La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

“De Moda” Vocabulario de Unidad 1 Etapa 2 de Español III.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "“De Moda” Vocabulario de Unidad 1 Etapa 2 de Español III."— Transcripción de la presentación:

1 “De Moda” Vocabulario de Unidad 1 Etapa 2 de Español III

2 Descripciones Using magazines, images from the computer, or other print sources, you are to clip out images of people in various clothing designs. Please describe the following: ¿Qué lleva? – What are they wearing? i.e. Ella lleva una blusa, pantalones, un bolso, etc. ¿Cómo parece? – How do they appear? i.e. Ella es de modo. (She’s in fashion.) ¿Cómo es la ropa? – How is the clothing? Is it tight, loose, etc. Are they wearing dark or light colors? ¿De qué material es la ropa? – What material is the clothing made of?

3 Ejemplo #1 Ella lleva un vestido del color oscuro con un par de pulseras cómodas. El vestido es muy apretado. Su modo es muy sencillo pero se destaca mucho. ¡Ella será famosa! (She’s wearing a dark- colored dress with a pair of comfortable bracelets. The dress is very tight. Her fashion is very simple but she stands out a lot. She’ll be famous!)

4 Ejemplo #2 Detesto este vestuario. Ella lleva una blusa de poliéster del color negro. Tiene un collar grande de algodón. Sus pantalones tienen lunares de los colores negros y blancos que hacen juego con sus guantes. Sus pantalones están muy sueltos. Su moda será formidable. (I hate this wardrobe. She’s wearing a black-colored polyester blouse. She has a large cotton collar. Her pants are black an white and match with her gloves. Her pants are very loose. Her fashion will be great!)

5 Ejemplo #3 Este vestuario es formidable pero cómodo. Ella lleva una blusa con rayas de negro y blanco. Su falda es mezclilla. Lleva un par de sandalias que harán juego con su bolso. (This wardrobe is great but also comfortable. She’s wearing a blouse with black and white stripes. Her skirt is denim. She’s wearing a pair of sandals that will match with her shoulder bag.)

6 Projecto: “De moda” “UN DESFILE DE MODA” Español 3 Unidad 1, Etapa 2 Nuestra clase va a presentar un desfile de moda. Vamos a vestirnos en ropa de todos tipos y andar el “catwalk” como modelos famosos. Debe ser un proyecto divertido... ¡Disfrútense! En sus parejas de dos personas, tienen que decidir el orden de quién va a andar y quién va a ser el/la MC. Cada persona tiene que hacer los dos papeles. Tambien, hay que hablar de sus trajes. ¿Qué van a llevar? ¿Cómo van a describir la ropa, los accesorios, el estilo de cada modelo, etc.? Se necesita música para presentarse. Hay que tener un CD que tiene “clips” de música diferente para los miembros de su grupo. Vamos a hacer las presentaciones en la clase enfrente su compañeros. Es importante que practiquen… queremos hacer un buen trabajo… tiene que ser una producción fabulosa. ¡BUENA SUERTE!

7 CATEGORYExcelenteBienMás trabajo Descripciones de ropa (Descriptions of clothing) Student has fully described clothing items, material of clothing, and appearance of the clothing. Colors and patterns of clothing are described where appropriate. 10 8 Student has described clothing items, material, colors, and patterns, but may be missing 1 - 2 major components. 6 4 Student has described clothing items, material, colors, and patterns, but may be missing 3 - 4 major components. Student may not have described clothing at all. 2 0 Opinión de ropa (Opinion of clothing) Student has used the future tense to express opinion of clothing and / or a future event's probability 10 Student has expressed an opinion of the student's clothing or the probability of a future event, but did not use future tense or used future tense incorrectly. 5 Student did not express an opinion of clothing, the probability of a future event, or use future tense where contextually appropriate. 0 Fluidez (Fluency) Student pronounces vocabulary accurately. No major pauses or mispronunciations affect meaning. Volume and articulation are appropriate. 10 8 Most vocabulary is pronounced accurately. There are some pauses and mispronunciations that affect meaning. Volume and articulation can be inconsistent. 6 4 There are major vocabulary mispronunciations. Pauses and mispronunciations detract from the meaning. Overall meaning of text becomes difficult for the listener. 2 0 Música (Music) Student has brought in and used a musical selection to play during the fashion show presentation. Student is responsible for his / her own music. 10

8 Preguntas para contemplar….. -¿Qué llevaré? (What will I bring?) -¿Qué información necesitaré a presentar? (What information will I need to present?) -¿Qué música llevaré conmigo? ¿Por qué? (What music will I bring with me? Why?) -¿Cuánto tiempo necesitaré para escribir la información? ¿Para practicar? (How much time will I need to write down the information? To practice it?)

9 Lista de verificación ¿Tengo una descripción comprensivo de la ropa de mi compañero? ¿Practiqué hablar mi descripción? ¿Expresé mi opinión de su ropa? ¿Usé el futuro en mi descripción? ¿Tengo música para la presentación? ¿Llevaré la ropa que necesito?


Descargar ppt "“De Moda” Vocabulario de Unidad 1 Etapa 2 de Español III."

Presentaciones similares


Anuncios Google