ARTICLES PRACTICE Práctica de los Artículos. GIVE THE CORRECT INDEFINITE ARTICLE FOR THE FOLLOWING NOUNS. THEN SAY IF YOU NEED OR HAVE THEM. WRITE OUT.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
In addition, there are four words in Spanish that mean a. singularplural masculine feminine un una unos unas.
Advertisements

Ella los las El bolígrafo La mochila Los bolígrafos Las mochilas.
You may want to take note of this…just saying…. What is the plural of? 1. El 2. La 3. Un 4. Una 1. Los 2. Las 3. Unos 4. Unas.
Definite and Indefinite Articles. There are four words in Spanish that mean “the”. singularplural masculine feminine el la los las.
Meta: ¿Qué necesitas para la escuela?
Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las.
Recognize school supplies
1 Los sustantivos en español Los sustantivos en español.
Hoy es miércoles. La fecha es el 26 de febrero LA PREGUNTA: Read page 113 Explain the physical education system, the use of gymnasiums, and the prevalence.
HACER AHORA:Answer the following questions. 1.¿Qué tienes? (a poster) 2.¿Qué tiene Raul? (a magazine) 3.¿Qué tienen Marta y Luis? (some plants) 4.¿Qué.
What is the plural of? 1. El 2. La 3. Un 4. Una 1. Los 2. Las 3. Unos 4. Unas.
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I need many things! 2) We want some paper. Translate, then make them plural (use unos or unas): 3) colored pencil 4) pen.
Is it masculine or feminine? Do you remember? Write the word with its masculine or feminine word for THE (“el” or “la”) and then translate it. 1. Libro8.
Chapter 1B ¿Cómo eres? Pg. 49 el amigo el chico.
La Sala de Clase Srta Holmes.
Repaso de Capítulo 1A y 1B Hablamos de la escuela.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Singular Definite Articles
 Marcos: ¡Buenos días! ¿Cómo ____1_____ Uds.?  Paula y Roberta: ¡Hola, Marcos! Nosotras ______2________ bien, gracias. ¿Y tú?  Marcos: ____3_______.
Los artículos Definite and indefinite articles. Los artículos definidos  Definite articles = the  Singular Plural  Masc.- el los  Fem.- la las  el.
Capítulo: 4. The definite articles in Spanish can be used to say the with a specific noun. They have different forms that agree with their noun in gender.
Antes de empezar: Rewrite the scrambled words to create a sentence.
Identifying people and things The following words are definite articles: Ellaloslas Definite articles agree in gender and number with the nouns el muchachothe.
Realidades 1 – Capítulo 2B
El género y número de los sustantivos (Gender and number agreement of nouns)
Definite & Indefinite Articles Ch 1B. Definite Articles  English translation: THE FeminineMasculine Singular Plural El La Los Las.
Los Artículos Definidos Definitely learn to articulate these.
Assignment for today: 1.Take out a piece of paper. 2.Put your name and the date at the top. 3.Title your paper “Adjectivos y Sustanivos” 4.You must create.
School supplies & tener. Tener = to have YO TENGONOSOTROS TENEMOS TÚ TIENESVOSOTROS TENÉIS ÉL, ELLA UD. TIENEELLOS, ELLAS, UDS. TIENEN.
Capítulo 2B – Apuntes #2 del o de la Preposiciones.
Spanish I 1B Day 30.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
Las Cosas de la Clase Classroom Items. La Pizarra.
Feminine vs. Masculine Nouns.  In Spanish, all nouns are either masculine or feminine This is mostly arbitrary, which means that just because the noun.
Capítulo 2 En mi colegio pg Los objetivos pg Identify people and classroom objects 0 Ask for and give names 0 Ask or tell where someone.
Para hacer ahora 33 ___________________ 56 ___________________ 70 ___________________ 13 ___________________ 94 ___________________ 23 ___________________.
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
Hagan ahora: Answer questions in complete sentences in Spanish. 1.¿Quién es tu profesor(a) de matemáticas? 2. ¿Cómo es la clase de inglés? 3.¿A qué hora.
Cosas que podemos encontrar en la clase.
Unit 2 Review. Put the verb in the correct form for the subject given.
Page 110 Realidades 1 Nouns NOUNS Nouns refer to people, animals, places, and things.
Realidades 1 2B Español 1.
Hoy es martes Es el 13 de octubre del 2011 ¿Qué hay en la clase? COPIE y escribe el número en español : a. Hay ___________ estudiantes en la clase b.
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
LA TAREA REPASE (review) class notes from martes el 13 HAGA p. 28 ejercicio 2 Write out all sentences and numbers in words.
Hoy es lunes el dieciséis de noviembre
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ____________ words in Spanish from their singular form to the.
Definite and Indefinite Articles P. 60 Realidades 1.
Definite and Indefinite Articles
Tu Sala de Clases. Find the word that doesn’t belong in each group: / 1. un escritorio una silla un pupitre una amiga / 2. la carpeta debajo de entre.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
1 En la clase 2 ¿Qué es esto? En la clase ¿Qué es esto? En la clase.
Nouns and Adjectives. Plural Articles Definite articles = the el las la los Indefinite articles = a, ansome una ununos unas.
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
TRABAJO DE ENTRADA Week 14. TRABAJO DE ENTRADA 30/11: NP 20 – COMPLETA. COPY THE SENTENCE AND FILL IN THE MISSING ARTICLE.  1. Estoy en ____ auditorio.
Chapter 4 grammar Indefinite articles Cuánto, mucho And poco 1.
Tarea: página 124 actividades 7 & 8 Español 1 lunes, el 15 de abril.
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
Using definite articles with nouns Apuntes. Nouns They refer to: –people –places –things –concepts.
Making Nouns Plural in Spanish
Nouns (Los sustantivos) Español
Singular vs. Plural Nombres y artículos.
Articles – Los Articulos
En la sala de clases.
“a / an” and “some” are called… Indefinite Articles.
Articles – Los Articulos
School supplies.
¡Feliz Día de San Valentín!
Antes de empezar una respuesta completa (no escribimos la pregunta)
Transcripción de la presentación:

