Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
HISTÒRIA DE L’AVIACIÓ
2
GUIÓ DE TREBALL: Introducció. Com vola un avió. Perfil aerdinàmic.
Parts d’un avió. Forces que actuen en un aeronau. Control i estabilitat en els avions. - Els comandaments primaris i el control de vol. - Tipus d’estabilitat. - Exemples d’estabilitat. - Estabilitat longitudinal, el centre de gravetat i el centre de pressions. Comparativa de preus entre diferents companyies de baix cost.
3
COM VOLA UN AVIÓ: Els avions volen en aconseguir guanyar la batalla a la llei de la gravitació universal, amb una altra llei física coneguda com el Teorema de Bernouilli. L’explicació més senzilla per poder entendre les raons per les quals volen els avions, se centra en la forma aerodinàmica de les ales.
4
PERFIL AERODINÀMIC: Les ales consten de dues parts: l’extradós i l’intradós. En avançar a través de l’aire i degut a la seva forma, les partícules que circulen per l’extradós acceleren, disminuint la seva pressió.
5
PARTS D’UN AVIÓ:
6
FORCES QUE ACTUEN EN UN AERONAU:
7
CONTROL I ESTABILITAT EN ELS AVIONS:
Centre de Gravetat: és un punt imaginari, de forma que si fos possible penjar l’avió per ell, romandria perfectament en equilibri. A partir del centre de gravetat, actuen els tres eixos de gir:
8
EIX LONGITUDINAL: És la línia imaginaria que uneix el morro de l’avió amb la cua. El moviment al voltant d’aquest eix s’anomena guerxesa. AMUNT AVALL
9
EIX LATERAL: És la línia imaginaria que uneix les puntes de les ales.
El moviment al voltant d’aquest eix s’anomena caboteig.
10
EIX VERTICAL: És la línia imaginaria que és perpendicular al pla descrit pels dos eixos: longitudinal i de profunditat, passant pel centre de gravetat. El moviment al voltant d’aquest eix s’anomena guinyada. ESQUERRA DRETA
11
ELS COMANDAMENTS PRIMARIS I EL CONTROL DE VOL:
Són les superfícies aerodinàmiques destinades a provocar d’una forma controlada, desplaçaments de l’avió sobre els tres eixos de referència. Que són: Alerons: moviment de guerxesa. Timons de profunditat: moviment de caboteig. Timó de direcció: moviment de guinyada.
12
ALERONS: La funció dels alerons és provocar uns desplaçaments sobre l’eix longitudinal mitjançant la descompensació aerodinàmica entre les ales. SUSTENTACIÓ SIMÈTRICA SUSTENTACIÓ ASIMÈTRICA
13
ALERONS: La filosofia és provocar una diferència de sustentació entre les ales, creant unes forces que produeixin el gir; provocant un desplaçament del morro cap al costat de l’ala més baixa. Produeixen el moviment de guerxesa, utilitzant el volant o palanca de comandament amb moviment lateral, esquerra o dreta.
14
EL TIMÓ DE PROFUNDITAT:
En el vol recte, estan alineats amb l’estabilitzador, Degut a la seva forma aerodinàmica simètrica, produeixen una sustentació molt petita o quasi nul·la. La filosofia de treball, és provocar un desequilibri aerodinàmic entre la sustentació de l’ala i la del timó en la seva posició normal. Produeixen el moviment de picat o encabritat; utilitzant el volant o palanca de comandament amb desplaçaments de davant a darrere. PICAT ENCABRITAT
15
TIMÓ DE DIRECCIÓ Està basat en provocar un desequilibri aerodinàmic de l’eix vertical de l’avió. Produiex el moviment de guinyada utilitzant els pedals de direcció.
16
TIPUS D’ESTABILITAT: Estable: si separat de la seva posició d’equilibri, tendeix inicialment a recuperar-la. Inestable: si separat de la seva posició d’equilibri, tendeix a allunyar-se d’ella cada vegada més. Neutre: si separat de la seva posició d’equlibri, es manté en la nova posició. INESTABLE ESTABLE NEUTRE
17
EXEMPLES D’ESTABILITAT:
ESTABLE INESTABLE QUICKSILVER MX LII HARRIER AV-8B NEUTRE SUKHOI MX 62k
18
ESTABILITAT LONGITUDINAL:
Si el centre de gravetat i el centre de pressions estan exactament en el mateix pla, l’avió té una estabilitat longitudinal neutra. El pes de l’avió està compensat exactament per la sustentació, tenint les dues forces el mateix punt d’aplicació. FORÇA AERODINÀMICA FORÇA DE GRAVETAT
19
ESTABILITAT LONGITUDINAL:
Si el centre de gravetat (c.g.) estigués darrere el centre aerodinàmic (c.a.), l’avió tindria un moment d’encabritat. Si el centre de gravetat estigués davant del centre aerodinàmic de l’avió, tindria un moment de picat. Aquest é el cas de la majoria dels avions convencionals. C.A. C.G.
20
COMPARATIVA DE PREUS ENTRE DIFERENTS COMPANYIES:
Hem entrat a la pàgina web de cada una de les companyies i hem introduït les dades que necessitavem. Hem observat el quadre de preus que ens adjuntaven i hem buscat el dia escollit, ja que en molts casos oferien vols del dia abans o el dia després a l’escollit. Un cop hem trobat el dia, hem anotat el preu del vol al lloc adequat de la taula. En buscar els preus de les companyies Ryanair i Spanair ens hem trobat en alguns problemes. Un dels quals ha estat en que aquestes dues companyies hi ha molts vols en els que no operen. Finalment, vem construir el quadre final on s’hi pot observar les diferents destinacions amb cada un dels preus de les companyies.
21
COMPARATIVA DE PREUS (8 de gener de 2009 només anada)
VUELING CLICKAIR RYANAIR SPANAIR DESTINACIONS Des de 50€ Des de 35€ No hi ha vols Des de 53€ Madrid-Barcelona Des de 230€ Barcelona-París Des de 110€ Des de 55€ Barcelona-Venècia Des de 190€ Des de 100€ Des de 118€ Sevilla-Tenerife Des de 46€ Des de 40€ Des de 74€ Des de 345€ Madrid-Lisboa Des de 37€ Roma-Barcelona Des de 48€ Brussel·les-Bcn
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.