INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
SALIR and DECIR: unos amigos nuevos 
Advertisements

Talking about weather Discussing the weather is a very human thing to do, and every language has its own way of doing it. If you think about it, the weather.
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Anna vs Elsa ¿Cómo te llamas? vs ¿Cómo se llama? ¿Cómo estás? vs ¿Cómo está?
Comparatives. What is it? Oddly enough, we use comparatives to compare two things. So far, we’ve learned how to compare things using the phrase “más ….
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Telling Time.
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
Objetivo: Which form of the verb should we use? Are we pronouncing the vocabulary correctly? Hagan Ahora: El papel de APT P. 69, Actividad 2.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
¿Por qué estudias español? Why do you study Spanish? ¿Por qué? means "Why?
Ser and Adjectives By: Matt Daughdrill 3/25/05. You are probably wondering what is this “Ser” business and what does it have to do with adjectives. Well.
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
Español 1 Hoy es jueves el 24 de abril de La Campana ¿Cómo se dice en español? 1. I went to the parade. 2. We are going to the party. 3. Did you.
Telling Time La hora. Telling Time To ask what time it is in Spanish, ask: ¿Qué hora es? To answer: Es la una… (12:31 – 1:30) or Son las (hour). (1:31.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Digital Photography: Selfie Slides
India Fast Five Mrs. Diane Brooks Union Jr/Sr High School.
¿Qué deportes juegas tú?
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Think, Pair, Share Think about the answers to these questions, then write and share: 1.Have you ever been away from home for an extended period of time?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Hoy es lunes el 28 de abril de Español 1. La Campana Dibuja las escenas: 1. Yo fui a una fiesta de sorpresa. 2. Mi familia y yo fuimos a la iglesia.
1. Name at least 3 forces acting on the lunar landers as they were falling. 2. Which force was the strongest?
Talking about weather Discussing the weather is a very human thing to do, and every language has its own way of doing it. If you think about it, the weather.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Hoy es martes el 29 de abril de Español 3. La Campana Contesta en español con 2-4 oraciones completas: 1. ¿Cuándo tenías 5 años preferías columpiarse.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
POL Español 2 SEMESTRE 1 – Non-Natives Sr. Villanueva *Introduction MUST BE IN SPANISH.
Canciones y Poesía. 0 Ustedes van a hacer una actividad fantástica para ayudar a sus compañeros de la clase con el vocabulario!!!! 0 Van a utilizar el.
EL VERBO GUSTAR 9/9/2013 SPANISH 1 SRA. BALDWIN. GUSTAR Gustar is a Spanish verb that means “to be pleasing to”. In English, it’s kind of like saying.
Español I 4B 1. Is it a regular verb, a stem changing verb, or an irregular verb? It’s a stem changing verb!
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Hoy es miércoles el veinte de noviembre AHORA With which subject pronoun would you replace each of the following? 1.Talking to one of your friends 2.Talking.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Overclipping It’s very important as a trader that you understand your clip size and what positions this allows you to have. In addition it will help you.
Essential ?: How do I say what multiple people are doing.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1 The Verb IR.
Hoy es el 25 de enero ¡Hagan Ahora! ¿Qué vas a hacer durante el almuerzo hoy? Anuncios -La muestra de cuaderno -Prueba el viernes.
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
4 de enero de  Escribe 2 párrafos describiendo que ustedes hicieron durante la vacación del invierno. (el mínimo de 5 frases por cada párrafo.
¿Te acuerdas? What verb means “to go”? IR yo voy tú tú vas él va ella va Ud. va nosotros vamos ellos van ellas van Uds. van.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/11/15 AIM: When should we put limits on freedom of speech? DO NOW: Define “defamation” and the two different types of defamation.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/14/15 AIM: When should we put limits on freedom of speech? DO NOW: QUIZ – Limits on Freedom of Speech – ends 15 minutes.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: Poner: Salir: Tener : Traer: Venir:
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/1/15 AIM: How do we construct our BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Look at the handout – which amendment says we have the.
¡Bienvenidos a clase! lunes, el 6 de abril. ¿Que vamos a hacer hoy? 1.tener + que + infinitive 2.hace + time expressions 3.adverbios.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
Un día…tres preguntas: ¿Cuáles clases te gustan? ¿Cuál es tu clase favorita? ¿Cómo son los profesores?
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Ser y Estar To be or….to be?
“To Be” or not “To Be” Ser vs. Estar.
Estar- to be.
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project? HW: How are you going to create an essay or a rap or a story or a song or a poem or an advertisement for the rights you have selected from the BILL OF RIGHTS?

INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: ¿Cómo construir una brillante DECLARACIÓN DE DERECHOS DEL PROYECTO? HACE AHORA: ¿Qué Enmienda va a elegir para su proyecto? HW: ¿Cómo vas a crear un ensayo o un rap o una historia o una canción o un poema o un anuncio de los derechos que ha seleccionado de la Carta de Derechos?

IN YOUR PROJECT, YOU HAVE TO: 1)EXPLAIN WHAT AMENDMENT YOU ARE TALKING ABOUT, AND WHAT IT MEANS 2)WHY DO YOU THINK THAT AMENDMENT IS SO IMPORTANT? 3)WHY IT MATTERS MORE THAN OTHER AMENDMENTS 4)YOUR WORK MUST BE AT LEAST TWO PAGES 5)THIS PROJECT IS DUE THURSDAY

EN SU PROYECTO, TIENES QUE: 1) Explique el MANDAMIENTO del cual usted está hablando, y lo que significa 2) ¿POR QUÉ CREES QUE EL MANDAMIENTO ES TAN IMPORTANTE 3) POR QUÉ IMPORTA MÁS QUE OTROS MANDAMIENTOS 4) SU TRABAJO DEBE SER POR LO MENOS DOS PÁGINAS