Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porMaría Sandoval Contreras Modificado hace 7 años
1
Lectura i família Montserrat Fons Incrustar logo
2
1. Concepte: L’alfabet és limitat i tangible
Llegir i escriure són processos complexos Font: Fons, M.; Gil, R. (2016). Acompañar, motivar, aprender. Ponència “2a jornada sobre lectura y escritura para docentes y familias”. CEP Santander. <
3
Podeu llegir la frase de sota?
4
I podeu llegir aquesta frase sense una imatge de referència?
Y TRI MOCHYN BACH
5
Llegir és una activitat estratègica!
Y TRI MOCHYN BACH
6
Situació dels Infants d’origen estranger
L1 llengua majoritària de l’escola. Aprendre la llengua i els continguts alhora. Vocabulari específic i estratègies no familiars. Distància entre els factors culturals. Pares fora del circuit d'aprenentatge dels seus fills.
7
Llegir: Estratègia litogràfica Estratègia fonològica ANIMAL
8
2. Procés: Gaudir de cada descobriment i trobar sentit als actes de lectura i escriptura. Com més aviat millor per assegurar l’èxit. Font: Fons, M.; Gil, R. (2016). Acompañar, motivar, aprender. Ponència “2a jornada sobre lectura y escritura para docentes y familias”. CEP Santander. <
9
El niño pequeño (Helen Buckelin)
Maestra: Hoy vamos a hacer un dibujo. Niño: ¡Qué bueno! Maestra: ¡Esperen! aún no es tiempo de empezar. Vamos a dibujar flores. Niño: ¡Qué bien!, (le gustaba hacer flores y empezó a hacer unas flores). Maestra: ¡Esperen!, yo les enseñaré cómo. Niño: (volteó la hoja e hizo una flor como la de la maestra. Era roja, con tallo verde).
11
Maestra: Hoy vamos a hacer un dibujo.
Niño: ¡Qué bien! (Y esperó a que la maestra dijera lo que había que hacer). Maestra: ¿No quieres hacer un dibujo? Niño: Sí, pero ¿qué hay que hacer? Maestra: Puedes hacer lo que tu quieras. Niño: ¿Con qué color? Maestra: ¡Con cualquier color! Si todos hicieran el mismo dibujo y usaran los mismos colores. ¿Cómo sabría yo lo que hizo cada cuál?
12
El niño, bajando la cabeza, dibujó una flor roja con el tallo verde.
Helen Buckelin
13
Les produccions infantils ens obliguen a conèixer els
processos evolutius de l’aprenentatge Fins i tot l’Adrià, un alumne amb necessitats educatives especials, segueix els paràmetres evolutius descrits per Ferreiro i Teberosky.
15
3. Activitats i materials:
Activitats dirigides a un únic aspecte. Materials “infantilitzats” Activitats comunicatives amb textos de qualitat. Font: Fons, M.; Gil, R. (2016). Acompañar, motivar, aprender. Ponència “2a jornada sobre lectura y escritura para docentes y familias”. CEP Santander. <
16
Les primeres produccions responen a significats globals
- He pres apunts. Emma, 4 anys - Jo també he anat a comprar, avi!. Óscar, 4 anys i mig Font: Fons, M.; Gil, R. (2016). Acompañar, motivar, aprender. Ponència “2a jornada sobre lectura y escritura para docentes y familias”. CEP Santander. <
17
Què són les notícies ESTHER: Ho fan per la tele.
NORA: “Exlican cosas que pasan”. POL: Que passen de veritat. ANA: “Se habla en los bares”. KARIM: “Que sale al periódico”.
18
INSTRUIR ACOMPANYAR 4. Paper de l’adult (família i escola)
Explicar, facilitar, administrar, avançar, etc. Escoltar, sostenir, invitar, oferir respectar, etc. Font: Fons, M.; Gil, R. (2016). Acompañar, motivar, aprender. Ponència “2a jornada sobre lectura y escritura para docentes y familias”. CEP Santander. <
19
CONCLUSIONS projecte “CONTES PER LLEGIR I APRENDRE EN FAMÍLIA”
Les intervencions dels familiars proporcionen als nens una ajuda en la construcció del discurs narratiu. Les famílies proporcionen una ajuda afectiva que sosté el procés de lectura. Els familiars veuen reconeguda la seva funció d’educadors. Separació entre la llengua de l’escola i la llengua de casa. La conversa és l’eix sobre el qual tant els familiars com els nens construeixen els seus aprenentatges. Font: Tesi doctoral en procés d’Alessia Corsi
22
barcelona.cat/educacio
barcelona.cat/educacio
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.