SWBAT apply directional vocabulary in order to provide and obtain directions to various places in a city Hoy es miércoles el dieciséis de diciembre Hagan.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La estación de autobuses
Advertisements

Label the following Chicago places IN SPANISH
Los mandatos….o commands To give a command or to make a suggestion to someone you address as tu…we use the informal command form.
C3v2 repaso- las respuestas. Semáforo- traffic light Semáforo- traffic light Derecho- straight Derecho- straight Sigue- keep going/continue Sigue- keep.
How do I get there? Doble Derecho Camine A la izquierda A la derecha.
El 28 de enero Unidad 6, lección 1
SEMANA DEL DE NOVIEMBRE
Asking for Directions Pidiendo direcciones Schaum direcciones johnson.
Overview: To ask for directions, give directions and ask for clarification Objective To give directions from the classroom to the front office & from MHS.
Capítulo 3 Sección 2. En la ciudad – In the city  las oficinas de  el café internet  el quiosco de  el supermercado  la fábrica  el hospital  La.
TIENEN 5 MINUTOS Objective:
What needs to be turned in from the last class period? Partner clock (50 pts possible) Please turn this in now. Spanish vocabulary in each square. English.
Las cosas en mi comunidad 1. La calle 2. La acerca 3. La esquina 4. La manzana 5. El cruce peatonal.
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
Español 2 26 de febrero de La Campana- El mapa de tu ciudad Tienen 10 minutos para completar tu mapa.
Capítulo 3-2 Vocabulario
ALC 67 Bienvenidos a la clase de español.. ALC 67 Emparejar las columnas. Escribe el español y el inglés. Hoy es martes el 8 de abril. 1.El aeropuerto.
Parte B Unidad 2: De vacaciones. averiguar to find out.
ESPAÑOL 2 Hoy es miércoles el 26 de febrero de 2014.
AVENTURA El SALVADOR Situación 3: Tell location in as much detail as possible, including how far a place is located, what street it is on, and where it.
Calentamiento Write the following sentences in English: 1)Yo quiero nadar en la playa 2)¿Vas al entrenamiento despu és de la escuela? 3)Ellos no pueden.
Español 2 27 de febrero de 2015.
 Escribe en una hoja de papel 3 preguntas que puedes usar en una conversacíon después de los saludos (after the greetings) Quasimodo:
Calentamiento Describe where the three items are located using our direction vocab ¿Dónde está el zapato? ¿Dónde está la vaca (cow)? ¿Dónde está la silla?
LA CAMPANADA 1.Nombre/Fecha 2.Write out directions from one point on the map below to another (in English). Use simple directional words (turn left/right,
VÁMONOS Escribe la fecha
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can say the preposition rhyme and use directions to figure out where something is located Vocab/Ideas: All review (but you.
El 18 de febrero, 2015 ¿Hay una iglesia, mezquita, or sinagoga en tu barrio?
ESPAÑOL 2 Hoy es lunes el 24 de febrero de
Take your seat quickly and quietly, clear off your desk This is not a test.
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?)
Avenida Linda Av. Cervantes Calle de San Juan 23 de octubre Calle del Sol Calle Victoria Calle Estaciones P. del Estadio Calle San Blas Vista del Mar.
Exam format Unidad 4 etapa 1
LAS DIRECCIONES Español 1: Unit 4A. Estar con preposiciones The verb ESTAR is used to express the location of places. (Remember: How you feel and where.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can create and follow directions to a place Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
¡Estoy perdido!:Cómo pedir y dar direcciones
Unit 3 Overview In this unit we will talk in Spanish about… - past times, leisure activities and sports - families and family members - physical traits.
Give a noun that you associated with each of the following places: Ex: zapatería = los tenis 1. pescadería 1. pescadería.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can create and follow directions to a place Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
ALC 155 jueves el 26 de mayo. Bienvenida I can give and follow directions using, our map and drawings of buildings in the room.
Repaso de vocabulario 2 Asking for and giving directions.
¿Cómo llego a ______________ ?
Español III 3B. En grupos: Vas a crear un mapa de una ciudad imaginaria. Necesitas incluir tantas palabras de vocabulario posible. Nada puede ser etiquetada.
LAS DIRECCIONES Por: Kiristen “Sara” Hubbard Para: SeÑora Newman Fecha: El veinte seis de mayo.
Hoy es lunes el treinta de noviembre HAGAN AHORA: Fill in the blank with the correct form of the verb 1.En la clase de español, yo ____________ (hablar)
Hoy es jueves el cuatro de diciembre HAGAN AHORA: Completa las oraciones 1.Yo voy a la playa __________________________. 2.Vamos al parque ___________________________.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
Hoy es martes el veintisiete de octubre SWBAT: Apply house and home vocabulary to describe different houses to partners HAGAN AHORA: CONTESTEN LAS PREGUNTAS.
SWBAT: interpret and analyze information about a school schedule in order to reconstruct it on chart HAGAN AHORA: Match up the Spanish word with the English.
Hoy es jueves el ocho de octubre SWBAT: Identify and recall vocabulary necessary to discuss party preparations and use the expression tener que to discuss.
Hoy es martes el quince de diciembre SWBAT apply directional vocabulary in order to interpret directions to various places in a town or city HAGAN AHORA:
¿Dónde están las tiendas? La carnicería está (a la izquierda / a la derecha) del aeropuerto. La librería está (cerca / lejos) del centro. La farmacia está.
Hoy es martes el diecisiete de noviembre SWBAT:Identify and recall vocabulary for school subjects and indicate what times classes begin and end HAGAN AHORA:
HAGAN AHORA: ¿Qué significa: 1. Activoa. hard working 2. Jovenb. talented 3. Prácticoc. shy 4. Justod. understanding 5. Talentosoe. young 6. Comprensivof.
SWBAT: Classify words in Spanish that describe hobbies and sports Hoy es lunes el primero de febrero WRITE DOWN, IN SPANISH, ALL THE SPORTS AND HOBBIES.
El 9 de febrero, 2015 The following words are cognates. Try to guess their meanings: 1.El banco 2.El gimnasio 3.El hospital 4.Las montañas 5.El museo.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
Unit 5: El viaje (travel)
HAGAN AHORA:CONTESTEN LAS PREGUNTAS
Lección 29 para el 8 y 9 de mayo ¿Cómo se va . . .?
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Directions By S. Sáez.
HAGAN AHORA: HOJA DE TRABAJO
Hoy es jueves el cuatro de octubre
Hoy es lunes el veintidos de octubre
COMPLETA LA HOJA DE TRABAJO
SWBAT apply directional vocabulary to find way around city/town
Hoy es miércoles el dos de enero
Hoy jueves el tres de enero
HAGAN AHORA HOJA DE TRABAJO 2B - 1
Transcripción de la presentación:

