Para Empezar 25 de enero Write two sentences in the past tense describing where Drake was and what he did yesterday based on the photos.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Día 11: palabras interrogativas Prueba 3 Las interrogativas
Advertisements

ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
DAY 47 IRREGULAR PRETERITE REVIEW PRACTICE WITH 3B VOCABULARY CONMIGO & CONTIGO Español II.
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Lunes, 20 de octubre 2014  El Campanero  Use the following information to write a sentence using the verb gustar: I, to work They, to read He, to do.
Day 14—Intro to Repaso E Vocabulary
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
64÷8= 10x10= 7x8= 10x8= 90÷9= 100x10= 50/5 = 64÷8= 10x10= 7x8= 10x8= 90÷9= 100x10= 50/5 = 8 (ocho) 100 (cien) 56 (ciencuenta y seis) 80 (ochenta) 10 (diez)
8 y 9 de octubre de Llena los espacios. Fill in the blanks.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Spa 111 Final Review Game Divide the class into teams with no more than 3 per team. Hand out slips of papers to each team to write answers on. Each team.
Objective: At the end of today’s lesson, you will be able to introduce a person in Spanish. You will demonstrate that you’ve accomplished this objective.
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Direct Object Pronouns. Instrucciones / Read each sentence. On a piece of paper, rewrite each sentence using a direct object pronoun. Then, advance to.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Español de octubre.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Final Exam Speaking questions The speaking part of the exam will be given the week of May 26 th in regular class time prior to the final exam days. The.
Irregular preterit: ir and ser Specific events in the past.
2 y 3 de octubre de ¿Cierto o Falso? Introduce yourself – include your name, origin, and age Ask the class – What is the date?¿Cuál es la fecha?
Lunes, doce de enero  Calentamientos  Terminar las entrevistas y presentar las diferencias y similitudes con sus compañeros.
Para Ahora1/7/13 ¿ Qué hora es?10:15 am ¿ Cuál es la fecha de hoy? ¿ Qué tiempo hace hoy? Translate the following into Spanish the blue marker a brown.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
In the morning I take a shower. Sometimes I shave before school.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Gramática 3.1 QUERER with infinitives el 4 de diciembre.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
Do Now Escribe estas frases y complétalas con el verbo en el preterito. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video (alquilar)
Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish!
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Use the word box above to complete the following sentences. Only write the word, not the sentence: 1) Cuando yo vuelo, prefiero un _______________ porque.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Vámonos Escribe las respuestas (the answers) en frases completas. YOUR ANSWERS SHOULD BE IN THE YO FORM! ¿Qué comiste ayer (yesterday)? ¿Con quién hablaste.
Vámonos Fill in the blanks with the correct nationality in Spanish. You don’t have to write the sentence! Don’t forget about gender + number agreement.
ESPAÑOL 1 3 de noviembre de LA CAMPANA HOY ES LUNES EL 2 DE NOVIEMBRE DE Hay errores, califícalos: 1. Mi llamo es Bruno. 2. Yo soy 13 anos.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
Scavenger Hunt- Hawk Block Semester 1 review Cada estudiante que (that) escribe las respuestas individualmente y termina, recibe dulces!
Spanish I Week 15. Para Empezar El veintitres de noviembre Based on the image, please answer the following question in Spanish in a complete sentence.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
22 de enero. Warm-Up #67 Answer the questions in Spanish, in complete sentences 1. ¿Qué es tu deporte favorito? 2. ¿Por qué es tu deporte favorito? 3.
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
Week 19 Spanish II.
Week 21 Spanish I. Para Empezar 25 de enero How would you ask someone the following questions in Spanish? 1)What is your family like? 2)Who do you live.
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 30 de noviembre de LA CAMPANA HOY ES LUNES EL 30 DE NOVIEMBRE DE 2015 Contesta en español : 1.¿Qué problema tenía _______? 2.¿Por qué.
Vámonos Write out the following sentences in Spanish and English. 1)Anoche, yo comí con mi familia. 2)Cuando yo era niña, siempre comía con mi familia.
Spanish I Week 13. Para Empezar El nueve de noviembre Please write the translation of this sentence: Me gusta comer una comienda a las tres y media de.
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
Vámonos Contesta (answer) las preguntas en FRASES COMPLETAS. 1. ¿Ádonde fuiste ayer? 2. ¿Qué hiciste ayer? 3. ¿Cómo fue la escuela ayer?
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Transcripción de la presentación:

Para Empezar 25 de enero Write two sentences in the past tense describing where Drake was and what he did yesterday based on the photos.

Pregunta del Día Pregunta: ¿Qué hicíste durante el día de nieve en viernes? Respuesta: Durante el día de nieve ______.

Práctica de Lectura 1)Read the dialogue 2)Translate the dialogue on a separate sheet of paper 3)Answer the comprehension questions in SPANISH below your translation

Looking Ahead! ¡Prueba del Pasado! Quiz on the past tense! ¡VIERNES, 29 DE ENERO!

Para Empezar 26 de enero Please translate the following passage: Ayer, fuí a escuela muy temprano porque necesité estudiar para un examen de matematicas.

Pregunta del Día Pregunta: ¿Qué hicíste el verano pasado? Respuesta:

Looking Ahead! ¡Prueba del Pasado! Quiz on the past tense! ¡VIERNES, 29 DE ENERO!

Práctica de Escritura: ¡Un cuento! Él se llama Jimmy y el verano pasado, Jimmy hizó muchas cosas divertidas. Escribe un cuento del grupo sobre Jimmy.

The first sentence of your story should be… El verano pasado, Jimmy hizó muchas cosas divertidas.

Para Empezar 27 de enero Please fill in the dialogue below with the correct form of ir in the past tense. Please write out the entire conversation in your notebook : Martín: ¡Hola Pablo! ¿A dónde tú ______ anoche? Pablo: ¡Hola Martín! Anoche yo _____ a una fiesta con mi novia Maria.

36 Preguntas Step 1: Translate all of the questions into English Step 2: Answer the questions IN SPANISH! *With your marker put a dot next to the questions you do not know

Sentence Race 1)You will be in partners 2)Partner A will walk out to the hall to memorize a sentence 3)Partner A will come back to Partner B and recite the sentence 4)Partner B will write down the sentence

Examples 1.Jimmy fue crear un robot. 2.Jimmy fuí a la playa. 3.Jimmy ir al cine.

Pregunta del Día Pregunta: ¿De donde eres? Respuesta: Soy de _______, pero/y vivo en ______. As always, if you feel like this is easy—LEVEL UP your answer!

Looking Ahead! ¡Prueba del Pasado! Quiz on the past tense! ¡PRÓXIMO VIERNES, 29 DE ENERO!

Para Empezar 28 de enero Please translate the following text: La semana pasada fuí al centro comercial para comprar un vestido.

Pregunta del Día Pregunta: ¿Dónde quieres visitar? Respuesta: Yo quiero visitar a _______. As always, if you feel like this is easy—LEVEL UP your answer!

Looking Ahead! ¡Prueba del Pasado! Quiz on the past tense! ¡PRÓXIMO VIERNES, 29 DE ENERO!

Para Empezar 29 de enero TAKE THIS TIME TO STUDY FOR THE QUIZ!