Objetivos KNOW: how to analyse different advertsTo KNOW: how to analyse different adverts Resultados All should know how to say what an advert is about.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Interrogative words = question words
Advertisements

-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
Direct Object Pronouns Objetos directos Direct Objects Diagram each part of these English sentences: Diagram each part of these English sentences: I.
Es el 10 de octubre del para empezar: Escribe cinco frases que usamos con el subjuntivo y lo que significan.
LAS PALABRAS INTEROGATIVAS
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Telling Time.
It is in giving that we receive, It is in pard’ning that we are pardoned And it is in dying that we are born to eternal life Mientras más das, recibiras.
The odd one out Me gusta/ me encanta/ odio/ me gusta mucho
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
¿Sabes qué? Miércoles el 3 de septiembre 2014 ¿ Cuál preferirías? ¿Por qué? Hablar español o escribir español? Leer español o escuchar español? Tener poca.
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
Edit the text with your own short phrase. Move the sparkles as you like. The animation is already done for you; just copy and paste the slide into your.
Hoy es el dos de octubre, es miércoles. La pregunta: ¿Quiénes son los miembros de esta familia? La tarea: Start studying vocabulary for activities at parties.
1A Test Prep.
IOP’s con preguntas. Indirect Objects in questions… Always seem harder because we aren’t used to IOP’s in the front of a sentence. Read the question,
Edit the text with your own short phrase. Move the sparkles as you like. The animation is already done for you; just copy and paste the slide into your.
Gustar What is pleasing to you?.
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
Quasimodo: Silently practice your memory verse and get your homework out. “¿A dónde me iré de tu Espíritu? ¿Y a dónde huiré de tu presencia? Si subiere.
Hoy es viernes. La fecha es el 7 de febrero La pregunta: Lean la caja de “pronunciación” en p. 310 When does the sound of the letter “n” change in Spanish?
CLASSROOM EXPECTATIONS! When entering the classroom, sit in your chairs and work in your Esponja(warm up) turn in when you finish. Please don't talking.
Telling Time La hora. Telling Time To ask what time it is in Spanish, ask: ¿Qué hora es? To answer: Es la una… (12:31 – 1:30) or Son las (hour). (1:31.
I can _________ the 24 hour clock to normal time in Spanish. I can recite and ____________ spell the numbers I can _________ what a subject pronoun.
Article Notes 14/10/13 ¿Quién? is who ¿Qué? is what ¿Por qué? why ¿Dónde? where ¿Cuándo? when y ¿Cómo? how ¿Cuánto hay? how much is there.
Horarios. After writing down the agenda in your notebook, look at the sample schedule below and answer the questions about it. 1. What does Juan have.
Para empezar: Connect 4! Can you connect any 4 words in a row? ColegioUniformeFeoBonitoAlumno FaldaChicosEspañolAsignaturasInteresante AburridoReglasEstrictoDeberesCorbata.
LT 1 & 2. LT-2: I can introduce myself and others. This means that I know how to tell people what my name is and can tell what others’ names are using.
¿Qué? ¿Dónde? ¿Cuántos? ¿Cuántas? ¿Cómo? ¿Cuándo? ¿Por qué? Make up as many questions about this picture as you can.
Español IV.  What type of question is it? ◦ Is it a YES/NO question? ◦ Is a question word (where, when, etc.) present?
Objetivos KNOW: how to say what there is in your town. Know: how to give a more detailed description of your town, Resultados All should be able say what.
En la Ventana. This screen is now a window!!! (a Ventana) How do you feel when you look out the “window”?
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
El español en clase. By Hayley F 8p.
Diario #4 Deportes, El Futuro ¿A qué juegas? ¿Qué vas a hacer en el futuro?
Para Empezar Label the picture
Daily Routine Assessment-Monday!
¿Cómo se dice en español? How do you say in Spanish? Hoy es martes, el 6 de noviembre 1.Mario is a tall and brunette student. 2. I am from West Islip.
1.2 Greetings.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Los números Apuntes de vocabulario. treinta treinta y uno.
Lauren Kelly.  To learn how to ask someone’s name and how to give someone your name.  We will also learn a little bit about the difference between the.
¿Qué hay? Objetivos Resultados
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
Español 1 Ms. Lewis Explorar 0 ¿Cómo se llaman las personas en tu grupo? 0 Escribe los nombres. 0 ¿Cosas buenas? 0 ¿Quién conoce a todas las personas.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
PREGUNTAS Y RESPUESTAS SIMPLIFICADO (PYRS) Vamos a analizar varios tipos de preguntas para poder mejorar en la comprensión de lectura. ¿Listos?
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Conversaciones introductorias. Lengua extranjera. L.E.L.I.
Saber & Conocer. saber & conocer both words mean “to know.”
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Notes: La Hora (Time) How do I tell time in Spanish?
Cómo responder a las preguntas
Getting to know you more!
1.2 Greetings.
By the end of the lesson you’ll be able to:  Identify key places in town  Give a description of the places  Provide an opinion on their town  Compare.
What you must know about time
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
Repaso/ Práctica : PREGUNTAS
Subject pronouns.
Question Formation Spanish I Page 52.
ZERO CONDITIONAL. What is zero conditional? Zero conditional is a structure used to talk about general truths, that is, things that always happen under.
Hoy es lunes el veintidos de octubre
BONUS IDEAS 0-10 pts. Canciónes, arte, videos, poemas, etc.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
CONTENT OBJECTIVE: S.W.B.A.T. use the verb SABER to say what people know. LANGUAGE OBJECTIVE: Students will take notes and complete ACTS 12 & 14 on p.207.
THE WHITE DESERT HOTEL ANTARTICA THE WHITE DESERT HOTEL ANTARTICA.
Transcripción de la presentación:

Objetivos KNOW: how to analyse different advertsTo KNOW: how to analyse different adverts Resultados All should know how to say what an advert is about Even better if you can start to look at adverts and explain them in more detail Excellent when you know how to compare different adverts and give lots of detail and opinion. Anuncios y publicidad

el gordo 2014

¿Qué son las preguntas? 1.¿De qué 2.¿A quién 3.¿Lo encuentras 4.¿Tiene un 5.¿Cuáles son 6.¿Cuál es mensaje? ¿Es importante? trata? su propósito o meta? interesante? se dirige? las palabras clave del eslogan? trata? se dirige? interesante? mensaje? ¿Es importante? las palabras clave del eslogan? su propósito o meta?

Analiza los anuncios y contesta a las preguntas para cada anuncio 1.¿De qué trata? 2.¿A quién se dirige? 3.¿Lo encuentras interesante? 4.¿Tiene un mensaje? ¿Es importante? 5.¿Cuáles son las palabras clave del eslogan? 6.¿Cuál es su propósito o meta?

1.¿De qué trata? 2.¿A quién se dirige? 3.¿Lo encuentras interesante? 4.¿Tiene un mensaje? ¿Es importante? 5.¿Cuáles son las palabras clave del eslogan? 6.¿Cuál es su propósito o meta?

1.¿De qué trata? 2.¿A quién se dirige? 3.¿Lo encuentras interesante? 4.¿Tiene un mensaje? ¿Es importante? 5.¿Cuáles son las palabras clave del eslogan? 6.¿Cuál es su propósito o meta?

Los Deberes Busca un anuncio de españa en Internet y contesta a las preguntas de ejercicio 1a (p.23)