector TIC… Medidas específicas para o desenvolvemento do sector empresarial da S. I. 30

31 05 Sociedade da Información OSIMGA
OSIMGA: Observatorio da Sociedade da Información e Modernización de Galicia Resulta da integración de dous Observatorios: Observatorio Galego da Sociedade da Información. Observatorio Galego de Calidade e da eAdministración en Galicia A súa finalidade e avaliar o impacto que as iniciativas de desenvolvemento da sociedade da información e a modernización das administracións públicas de Galicia.

32 05 Sociedade da Información Extratexia de Galicia
ESTRATEXIA GALEGA PARA A SOCIEDADE DA INFORMACIÓN eGOBERNO ADMINISTRACIÓNS LOCAIS INCORPORACIÓN DE AXENTES Á SOCIEDADE DA INFORMACIÓN eADMINISTRACIÓN e-Sanidade e-Xustiza e-Educación E-Cultura CIDADANÍA EMPRESAS SECTOR EMPRESARIAL DA SOCIEDADE DA INFORMACIÓN TELECOMUNICACIÓNS PDBL TDT MEDIDAS INSTRUMENTAIS E DE COOPERACIÓN OSIMGA 32

33 Determinadas idades da humanidade recibiron a súa
denominación das técnicas que se empregaban nestas e hoxe poderiamos dicir que as tecnoloxías da información e as comunicacións están afectando tamén moi profundamente a forma e incluso o contido das relacións dos seres humanos entre si e das sociedades en que se Integran Ao servizo, pois, do cidadán a Administración queda obrigada a se transformar nunha Administración electrónica rexida polo principio de eficacia que proclama o artigo 103 da nosa Constitución. Exposición de Motivos (Lei 11/2007)


Descargar ppt "Do desenvolvemento da eAdministración á Sociedade da Información O reto das TIC nas Administración Públicas Mar Pereira Álvarez Santiago de Compostela,"

Presentaciones similares


Anuncios Google