Hoy es martes el veintisiete de octubre SWBAT: Apply house and home vocabulary to describe different houses to partners HAGAN AHORA: CONTESTEN LAS PREGUNTAS.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Para Empezar Hoy es martes el ocho de enero ¿Qué hay en tu cuarto? Write 3 sentences about your room. Escriba tres oraciones sobre tu dormitorio. Use Hay.
Advertisements

El plano de mi casa Objective: To be able to describe what rooms my house has.
STARTER: Elige el adjetivo correcto (Choose the correct adjective)
___________________ Mi casa es bonita
Español II 3-2 Chores and complaining Practice your listening and speaking. Listen to the recording and respond. Click to the next slide to check your.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? In order to tell time on a clock we use the verb SER (to be) To express what time it is at the hour:
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
Lección 3 La Familia Texto p. 78; 114. Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to… Learn and practice.
SPANISH I DAY 23. HAGA AHORA EL 15/16 DE OCTUBRE Using the banco de palabras, answer the following questions. WRITE THE QUESTION AND THE ANSWER. 1.¿Dónde.
Hazlo Ahora Looking at your tracker from last week, how many days out of the four were you above the class average? How many below? What would you like.
Hoy es el dos de octubre, es miércoles. La pregunta: ¿Quiénes son los miembros de esta familia? La tarea: Start studying vocabulary for activities at parties.
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Quasimodo: Get your homework assignment out.
World Language Survey 28 de abril de
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
 With your assigned partner you will take turns asking and answering questions.  Use your “floor plans” and vocabulary packets to help you answer the.
5A: Una Fiesta de Cumpleaños CW: 5A Vocabulary Recognition Objective: I can describe families and talk about celebrations.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Me llamo__________________ Hoy es el 13 de Febrero del 2012 PROPOSITO # 36: ¿Qué es un casa?¿Cuáles son las partes de la casa? ACTIVIDAD INICIAL: Write.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
EN CASA. El cuarto de baño La cocina El dormitorio.
+. + Haga Ahora el 1 de octubre Get out your flashcards! Write 4 sentences with the words for your Vocabulary 2B Quiz! (2 nd half of vocab)
Sub plans October 24th. Preguntas esenciales: ¿Por qué los países centro americanos han tenido tanta inestabilidad? ¿Qué cosas tienen en común los países.
DO NOW: Solve each math problem
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
¿Qué haces antes de viajar? En el Agente de Viajes QUERER, PREFERIR, TENER Cuando reservas el billete…
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
El plano de mi casa Objective: To be able to describe what rooms my house has.
4 de septiembre. Para Empezar #7-write in your notebook Vas a…. (you’re going to) Poner el carro en ____________________ Poner la mesa en _______________________.
¿Cuántas habitaciones hay en tu casa?
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (written out weather / months / seasons). Silently complete the “warm up” section.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
Rooms of the house. Translate the following questions from English to Spanish. 1. I have a younger sister and an older brother. 2. We have a mother and.
L a e n t r a d a L a e s c a l e r a la sala de juegos.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
Hoy es jueves el veintidós de octubre
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
 Learn some words to describe our home.  Learn to talk  about where our  home is located el martes el cinco de enero.
Las Preguntas y Las Palabras Interrogativas. A comprobar: Interrogatives ¿Cómo? ¿Adónde? ¿Quién(es)? ¿Cuántos(as)? ¿Cuándo? ¿De dónde? ¿Qué? ¿Cuánto(a)?
HOUSE & CHORES PRACTICE. Select the better choice and write your answer in the grid.
Hoy es miércoles el siete de octubre SWBAT: Identify and recall Spanish words for family members and use vocabulary to describe family members to a partner.
Hoy es jueves el ocho de octubre SWBAT: Identify and recall vocabulary necessary to discuss party preparations and use the expression tener que to discuss.
Vocabulario 6B.
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
Global Warming Project and Presentation. Save this PowerPoint to your S- User Then, answer the following questions about Global Warming. (Luego contesta.
En casa Hoy vamos a aprender... Today we are going to learn... -Las habitaciones en la casa Rooms in the house - A describir fotografías To describe pictures.
WALT: to write about the furniture in your bedroom WILF: to write a full sentence, listing at least 3 items of furniture in your bedroom (level 2) WILF:
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
By the end of this lesson you will be able to:
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
Hoy es jueves el quince de noviembre
Hoy es martes el seis DE NOVIEMBRE
Hoy es lunes el veintidos de octubre
LABEL THE ROOMS AND OBJECTS IN THE ROOMS IN SPANISH
Transcripción de la presentación:

Hoy es martes el veintisiete de octubre SWBAT: Apply house and home vocabulary to describe different houses to partners HAGAN AHORA: CONTESTEN LAS PREGUNTAS 1.¿Cuántas habitaciones hay en tu casa? 2.¿Cuáles habitaciones hay en tu casa? 3.¿Cómo es tu dormitorio? 4. ¿Qué hay en tu dormitorio?

Comprehension check If you think the answer is A, hold up the GREEN side of your card. If you think the answer is B, hold up the RED side of your card. If you are of the answer, hold up the side of your card. YELLOW not sure

el salón

la cocina

el cuarto de baño

el despacho

mi dormitorio

el jardín

el dormitorio de mi hermano

la escalera

la piscina

el comedor

el despacho

el dormitorio

la piscina

la cocina

el jardín

el salón

el dormitorio

el comedor

ACTIVIDAD DE COMPAÑERO/A You and your partner will each receive a picture of a house. Take a few minutes to study your picture, so that you can answer your partners questions. You and your partner will take turns answering questions to describe your home. When you have finished interviewing your partner about his/her house, write out a complete and thorough description of the picture of your house. This will be collected at the end of the period.