Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porJuho-Matti Järvinen Modificado hace 6 años
1
I. EL PRODUCTE Unitat o conjunt de béns o serveis amb un elevat grau de substitució entre ells.
2
Producte diferenciat Conjunt de béns que són el resultat de variar un o més atributs d’un producte, de tal manera que el client el pot percebre com una cosa nova i diferent.
3
Innovació Llançament al mercat d’un producte nou que no es comercialitzava abans i que presenta unes característiques que són atractives per als consumidors, amb la finalitat d’aconseguir l’èxit comercial.
4
Tipus de productes De consum Industrials Serveis
5
1. Productes de consum Són d’ús personal (individual o familiar). Exemples: roba, aliments, mobles, … Poden ser: Fungibles: D’una sola utilitat. Desaparèixen amb el consum De consum durador: Llarga durada Satisfan les necessitats dels particulars.
6
2. Productes industrials
Béns físics adquirits per una empresa i que són utilitzats en la seva activitat específica. Finalitat productiva.
7
3. Serveis Productes inmaterials, intangibles.
Activitats econòmiques realitzades pel sector terciari.
8
Gamma de productes Totalitat dels articles que una empresa ofereix al mercat. Línia de productes: Grup de productes am les característiques homogènies. El conjunt de totes les línies formarà la gamma de productes de l’empresa.
9
Característiques d’una gamma
Amplitud: Nombre de línies. Profunditat: Nombre de productes de cada línea. Estratègia de control de mercats: Si una empresa vol controlar un mercat, treballarà amb línies de gran profunditat, amb la intenció de no deixar espai a la competència. Exemple: Danone.
10
Cicle de vida d’un producte
Introducció (llançament) Creixement Maduresa Declinació (saturació) Es considera que només hi ha beneficis en les etapes de creixement i maduresa… potser també, però petits, al començament de la fase de declinació.
11
1. Introducció (llançament)
Sortida al mercat d’un producte nou o d’una innovació. - Desconeixement - Vendes baixes - Creixement lent - Publicitat informativa - Costos alts
12
2. Creixement Superació de l’etapa d’adaptació.
- Reconeixement del producte - Fort creixement en les vendes - Beneficis - Publicidad persuasiva - Perill de plagi
13
3. Maduresa Desacceleració. Estabilització.
- Manteniment de les vendes - Recerca de nous consumidors - Segmentació del mercat
14
4. Declinació (saturació)
Forta caiguda de les vendes. S’ha de prendre una decisió… - Rellançament (nous usos) - Concentració en un determinat segment - Deixar de comercialitzar el producte sense perjudici del client ni de la marca i sense deixar forat a la competència Inversió en I+R+I
15
Cicle de vida d’un producte
16
Vendes vs beneficis
17
L’envàs La presentació ha d’afavorir el volum de vendes.
Característiques: Abans de la compra: Identificació fàcil Asociació continent-contingut Atractiu i impactant Després de la compra: Fàcil d’obrir Comoditat Facilitat de transport i enmagatzematge
18
La marca (the brand) Marca = Nom + logotip
És un nom, un terme, un símbol o disseny, o una combinació de tots aquests elements, que tracta d’identificar els béns i serveis d’una empresa i diferenciar-los dels de la competència. Per tal d’evitar el plagi, la marca s’ha d’inscriure a un registre oficial. Branding: Procés de creació d’una marca
19
Estratègia de marca Marca única Marques múltiples
Marques de distribuïdor
20
1.- Marca única També anomenada marca paraigua. Utilitza el mateix nom per a tots els diferents productes Avantatges: Reducció de costos promocionals Inconvenient: Si fracassa algún producte, això pot afectar al prestigi de la totalitat
21
2.- Marques múltiples Marques individuals: Un nom diferent per a cada producte Marca per línea: El mateix nom per a tots els productes relacionats entre si Segones marques: Per competir amb competidors del mateix segment
22
3.- Marques de distribuïdor
Anomenades també marques blanques. L’establiment de venda compra els excedents de producció a canvi de comercialitzar el producte sota marca propia.
23
El nom de la marca Curt, simple, fàcil de pronunciar Fàcil de llegir
Fàcil de recordar i reconèixer Pronunciació única Pronunciació universal Sense sons desagradables Ni ofensiu ni obscè Adaptable a l’etiqueta i l’envàs Suggerent, que mostri qualitats positives
24
Evolució del logo
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.