ARTICLES PRACTICE Práctica de los Artículos

GIVE THE CORRECT INDEFINITE ARTICLE FOR THE FOLLOWING NOUNS. THEN SAY IF YOU NEED OR HAVE THEM. WRITE OUT THE PHRASE.  1. ___ cuaderno6. ___mochila  2. ___ calculadora7. ___ diccionario  3. ___ lápices8. ___ computadora  4. ___ bolígrafos9. ___ reloj  5. ___ carpetas10. ___ papel

ASK HOW MANY. USE CUÁNTO, CUÁNTA, CUÁNTOS OR CUÁNTAS. WRITE OUT THE SENTENCE. 1. ¿ _____ ropa tienes?5. ¿ _____ reglas tienes? 2. ¿ _____ lápices tienes?6. ¿ _____ cuadernos tienes? 3. ¿ _____ relojes tienes?7. ¿ _____ carpetas tienes? 4. ¿ _____ papel tienes?8. ¿ _____ libros tienes?

ANSWER THE QUESTIONS FROM THE PREVIOUS ACTIVITY USING THE CORRECT FORMS OF MUCHO AND POCO.  Ej: Yo tengo muchas (pocas) mochilas.

DECIDE WHETHER EACH NOUN IS MASCULINE OR FEMININE. COPY EACH WORD AND ADD THE APPROPRIATE DEFINITE ARTICLE (EL OR LA).  1. pierna5. pupitre  2. nariz6. pie  3. cuaderno7. profesora  4. hora8. estudiante

COPY THE SENTENCE WHILE FILLING IN THE BLANK WITH UN OR UNA.  1. La Sra. Secada es ___ profesora simpática.  2. Alicia es ___ estudiante trabajadora.  3. Juan es ___ chico perezoso.  4. Germán es ___ chico sociable.  5. El Sr. Gúzman es ___ profesor gracioso.  6. Adriana es ___ chica muy seria.  7. La Srta. Cifuentes es ___ profesora paciente.  8. Arturo es ___ estudiante talentoso.

COPY THE PHRASE AND MAKE IT PLURAL.  1. el cuaderno5. una clase  2. la bandera6. una mochila  3. la papelera7. un escritorio  4. el profesor8. un pupitre

FILL IN THE BLANKS WITH THE CORRECT DEFINITE ARTICLES. Marta: ¿Dónde están ___ lápices? Berta: Aquí están, en ___ mochila. Marta: ¿Y tienes ___ bolígrafos y ___ libros? Berta: No. Están allí, encima de ___ mesa, debajo de ___ ventana. Marta: Ah, sí. ¿Y ___ cuadernos y ___ carpetas? ¿Dónde están? Berta: Están encima de ___ mesa, detrás de ___ computadoras.