Hoy es martes, el tres de junio

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Advertisements

Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Hoy es lunes. La fecha es el 3 de marzo LA PREGUNTA: Contestar: ¿Cuántos estudiantes hay en la clase? ¿Dónde están las computadoras? ¿Quién está delante.
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time after.
Calentamiento 1) Get a Tic-tac-toe box from the sub 2) Draw a picture of the BELOW vocabulary word in each box on the 1 st board ONLY –total of 8 pictures.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
La hora. The traditional way to tell time in Spanish is by dividing the clock in half. The right side uses “y” to add minutes to the hour. Once the minute.
Haz lo siguiente: (Do the following) Hoy es jueves, el once de septiembre 1. Review your flashcards for 3 minutes 2. Exchange them with a seating partner.
Hoy es miércoles. La fecha es el 23 de abril La pregunta: ¿Qué comes en la cena? ¿Qué bebes en la cena? La tarea:  El libro de ejercicio pg 59  Prueba.
ESPAÑOL DE SEPTIEMBRE. LA CAMPANA -HOY ES JUEVES EL 11 DE SEPTIEMBRE DE Escucha la Profa, escribe las palabras que deletrea. Listen to Profa,
Quasimodo: (son las doce)
Hoy es miércoles, el 11 de diciembre
Los días de la semana Vocabulary Practice Kaylor Productions.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Calentamiento Write the answers to each question.
Definition
La pregunta: Read the Fondo Cultural on page 279, as you listen to the Juanes music clip. Then, write a sentence that compares Juanes’ music with some.
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es lunes, el 10 de diciembre 1.We are not outside of the school. 2.You all are 7 th grade students.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
La hora. The traditional way to tell time in Spanish is by dividing the clock in half. The right side uses “y” to add minutes to the hour. Once the minute.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Spanish I Powerpoint Unit 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario Llegar: to arrive – LlegoLlegamos – Llegas – LlegaLlegan Temprano: early Tarde: late A tiempo:
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?) Hoy es lunes, el 25 de febrero 1. ¿Cómo eres tú? 2. ¿Cómo estas tú hoy? 3. What is the difference.
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?) Hoy es lunes, el 7 de enero 1. My birth date is not the 10th of December of one thousand nine hundred.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Completa las frases con ser o estar: (Complete the phrases with ser or estar) 1. Los músicos ______ trabajadores. 2. ¿_______ tú en el templo ahora? 3.
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?) Hoy es miércoles, el quince de octubre 1. It is nine thirty in the morning. 2. It is twenty to three.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form and the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
Hoy es martes, el 3 de diciembre
la blusa ______________________ 2. el pantalón ______________________
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?) Hoy es jueves, el 2 de febrero 1. The slave wears the blue toga. 2. The consul does not have the.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
¿Cómo se dice en español? How do you say in Spanish? Hoy es martes, el 6 de noviembre 1.Mario is a tall and brunette student. 2. I am from West Islip.
Copia y traduce al español: (Copy and translate into Spanish) 1. The elephant is a land animal. _______ _______________________________ 2. The light blue.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?) Hoy es martes, el 9 de octubre 1.Don Quijote is a tall and old man. 2. Sancho is happy about the.
ESPAÑOL 1, el 7 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
El Calendario. What are the days of the week and months in Spanish?
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
La pregunta: ¿Cómo se dice… It’s noon It’s midnight. en Español? Hoy es viernes, es el once de octubre. La tarea: Examencito: los números y la hora miércoles,
Para hacer ahora 1) What is a verb? 2) What is an –ar verb? What is an –er verb? What is an –ir verb? 3) What is an infinitive? 4) How do you conjugate.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
REPASEMOS LA TAREA From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form and the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
Hoy es martes el diecisiete de noviembre SWBAT:Identify and recall vocabulary for school subjects and indicate what times classes begin and end HAGAN AHORA:
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Telling Time in Spanish
Hoy es lunes el diez de febrero. La Meta: Los números a mil Hagan Ahora: Escriban una lista de uno a cinco. Escuchen los números y escriban los numerales.
La fecha: Hoy es miércoles el 23 de octubre. La meta: ¿Qué es tu apodo? Hagan Ahora Escriban el saludo apropiado para cada situación. 1.You see your teacher.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
April 8th “C day” classes (45 min.)
Hoy es martes, el tres de junio
Hoy es martes, el tres de junio
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

Hoy es martes, el tres de junio ¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?) The emperor is young and well-known. The priest is not in the field. 3. The musicians are in the party now. El emperador es joven y conocido. El curaca no está en el campo. Los músicos están en la fiesta ahora.

Tarea 14 flashcards for vocabulary list Los inventos y los artefactos incas y pre-incas (Inca and pre-Inca inventions and artifacts) One side: Phrase in Spanish The other side: Picture to explain phrase in Spanish

Los inventos y los artefactos incas y pre-incas (Inca and pre-Inca inventions and artifacts)

A: ¿Cuáles son los inventos incas y pre-incas? (What are the Inca and pre-Inca inventions and artifacts?) B: Los inventos incas y pre-incas son … (The inca and pre-Inca inventions are…)

los andenes (the terraces)

el quipu (the khipu)

el manto (the mantle, the shawl)

el telar (the loom)

los caminos (the trails)

(the ceremonial knife) el tumi (the ceremonial knife)

el intihuatana (the sundial)

el aríbalo (the vessel)

la quena (the Indian flute)

la zampoña (the panpipe)

la tinya (the drums)

el pututo (the seahorse)

la chaquitaclla (the Andean plow)

el champi (the stick, the club)

Hoy es miércoles, el cuatro de junio Haz lo siguiente: (Do the following) Review your flashcards or vocabulary list for 2 minute. Exchange flashcards with your seating partner. 3. Quiz each other on the words (meaning first and spelling second)

Tarea 3x each for vocabulary list los inventos y los artefactos incas y pre-incas (Pre-Inca and Inca inventions and artifacts) Remember to include the article before the word. Examples: El champi Los caminos

Los incas construyen (build) muchos ________ (armas/caminos).

Los campesinos usan la __________ (quipu/chaquitaclla)

En Machu Picchu están los ________ (quena/andenes). (quipu/chaquitaclla) andenes

El inca usa el ______ (telar/champi).

El chasqui usa el _______ (pututo/tumi) para anunciar su llegada (his arrival).

El ___________ o reloj solar está en Machu Picchu. intihuatana

http://www.carlos.emory.edu/ODYSSEY/AA/food.htm http://www.forosperu.net/showthread.php?t=487308 http://jacquelinesanchez63.blogspot.com/2013/05/economia-inca.html http://html.rincondelvago.com/culturas-del-tahuantinsuyo.html http://www.forosperu.net/showthread.php?t=10045

Hoy es miércoles, el once de junio ¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?) The panpipe is made of cotton and cane. The sundial is made of stone. 3. The terraces are (made of) soil. La zampona es de algodón y de caña. El intihuatana es de piedra. Los andenes son de tierra.

In- class assignment You will write down a riddle about an artifact from the Inca Empire. You must include: The color, weight/age of the artifact. The person who uses the artifact in the Inca Empire. The material of which the invention is made.

Example El artefacto/invento es verde, marrón y antiguo. Los campesinos usan el invento/artefacto. El artefacto/invento es de tierra. ¿Cuál es el invento? OR ¿Cuál es el artefacto?