Come in quietly. WARM-UP: (Kirsten, Madison, Mariam) 1.Mrs. Li is an English teacher. 2.Is there a lesson today? Yes. 3.You and Frank are from Japan, no?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Pronombres personales
Advertisements

Ser means to be It can be used to: Identify yourself and others Date Origin (where something comes from) Nationality Time Personal description/profession.
¿De dónde eres? ¿Qué te gusta hacer?
Using “de” and possessive adjectives to show ownership
How do I use the verb ser to say where someone is from?
“To Be” verbs in Spanish
¡Bueños días, estudiantes! Do Now: 1. Translate the following sentence into English: Hoy es lunes y mañana es martes. 2. Translate the following two sentences.
 The verb SER is an: irregular verb in Spanish  It means “to be”  It also means “am,” “is,” and “are”
Capítulo 1 Row Game Review. How are you Ms. Nolan? (spell Miss in Spanish) – ¿Cómo está usted Señorita Nolan? Spell all the days of the week in Spanish.
Inglés técnico para el mundo laboral
Subject Pronouns and the verb “ser” E.Q. ¿De dónde eres? ¿De dónde es la Sra. Girardin? ¿De dónde es tu amigo?
The verb to be. WHAT IS IT USED FOR?HOW DO YOU USE SER?  To identify a person  To saw where someone is from. Yo soyNosotros(as) somos Tú eresVosotros(as)
VERBOS Nombre: ____________________ el tres de noviembre de dos mil catorce.
Bienvenidos Objetivos Agenda 1.Actividad Inicial: 10 min 2.Pre-Assessment: 20 min 3.Actividad Individual: 10 min 4.Group-Formation: 10 min 5.KWL-La ciudad:
Capítulo uno Gramática 1.1 Subjects and verbs in sentences. (Los Sujetos y los verbos en las oraciones)
I.O.P. review  Is “os” an IOP?  Is “se” an IOP?  Is “la” an IOP?  Is “las” an IOP?  Is “le” an IOP?  Is “nos” an IOP?  Is “lo” an IOP?  Is “vos”
Para hacer ahora Identifiquen:
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
SPONGE ANSWER IN ENGLISH 1.WHICH SEASON DO LATINOS PREFER? 2.WHAT SPORTS DO THEY PREFER?
CLASSROOM EXPECTATIONS! When entering the classroom, sit in your chairs and work in your Esponja(warm up) turn in when you finish. Please don't talking.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Spanish IB Explaining what happens to whom!. Metas de hoy…  Meta Grande: Hablan de hábitos sanos.  Talk about what is happening to whom.
Calentamiento: Contesta en español: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás?
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
HOW TO SURVIVE SPANISH ONE Subject Pronouns. The subject tells who or what does the action It can be a noun  La Señora Roberts  El Señor Murphy  My.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
28 y 29 de agosto de Turn in your Signature form for your disclosure. Fee receipt: District working with office. Can pay online or next week.
Infinitives In your own words, what is an infinitive? Examples: – beber– to drink – comer– to eat – dibujar– to draw.
 What are some questions you could ask someone in Spanish about pastimes using the vocab and grammar we’ve learned so far this year?  Write down as many.
Español I Subjects and Verbs. *Subjects and Verbs* In English, sentences have a and a. subject verb.
Repaso de DOPs e IOPs. D.O.P. review  Is “os” a DOP?  Is “se” a DOP?  Is “la” a DOP?  Is “las” a DOP?  Is “le” a DOP?  Is “nos” a DOP?  Is “lo”
Question Words Apuntes 2.1 Exprésate pg. 52. Asking Questions ► To ask a question that may be answered with sí or no, raise the pitch of your voice at.
Avancemos 1 Undad 1 Lección 1 THE VERB SER. The verb SER Ser is a verb that means TO BE. We use the verb SER to identify a person or to say where he or.
10 preguntas en el pretérito Answer questions in complete sentences in Spanish to the best of your ability as quickly as you can If it is a yes or no answer.
