Preparación/ Review Hoy es miercoles el 21 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 21, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hoy es jueves el seis de noviembre
Advertisements

Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
YoNosotros/as Tú (you)Vosotros/as (Spain) (you plural) Usted (Ud.) (you formal)Ustedes (Uds.) (you plural) El/Ella (he/she)Ellos/Ellas (they)
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Celebrity interviews with personality.
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
Los Verbos  Today we will be learning about Spanish verbs.  Start a new section in your notes labeled Los Verbos.  Begin by answering these questions:
1. Singular definite articles in Spanish are … 1. El 2. La.
Hoy es ______, el ______ de _____ de _____________. Para Empezar: 1.Saquen los apuntes MORADOS. Completen la sección de TENER- Número 1 !!!!. 2. Estudien.
Antes de empezar: Rewrite the scrambled words to create a sentence.
Review homework. Stand by me Oral Rubric 10 pts (speaking through to 1 minutes) 10 pts (explaining your information in Spanish) 5 pts (using right grammar/verb.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Spanish I 1B Day 30.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Objetivo: What are some activities we like to do? What don’t we like to do? Hagan Ahora: Translate the following words into English. la comunidadpero.
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
Ser means “to be” For each person (I, you, he, she, we, you all, they), there is a specific conjugation (verb form)
Grammar from Chapter 1.1 (What you covered last year)
Preparación Hoy es viernes, el 2 de octubre de 2015 Today is Friday, Octubre 2, 2015 DUE NOW: Take out your flags, your paragraphs and let’s practice with.
Preparacion Hoy es lunes el 14 de diciembre. Today is Monday, December 14. DO NOW: 1.Look at your summative. 2.Bring out your exercise 6. Look vocab pg.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 4 de noviembre de 2015 Today is Wednesday, November 4, 2015 Due Now: Write on your notebook the following phrases.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 6 de noviembre de 2015 Today is Friday, November 6, 2015 Due Now: You may open your book and see phrases in ch2A.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 29 de octubre de 2015 Today is Thursday, October 29, 2015 Due Now: Write in Spanish the following : Math________________.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 16 de octubre de 2015 Today is Friday, October 16, 2015 Try your best to fill in the blank with words that make sense.
Capítulo 1-4.  Hola, soy Sara  Tell if the following statements are true or false. Correct the false statements.  Yo soy de Jalisco.  Mi amigo David.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 7 de octubre de 2015 Today is Wednesday, October 7, 2015 Write in English: inteligente_________________artistica______________.
Preparación/ Review Hoy es lunes el 19 de octubre de 2015 Today is Monday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
La Fecha: Hoy es martes, 26 de agosto Tema: Activities Vocabulary Obj: SWBAT learn how to express their opinions about everyday activities using Spanish.
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
Martes veintitrés Yo soy de… bailar hablar por teléfono nadar jugar deportes dibujar Me gusta bailar. Me gusta jugar deportes. Me gusta… Alejandro es de…
Feliz Año Nuevo Hoy es lunes el 4 de enero. Today is Monday, January 4 DO NOW: Look at the picture of Fondo cultural pg 122. Read about it. Write name.
¡Entretenerme! Sra. Waters español II. Unit Goals.
Capítulo 1B: Mis amigos y yo. Adjetivos Personales Personal Adjectives artístico, artística –artistic atrevido, atrevida –daring bueno, buena –good deportista.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Preparacion Hoy es lunes el 30 de noviembre. Today is Monday, November 30. DO NOW: What subject pronouns would your use to talk about these people? Luis.
Due Now: Write on your notebook the following phrases
Do now: Lee la historia:
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Due Now: Write on your notebook:
Try your best to fill in the blank with words that make sense.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Preparacion Hoy es martes el Primero de diciembre
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Preparación/ Review Hoy es martes el 20 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Preparacion Hoy es lunes el 7 de diciembre. Today is Monday, December 7. DO NOW: The infinitive is the basic form of a verb. In Enlgish infinitives have.
Write in Spanish (See pag 96)
Preparacion Hoy es viernes el 11 de diciembre
Write in English: inteligente_________________ artistica______________
Preparación/ Review Hoy es jueves el 6 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 6, 2016 Draw a Venn diagram. Open pg 55, on Ex 7 there is a word.
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Due Now: Describe your classes, write in Spanish the following :
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Due Now: Write your name on board for presentations
Transcripción de la presentación:

