Verbos Irregulares en el Imperfecto Objetivo: Estudiantes van a saber conjugar todos los verbos irregulares en el imperfecto. Standard Addressed: 1.1 In the target language, engage in conversations, provide and obtain information, express feelings and emotions, and exchange opinions. 4.1 Demonstrate understanding of the nature of language through comparisons of the language studied and their own. Calentamiento: (5 min) 1.In el sexto grado, generalmente, ¿Qué te gustaba comer? 2.¿Qué hay cerca de tu escritorio? 3.In English, explain the difference between preterite and imperfect.
Verbos Irregulares en el Imperfecto Objetivo: Estudiantes van a saber conjugar todos los verbos irregulares en el imperfecto. Standard Addressed: 1.1 In the target language, engage in conversations, provide and obtain information, express feelings and emotions, and exchange opinions. 4.1 Demonstrate understanding of the nature of language through comparisons of the language studied and their own. Calentamiento: (5 min) 1.In el sexto grado, generalmente, ¿Qué te gustaba comer? Ejemplos: Me gustaba comer pizza. Me gustaban las papas fritas.
Verbos Irregulares en el Imperfecto Objetivo: Estudiantes van a saber conjugar todos los verbos irregulares en el imperfecto. Standard Addressed: 1.1 In the target language, engage in conversations, provide and obtain information, express feelings and emotions, and exchange opinions. 4.1 Demonstrate understanding of the nature of language through comparisons of the language studied and their own. Calentamiento: (5 min) 1.In el sexto grado, generalmente, ¿Qué te gustaba comer? 2.¿Qué hay cerca de tu escritorio? Ejemplos: Hay un lápiz cerca de mi escritorio. Mi mochila está cerca de mi escritorio. Hay papel.
Verbos Irregulares en el Imperfecto Objetivo: Estudiantes van a saber conjugar todos los verbos irregulares en el imperfecto. Standard Addressed: 1.1 In the target language, engage in conversations, provide and obtain information, express feelings and emotions, and exchange opinions. Calentamiento: (5 min) 1.In el sexto grado, generalmente, ¿Qué te gustaba comer? 2.¿Qué hay cerca de tu escritorio? 3.In English, explain the difference between preterite and imperfect. Preterite is the simple past. It’s like the –ed ending, and applies to single actions. Imperfect is the continuous past and applies to repeated / habitual actions (like was___-ing)
Verbos Irregulares en el Imperfecto ¡¡¡GOOD NEWS, EVERYONE!!! There are only 3 irregular verbs in imperfect. There are no stem changes, and nothing else odd. 1. Ser eraéramos eraserais eraeran
Verbos Irregulares en el Imperfecto ¡¡¡GOOD NEWS, EVERYONE!!! There are only 3 irregular verbs in imperfect. There are no stem changes, and nothing else odd. 2. Ir ibaíbamos ibasibais ibaiban
Verbos Irregulares en el Imperfecto ¡¡¡GOOD NEWS, EVERYONE!!! There are only 3 irregular verbs in imperfect. There are no stem changes, and nothing else odd. 3. Ver veíaveíamos veíasveíais veíaveían
Verbos Irregulares en el Imperfecto On your whiteboard, complete the blanks Cuando mi amigo ________(ser) niño, ______ (creer) que hay que jugar “soccer” llevando socks. Yo te ______ (ir) a llamar, pero mi celular no ___________ (funcionar) hasta hoy. Tú ___________ (jugar) Monopolio cuando el SEC te llevó al cárcel. Nosotros _________ ( ver) que el hombre _________ (llevar) cuando nos dimos cuenta que nos vemos cómo locos. creía iba funcionaba jugabas veíamos llevaba era
Verbos Irregulares en el Imperfecto On your whiteboard, complete the blanks Ayer _______ (hacer) calor. Anteayer _________ (llover). El enero pasado, no pude ir a la escuela porque _________ (nevar). Ellos ______ (ir) a cantar, antes de que los pegué. _______ (ser) los mejores tiempos, ________ (ser) los peores tiempos. No pude ayudarte. Yo me _________ (bañar) y mi perro ________ (estar) enfermo y… no quise ayudarte. llovía nevaba iban Era era bañaba hacía estaba
On a sheet of notebook paper… 1.Give me 5 things you routinely did when you were little (use imperfect) 2.Pretend your friend ignored a call from her parents. Using imperfect, give them 3 excuses about what she was doing and why she didn’t answer. 3.Use the imperfect to tell me what the weather was like yesterday. 4.Use the imperfect and creer to give me something weird you thought was true when you were little. 5.Give me 3 descriptions of yourself when you were little (using imperfect)
Vamos a Jugar ¡CONJUGA EL VERBO! I’m going to put you in groups of 4, with a whiteboard for each group. I’ll give you a subject and a verb, the first team to correctly conjugate the verb and hold it up gets a point. After each round, you have to change scribes and we’ll keep going. Today we’re just using the imperfect.
buscar buscábamos Nosotros
Tú escribir escribías
Tú buscar buscabas
escribir escribíamos Nosotros
Yo ir iba
Nosotros ir íbamos
Yo trabajar trabajaba
Ella ser era
Tú ser eras
Tú correr corrías
Nosotros correr corríamos
Él ver veía
ellos barrer barrían
ver veíamos Nosotros
hablar hablábamos Nosotros
ser éramos Nosotros
Yo buscar buscaba
Tú ir ibas
comer comíamos Nosotros
Tú hablar hablabas
Tú comer comías
Yo hablar hablaba
Yo ser era
Yo comer comía
Tú ver veías
Yo escribir escribía
ustedes comer comían
Yo ver veía
usted ir iba
ellas cantar cantaban
¿Cómo era tu amigo de niño? Be nice. Pick a friend from the class and write a description / stories about how they were as a kid. Tell us who they are, people aren’t guessing. You can make these funny and use your imagination. (If you want, you can make these like the Chuck Norris stories people tell as jokes). ½ page minimum Be nice (but funny).