SWBAT apply directional vocabulary in order to provide and obtain directions to various places in a city Hoy es miércoles el dieciséis de diciembre Hagan Ahora: Lee los direcciones y encuentra el lugar al fin (Read the directions and find the place at the end)

Actividad de compañero/a With your partner, take turns providing and obtaining directions to the following places: 1.desde el restaurante hasta el cine. 2.desde el Aeropuerto hasta el centro comercial. 3.desde la tienda de mascotas hasta la escuela 4.desde el hospital hasta la iglesia Use your vocabulary list for this unit as well as the graphic organizers we have completed Para Salir: Write out the directions from your house to the school

Hoy es jueves el diecisiete de diciembre SWBAT interpret and analyze a reading about shopping in México HAGAN AHORA: TRADUCE LAS ORACIONES 1.Turn right and continue straight 3 blocks. 2.Turn left at the corner and walk from the intersection to the traffic light. 3.Start at the library and turn right. Walk three blocks and stop at the corner. Dobla a la derecha y sigue/continua todo recto tres cuadras. Dobla a la izquierda en la esquina y camina desde la cruce hasta el semáforo. Empieza a la biblioteca y dobla a la derecha. Camina tres cuadras y para a la esquina.

Actividad de lectura 1.With your reading group, read the article. 2.Circle cognates. 3.Underline unfamiliar words. 4.Complete the activities on your worksheet.