PRACTICE QUIZ! Are you ready for Friday’s quiz? Let’s find out! Write a sentence with each verb in the requested tense. Use any person. 1.Presente progresiveo.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cuidemos nuestro planeta
Advertisements

Para empezar Hoy es miércoles el veinticuatro de octubre Conjugate the verbs below according to the name/pronoun. Nosotros (poner) ________Yo (Ir) ________.
Subjuntivo con ciertas conjunciones
Tarea 13.1 páginas en el cuaderno
El futuro El medio ambiente.
Proyectos mañana examen final jueves prueba de verbos viernes calentamiento: 1) get a paper 2) conjugate TENER in all forms 3) conjugate DECIR in all forms.
Present Tense of –ar Verbs. Conjugating Regular –ar verbs You are going to breakdown the infinitive into the verb parts. The verb estudiar= find the stem,
The preterite (past) tense in Spanish. What is the preterite tense? The preterite tense in Spanish is one of two past tenses. We will learn the other.
Essential Questions for Ch. 7.2 How do we express our daily personal care routine? How can we use reflexive verbs & reflexive pronouns?
Fórmula: { S1 + V1 + que + S2 + V2 } (indicative) (subjunctive)
Diálogos dirigidos con autoevaluación
El medio ambiente.
Español 5/6 Unidad 5 Etapa 3!!! aluminum El aluminio.
Identifique – un animal específico para cada categoría de vertebrado
D/F: El 24 de enero Unidad 5, lección 1
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
Me llamo ______ Clase 801 La fecha es el 6 de noviembre del 2013 Propósito # 29: ¿Cómo practicamos para la Prueba 5 del martes? Actividad Inicial: Escribe.
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
El medio ambiente El día Mundial del Medio Ambiente se celebra el 5 de junio.
1 Conjugate regular –ar infinitives in the present tense Grammar essential.
How to Conjugate Regular –AR Verbs in the Present Tense.
El progreso y la ecología
AHORA MISMO: Copia el vocabulario nuevo en tu cuaderno.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Hoy es martes. La fecha es el 4 de febrero LA PREGUNTA: Translate We practice basketball in gym class. Carlos and Carlota skateboard. Manuel and I sing.
Hoy es miércoles. La fecha es el 15 de enero LA PREGUNTA: What are the two steps of verb conjugation? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Midterm Exam –el 22.
Los verbos reflexivos Objective:
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Propósito # 41: ¿Qué hiciste en tus vacaciones? Copian las preguntas.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Calentamiento Write the answers to each question.
Calentamiento Turn the homework into the teal basket Write the verb from our list that corresponds with the pictures below.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
Water Conservation: water conservation is very important to the world, not only because we waste it when we don’t need it, but because were wasting water.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
Bellringer 2/22 Fill in the blank with the correct gustar pronouns (me, te, le, nos, os, les) and choose whether to use gusta or gustan. Write sentences.
El medio ambiente Unidad 9.
1.Se hacen productos como computadoras, celulares… 2.Lugar donde se acumula la basura 3.Cuando se cortan muchos arboles 4.Productos químicos que se usan.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Today we will be: - Reviewing subject verb agreement - - reviewing French – er verbs - - review Spanish verb conjugations.
¡CUIDEMOS NUESTRO PLANETA!.
Please choose five pictures. Por favor, elija cinco fotografías. Make a list of words about each picture that you choose. Haga una lista de palabras sobre.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Un Mapa De Tesoro. El Mapa… Include a drawing of all of the following: 1.el lago 2.el bosque 3.las montañas 4.el río 5.la playa 6.el océano 7.la catarata.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
-AR VERBS Español.
Put your body projects/papers on the table in the back.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
Review- Conjugation SER Yo soy Tú eres Él/ ella/ usted es Ustedes son ESTAR Yo estoy Tú estás Él/ ella/ usted está
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Subjunctive Sentences Spanish III. Instrucciones… For each slide, complete the sentence with on of the verbs from the next slide. You must use each verb.
¿Qué Están Haciendo? Use the PRESENT PROGRESSIVE tense to tell what the characters are doing in each scene.
Put your homework on the front table (interview). Put your brochure on the front table. Sentences: Present (contribuir – yo) present perfect (reemplazar.
24/11/15 Proposito # 24b: L.O.: To learn the form and use of presente tense –ER/-IR verbs Actividades: write an original sentence with each verb. (make.
El MedioAmbiente. By the end of this unit you will be able to deal with : The causes and consequences of pollutionThe causes and consequences of pollution.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
La Naturaleza Diarios Español 3. Diario 39 A.B.C.D. E.F.G.H.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
SPN III Enero Lunes Conjugate Reflexive and Reciprocal verbs in the present tense Reflexive p. 155 Reciprocal p. 157 Write all reflexive and reciprocal.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
LOS VERBOS TENER Y VENIR
PE # 2 Draw a picture for each verb in the box
Conjugate regular –ar infinitives in the present tense
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Poster project.
Transcripción de la presentación:

PRACTICE QUIZ! Are you ready for Friday’s quiz? Let’s find out! Write a sentence with each verb in the requested tense. Use any person. 1.Presente progresiveo (actuar) 2.Present perfecto (actuar) 3.Presente subjuntivo (reducir) 4.Presente indicativo (reducir)

¿Cómo podemos cuidar el planeta?

Colaborar con … la comunidad el gobierno los vecinos el estado los negocios los amigos la familia

COMPARTIR LOS AUTOS AYUDA PROTEGER EL MEDIOAMBIENTE.

Conservar… el agua el petróleo los recursos naturales los arboles la energía

Echar… / Tirar… la basura en los basureros las latas en los recipientes de reciclaje las botellas en los recipientes de reciclaje el papel en los recipientes de reciclaje

Intentar … reciclar usar menos electricidad lavar los dientes con el agua apagada caminar en vez de conducir cuidar el planeta

ES URGENTE LIMITAR EL USO DE LOS RECURSOS NATURALES.

Preservar… los bosques las selvas el medioambiente el planeta los lagos y los ríos

Recoger … la basura del suelo las botellas del suelo las latas del suelo el papel del suelo

ES IMPORTANTE SEPARAR LOS MATERIALES DIFERENTES ANTES DE RECICLAR.

Proteger… el planeta el medioambiente los especies en peligro de extinción los animales las selvas los bosques los ríos los oceános

Reducir … la contaminación los desperdicios la polución la destrucción de los bosques la explotación de los recursos naturales el uso de los productos químicos dañinos

ES BUENA IDEA REEMPLAZAR LOS PRODUCTOS EN LA CASA CON COSAS BIODEGRADABLES.

Now we are going to make pamphlets using the new vocabulary… Use the verbs from your vocabulary list. Choose 1 thing that you think is the most important aspect of protecting the planet. Make sure you follow the directions on the back of your pamphlet.

LA TAREA Take five verbs from your pamphlet. Conjugate into the tenses below in sentences. You will one tense twice. 1.Presente progresiveo 2.Present perfecto 3.Presente subjuntivo 4.Presente indicativo