Preparación/ Review Hoy es miercoles el 21 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 21, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement of adjectives write in Spanish. See Grammar box of pg 62 for example. Example: Pablo es un estudiante inteligente Go to pag 62 of your book and answer exercise 19 # 1, 3 Rewrite the scrambled words. Modelo: perezoso Antonio es chico un Antonio es un chico perezoso 1. artistica es una chica Marina.____________________________________ 3. deportista chica una es Paquita ____________________________________

Agenda 8:30 Finish and show teacher 2 paragraphs one about you and the other about your friend 8:50 Show corrected paragraphs to teacher before posting 8:55 Start power point in bullets 9: 20 Show power point to teacher do corrections 9:30 add slides show teacher again 9:40 Rehearse for presenting

Objectives/Objetivos  Students will be able to know: Understand Class goal  Use adjectives studied in Ch1B with 100% accuracy as you  Write 2 paragraphs as “a pretend ” describing one self and a friend in preparation for this project summative. Part I:Write 2 draft paragraphs (once improved do final in google classroom) 1)part about you About (likes and dislikes and adjectives) 2)Part about your friend (likes and dislikes and adjectives) Part II: do a slide presentation on google classroom with pictures about you and a friend with the info or your paragraphs in bullets. Show to teacher After corrected, submit slides in google classroom. (only after you are ready)  Follow the rubric Use your page of likes and dislikes you use in Ch1a Use your diamond poem you did last class. 4) CAREFULLY PROOF READ EVERYTHING. Show whole project to teacher and be ready to present, just take turns reading.

Spanish 1 Big Goal By the end of the year our class will be able to carry out a conversation in the present and know how to write with 80% of accuracy a well written page and by learning about 300 terms and using them in written and oral summatives.

Activities with phrase I like ……… Activities with phrase Me gusta…… What kind of a person am I? ¿Cómo soy? To readleerSoy To skateMontar en monopatin Soy deportista. Soy atrevido. To talk on the phoneMe gusta hablar por telefono. Soy sociable To use the computer To drawMe gusta dibujarSoy …….(artistico/ca) To spend time with friends To play sports

¿Cómo es Felipe? Le gusta practicar deportes El es deportista (He is…) Remember always to use after le gusta and infinitive ar, er, ir. Activities with phrase He/she likes to……… Activities with phrase Le gusta…… What kind of a person he/she is? ¿Cómo es el chico? ¿Cómo es la chica? to sing(talking about Ana) Le gusta cantar Es talentosa. Ella es talentosa. Ana es talentosa. To spend time with friends. (Felipe) Le gusta pasar tiempo con amigos. El es sociable. Felipe es sociable. To read(Ana) No le gusta leer. Ella no es estudiosa.

¿Cómo eres? (Yo) soy …..(I am….) SoyNo soy Muymuy A vecesno soy

Conjugacion de pronombres singulares. Single subject pronouns conjugation. SpanishEnglish (Yo) soy.I am. Tú eres.You are. El es. Ella es. He is. She is

¿Cómo es Felipe? El es …..(He is…) Es trabajador.No es trabajador.

¿Qué te gusta hacer? --¿Te gusta correr? --Sí, soy deportista. --No, no soy deportista.

¿Yo? ¿ Cómo soy? ¿ Y tú? ¿Cómo Eres?

¿Y tú? ¿Cómo eres?

¿Y tú? ¿Cómo eres?

¿Como es el chico? El chico es…… La chica es…...

¿Y tú? ¿Cómo eres? Soy……..

Exit ticket What is your summative for Ch 1b Tell me what you are doing.

Homework for next class. Figure out if you have everything you need for your summative project ch1B: 2 written paragraphs 1) paragraph about you 2) paragraph about your friend 3) slide presentation with bullets and pictures about your information on you and your friend. Double check grammar Rehearse and present..

¿Qué te gusta hacer? ¿ Te gusta pasar tiempo con amigos? --Sí, me gusta mucho. Or --No, no me gusta nada.