La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Maximitzar els efectos beneficiosos Minimitzar els efectes indesitjats

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Maximitzar els efectos beneficiosos Minimitzar els efectes indesitjats"— Transcripción de la presentación:

1 Maximitzar els efectos beneficiosos Minimitzar els efectes indesitjats

2 JAMA 2002; 288:

3 Clortalidona Amlodipina Lisinopril JAMA 2002; 288:

4 Conceptes Paraules

5 Presa de decisions Protocols, GPC Jerarquia de les proves
(Ia, Ib, IIa, IIb, III, IV) Força de les recomanacions (A, B, C, D)

6 De més de 200 grups que van elaborar guies de pràctica clínica, més d’un terç dels autors van reconèixer que tenien interessos econòmics sobre els fàrmacs que recomanaven Després que el National Cholesterol Education Program, l’AHA i l’ACC recomanessin uns nivells de colesterol molt inferiors als de recomanacions anteriors, es va saber que 8 dels 9 membres del grup tenien interessos econòmics sobre fàrmacs hipolipemiants JAMA 2008; 300:

7 Third Report of the Expert Panel on Detection, Evaluation, and Treatment of High Blood Cholesterol in Adults (Adult Treatment Panel III) (ATP III) Financial Disclosure: Dr Grundy has received honoraria from Merck, Pfizer, Sankyo, Bayer, and Bristol-Myers Squibb. Dr Hunninghake has current grants from Merck, Pfizer, Kos Pharmaceuticals, Schering Plough, Wyeth Ayerst, Sankyo, Bayer, AstraZeneca, Bristol-Myers Squibb, and G. D. Searle; he has also received consulting honoraria from Merck, Pfizer, Kos Pharmaceuticals, Sankyo, AstraZeneca, and Bayer. Dr McBride has received grants and/or research support from Pfizer, Merck, Parke-Davis, and AstraZeneca; has served as a consultant for Kos Pharmaceuticals, Abbott, and Merck; and has received honoraria from Abbott, Bristol-Myers Squibb, Novartis, Merck, Kos Pharmaceuticals, Parke-Davis, Pfizer, and DuPont. Dr Pasternak has served as a consultant for and received honoraria from Merck, Pfizer, and Kos Pharmaceuticals, and has received grants from Merck and Pfizer. Dr Stone has served as a consultant and/or received honoraria for lectures from Abbott, Bayer, Bristol-Myers Squibb, Kos Pharmaceuticals, Merck, Novartis, Parke-Davis/Pfizer, and Sankyo. Dr Schwartz has served as a consultant for and/or conducted research funded by Bristol-Myers Squibb, AstraZeneca, Merck, Johnson & Johnson-Merck, and Pfizer.

8 GPC Eficàcia Seguretat Conveniència Cost

9 GPC punt d’arribada o punt de partida?

10 Anàlisi i selecció de la informació
Com a butlletí independent, el BG és membre de la ISDB, una xarxa internacional de més de 80 butlletins i revistes independents sobre fàrmacs i terapèutica que es publiquen a més de 30 països. La ISDB, creada l’any 1986 amb el suport de l’Oficina Regional de l’OMS a Europa, promou la publicació d’informació independent sobre terapèutica per als professionals de la salut i el públic.

11 Anàlisi i selecció de la informació

12 Outcome of assessments (to Oct 2008 n=584)
Accepted for use – 30% Accepted for restricted use – 32% Not recommended – 38%

13

14

15 Comité Farmacoterapèutic HUVH
Entre 2002 y 2005: 100 informes Protocol d’ ús (9) Dades de seguiment (3) Protocol d’ús i dades de seguiment (4)

16 Esforços, recursos, temps

17 Generació d’informació útil
Recerca independent Transferència a la pràctica clínica Resultats: relevants pels problemes de les persones obtinguts en condicions habituals

18 Canvis en l’avaluació dels medicaments
Pacients Transparència Avaluació independent Valor terapèutic afegit BMJ 2009; 338:b1025

19 Desitjos vs necessitats
Societat digital Novetats Inmediatesa Imatge Desitjos vs necessitats

20

21

22

23 Coneixement Dades Verificació Rigor Temps

24 Actitud crítica vs obediència
Paciència Curiositat Escepticisme Actitud crítica vs obediència Fonts d’informació fiables i independents

25 Quins pacients es poden beneficiar?
A quin risc? A la penúltima!

26 Moltes gràcies


Descargar ppt "Maximitzar els efectos beneficiosos Minimitzar els efectes indesitjats"

Presentaciones similares


Anuncios Google