Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porCristina Rojas Cuenca Modificado hace 7 años
1
Directiva de Serveis a Balears una visió en positiu
Febrer 2008 © CBE – DS
2
Una Directiva polèmica…
… Adopció proposta: gener 2004 Moment inadequat: fi mandat Comissió R. Prodi Constitució Europea + Directiva Bolkestein: Mescla explosiva 2005: «No» francès i holandès 2006: Nova versió «light» de la Directiva Adopció Directiva i entrada en vigor: desembre 2006 No tota la informació que circula sobre aquesta Directiva és correcte © CBE – DS
3
Què és una Directiva? És una llei europea que necessita transposició en cada Estat membre Per tant, cada Estat membre destinatari està obligat a adaptar les seves lleis internes a la Directiva en la forma que estimi convenient o d’acord amb la distribució de competències internes En el cas espanyol, les CCAA i AALL són els encarregats de portar a terme aquesta transposició, amb el suport i lideratge del Govern de l’Estat Un calendari i procés intern de transposició ha estat fixat pel Ministeri d’Economia i Hisenda © CBE – DS
4
Què pretén la Directiva i quin és el seu contingut? (I)
El seu objectiu és completar l’exercici de la llibertat d’establiment dels prestadors de serveis i la lliure circulació de serveis a la UE Sectors exclosos: serveis d’interès econòmic general serveis financers serveis de transport serveis sanitaris serveis audiovisuals activitats de joc (etc.) © CBE – DS
5
Objectius i abast (II) Sectors inclosos: (alguns exemples)
Assessories jurídica, fiscal, comptabilitat, consultoria Arquitectura, enginyeria, topografia, peritatge Artesania Serveis de neteja, vigilància ... Organització d’esdeveniments, publicitat Distribució comercial (majorista i minorista) Turisme, oci, agències de viatge, hostaleria Instal·lació i manteniment d’equips Serveis d’informació, internet, agències de notícies Formació i educació Immobiliària, lloguers © CBE – DS
6
Objectius i abast (III)
D’entrada, presenta nombrosos avantatges per a les empreses del sector serveis (99% PIME): ocasió única de reduir traves administratives i modernitzar legislació major facilitat per les empreses “d’aquí” a oferir els seus serveis a un altre Estat de la UE increment varietat i qualitat dels serveis en benefici de l’usuari Però també es preveuen alguns inconvenients… No es podrà impedir a una empresa “de fora” instal·lar-se a casa nostra © CBE – DS
7
Objectius i abast (IV) 1.- Simplificació administrativa:
Estructura de la Directiva i principals aportacions: 1.- Simplificació administrativa: Procediments simples i reconeixement de documents entre Estats « Finestra única » per tota la tramitació administrativa Garantia del dret d’informació tant per prestadors com per destinataris Utilització de procediments electrònics i noves tecnologies 2.- Llibertat d’establiment: règims d’autorització transparents i no discriminatoris 3.- Llibertat de circulació de serveis 4.- Qualitat dels serveis: informació sobre els prestadors i els seus serveis i protecció dels usuaris 5.- Cooperació administrativa 6.- Programa de convergència: codis de conducta per a facilitar la prestació de serveis i avaluació recíproca entre Estats © CBE – DS
8
Procés de transposició previst (I)
Objectiu: Transposició finalitzada a desembre 2009 Aproximació horitzontal (llei marc) i vertical (per sectors) Per a cada nivell: Actes legislatius i no legislatius Responsabilitat de les diverses administracions - Estatal, Autonòmica i Local- dins de l’àmbit de les seves competències Post-2009: deure d’informació «a posteriori» a la Comissió © CBE – DS
9
Transposició (II) Coordinació : Grup de treball Interministerial creat el març 2007 per la CDGAE (Comissió Delegada del Govern per Assumptes Econòmics) Programa de Treball aprovat el juliol 2007: esquema general de coordinació entre Administracions, consistent en un enfocament sectorial, reforçat per una coordinació horitzontal a través d’interlocutors únics, designats per el Ministeris implicats i CCAA A nivell local, participa la FEMP (Federació Espanyola de Municipis i Províncies) Elaboració d’una “Llei Paraigua” que incorporarà els principis generals de la Directiva i serà el marc de referència més enllà del període de transposició. © CBE – DS
10
Transposició (III) Esquema: Identificació – Avaluació – Modificació
Calendari provisional: Primer semestre 2008: Finalització de la fase d’identificació de la normativa afectada Octubre 2008: Informe preliminar d’avaluació de la conformitat de la normativa amb la Directiva (per sectors) Gener/maig 2009: Finalització avaluació Finals 2009: Transmissió Informe final a la Comissió i als Estats membres Eventual modificació de la normativa i la seva comunicació per part de les CCAA i AALL als Ministeris i aquests posteriorment a la Comissió Europea © CBE – DS
11
Quin és el paper del sector privat?
El paper del sector privat és clau en tot aquest procés: necessitat d’informació cap i des de l’empresariat El sector privat pot ajudar a identificar els obstacles als que s’enfronten les empreses tant a l’Estat espanyol com a un altre Estat membre Idem per analitzar els informes d’avaluació dels altres Estats Hi ha hagut contactes entre el Grup de Treball i el Consell Superior de Cambres de Comerç per explorar vies de col·laboració a tots els nivells El sector privat pot ajudar també a la Administració a identificar correctament els possibles inconvenients de la nova normativa per poder avançar-se i trobar la solució adequada a cada sector © CBE – DS
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.