La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss our eating & drinking habits evaluate language to use.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss our eating & drinking habits evaluate language to use."— Transcripción de la presentación:

1 LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss our eating & drinking habits evaluate language to use the appropriate structures recognize new essential vocabulary connected to the 2 nd part of this unit discuss our choices for living a healthy lifestyle We’ll know we’re successful when we can… respond to a wide variety of questions in pure Spanish for our Criterion C evidence. - use gustar/encantar correctly - use –er/-ir verb forms correctly - use adjectives correctly - add details & construct sentences correctly participate in the listening & speaking activities respond to the question, “What do you do to maintain your health?” in Spanish Trabajo del timbre: Sit with your “test” partner. Clean your table tops off. Practiquen las conversaciones juntos. ¡Buenos días! 10

2 La evidencia de criterio C: You will be assessed on how well you can ask logical questions & respond appropriately with details. To really show off your Spanish skills: speak in complete sentences elaborate on your ideas talk about other people’s habits only speak in Spanish use your survival questions if needed 15

3 ¡La Videohistoria! Communication ATL 1)Read over the vocab & questions. 2)View the story once & record as much as you can. 3)View the story again & record more. 4)Talk to your partner & share responses. 5)Ask and answer the questions in partners. 30

4 el españolel inglés Tengo sed. Tengo hambre. ¿Qué bebida prefieres? Estoy de acuerdo. mantener la salud Es importante para mantener la salud, ¿verdad? Yo hago ejercicio… ¿Qué ejercicio haces? ¿Quieres comer algo? No tengo hambre ahora. No puedo comer nada más. Subject tenermantenerpreferirhacerquererpoder yo tútú él, ella, Ud. nosotr@s ell@s/Uds. 15

5 …la pizza de pepperoni y salchicha es ______________________ …los sandwiches de jamón son ________________________ …el refresco de Mountain Dew es________________________ …las frutas tropicales son ____________________________ …los desayunos grandes son __________________________ …el café negro es ____________________________________ …la limonada rosada es _______________________________ …los perritos calientes con cátsup son ___________________ …las ensaladas verdes son _____________________________ …la comida china es __________________________________ Persona A: ¿Estás de acuerdo? (Do you agree?) Persona B: Sí,… OR No, no…estoy de acuerdo. Yo prefiero… buen- (good) mal- (bad) delicios- (delicious) sabros- (tasty) buen-/mal - para la salud (good/bad for your health) limos- (slimy) oloros- (smelly) asqueros- (gross) nutritiv- (nutritious) azucarad- (sugary) amarg- (sour) dulce (sweet) horrible (horrible) saludable (healthy) ¿Cómo se dice… -‘We agree’? -‘They agree’? -‘He agrees’? 10Yo (no) quiero…porque…

6 ¿Qué haces/quieres hacer para mantener la salud? Yo hago ejercicio… Yo prefiero… Yo quiero (comer, beber, hacer, usar, practicar, etc.) ¿Estás de acuerdo conmigo? 5


Descargar ppt "LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss our eating & drinking habits evaluate language to use."

Presentaciones similares


Anuncios Google