THE VERB “SER” Gramática 1.2. In English the verb _to_ _be_ is the most common verb. It has _many_ _uses_. Some of them are to _describe_ or _name_ people.
Unit 1, Lesson 1 Review Grammar Concepts What is an infinitive? What does it mean to conjugate a verb? What are subject pronouns? Why are there so many.
¡Bienvenidos al español!
 Objetivo: Estudiar para el examen.  Contestar y escribir las respuestas del juego.  Objective: To study for the test.  To answer and write the answers.
Bellwork Arrange the following time statements in order from morning until night. Son las cuatro menos quince de la tarde. Son las once menos diez de la.
Para hacer ahora 1) What is an “infinitive”? 2) What does it mean to “conjugate” a verb? 3) What does the verb “ser” mean in English? 4) What are the proper.
Avancemos 1 Unidad 2 lección 1
Lesson Plan: Day 7 (Tuesday, 9/16) 1.Warm-up 2.FN #7, 8 3.Quiz – vocab 2 4.Vocab – Nouns (los sustantivos) 5. Spelling in Spanish.
UNIDAD 2 – LECCIÓN 1 Martes veintidos de septiembre del dos mil quince Objetivos de lección 1: 1.SWBAT talk about daily schedules, 2.ask and tell time,
Hoy es el 27 de octubre. Mas con IR El VERBO DAR Vocabulary Review.
Hoy es martes el diecisiete de noviembre SWBAT:Identify and recall vocabulary for school subjects and indicate what times classes begin and end HAGAN AHORA:
Español 2 Inicios 8 SEPTIEMBRE-18 SEPTIEMBRE 2015.
objetivos Leer y entender El grito de la independencia de México. Ilustrar la independencia de Méxco Read and understand “the shout (el grito)” of the.
Chris, Sydney, Alejandro
Lección 3: La familia Translate each question and then answer it in complete sentences. 1.Why are they in a hurry? (late) 2.Who is cold? ( Analisa ) 3.Why.
Lección 3: La familia Translate each question and then answer it in complete sentences. 1.When do you come to school? (all week) 2.We come at midnight,
Come in quietly and put out your nametag Lección 1: Hola. ¿Qué tal? 1. Excuse me, what is your name? (fam) 2. My name is Grace. And you? 3. Ana. Where.
Hoy es martes, el 9 de octubre
Capítulo 1 30 of Study the following forms of the verb ser. yo ___ tú ____ Ud., él, ella __ nosotros(as) ______ vosotros(as) ____ Uds., ellos, ellas.
Hagan Ahora: Miren el siguiente vídeo otra vez sobre saludar con besos. (Watch the following video again about greeting with kisses.) Tarea: Finish Pre-Test.
Grammar Part 1 Spanish 1. Subject and Verbs in Sentences In English sentences have a subject and a verb. The subject is the person(s) or thing that is.
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
Question Formation Español Uno.
Subject pronouns - Pronombres personales
Un repaso: ¿Cómo se dice en español?
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Review for MIDTERM 2016 What we’ve covered so far…
Ser vs. Estar.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
The Days of the Week (Los días de la semana).
The days of the week (Los días de la semana).
The Days of the Week (Los días de la semana).
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Come in quietly. WARM-UP: (Kirsten, Madison, Mariam) 1.Mrs. Li is an English teacher. 2.Is there a lesson today? Yes. 3.You and Frank are from Japan, no? 4.No, we are from Spain. 5.The tourists are from Canadá. martes, el 29 de septiembre de 2015

WARM-UP: 1.Mrs. Li is an English teacher. 2.Is there a lesson today? Yes. 3.You and Frank are from Japan, no? 4.No, we are from Spain. 5.The tourists are from Canadá. Respuestas (Answers): 1. Señora Li es una profesora de inglés. 2. ¿ Hay una lección hoy? Sí 3. ¿Tú y Franco son de Japón, no? 4. No, nosotros somos de España. 5. Los turistas son de Canadá.

District Pre-assessment Answer the prompt as best that you can. When finished turn it in to the drawer. Review vocabulary.