CH4 BELLWORK Español 1. 13 de octubre  Translate the following sentences:  La muchacha es muy bonita e inteligente.  El profesor es moreno, alto y.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

Chapter 3 Test Preparation and Practice Test. I. Preguntas.
Capítulo 4 En la escuela.
La caja peligrosa….. ¡o pasea la tabla!. Nosotros _______ a la escuela a las 8. Llegamos.
Gramática 1.2 Verbs followed by infinitives
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Las Palabras Interrogativas
Subject Pronouns Yo - I Yo - I Tú – you Tú – you –(inf. sing.) Él – he Él – he Ella – she Ella – she Usted – you Usted – you –(f. sing.) Nosotros/as –
A la escuela: (To school) Unidad 3 Paso 2 Como te va text level A By PresenterMedia.comPresenterMedia.com.
Las Palabras Interrogativas
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
 Translate the following: 1.Yes, I look for (I’m looking for) calculus class. 2.Mrs. Rice is the tallest (more tall) employee here. 3.Josefina needs to.
ESPAÑOL I – BUEN VIAJE 1 CAPÍTULO 4 – REPASO
Add to notes #80. Ir = to go Yo voy Yo voy Tú vas Tú vas Ella va Ella va Nosotros vamos Nosotros vamos Vosotros vais Vosotros vais Ellos van Ellos van.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
+ CHAPTER 3 REVIEW Grudgeball. + HAGA AHORA HAGA AHORA el 19/20 de noviembre Answer the following questions about yourself following the example format:
¡Así se dice! Capítulo 3 / Unit 2 En la sala de clase.
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Repaso y preposiciones para el examen del Capítulo 4.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Chapter 4 – Practice #1.
Topic: Conjugating –ar verbs Essential Question: How do I converse correctly using –ar verbs in the present tense? Gramática 2.2 Español 1.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
-AR Verbs Can I get a verb? Can I get an VERB? Ya know…an action word! ¡A What?!
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Translate the following: 1. I’m going to the classroom right now. 2. She is not going to the store this Friday (the Friday). 3. We don’t go to school at.
Vocabulary TRANSLATE THE FOLLOWING to arrive to study to listen to look (at) to look (for) to sing to dance.
2 nd 9 week regular -AR verb review. pagar (por) to pay (for)
¿Qué haces tú en la clase de arte?
ESPAÑOL I – Buen Viaje 1 CAPÍTULO 4 REPASO PGS Respuestas
IRREGULAR VERBS. Hacer Ahora 2/4/13  ¿Qué hora es? 10:53 P.M.  ¿Qué tiempo hace hoy?  ¿Cuál es la fecha de hoy?  Write the correct form of the –ar.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Write three things that you plan on doing this weekend (in English).
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Making Questions in Spanish
Vocabulario/Apuntes #29
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
Capítulo 4 En la escuela Español I.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Capítulo 4 En la escuela.
El calentamiento Escribe el pronombre en español 1.She 2.He 3.They (girls and boys) 4.We 5.I 6.You (to a friend) 1 ella él ellos nosotros yo tú.
The following slides introduce the new verb IR.
UNA REVISTA DEL VOCABULARIO Y LA ESTRUCTURA DE CAPITULO 4.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Use the subject pronoun and the verb that goes with it to complete the cells in the crossword puzzle Example I speak yohablo (f) = feminine (m)= masculine.
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
CH4 BELLWORK Español de octubre  Translate the following sentences:  La muchacha es muy bonita e inteligente.  El profesor es moreno, alto y.
Hoy es jueves el veintiuno de noviembre AHORA What does “–ar verb” mean? Give an example. What is an infinitive? How do you know an –ar verb is in the.
“La definición” de los verbos 1. bailar 2. escuchar 3. cantar 4. ir 6. dar 7. estar A. to sing B. to go C. to be D. to dance E. to listen F. to give El.
Preparacion Hoy es lunes el 14 de diciembre. Today is Monday, December 14. DO NOW: 1.Look at your summative. 2.Bring out your exercise 6. Look vocab pg.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form nd the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
EOY Speaking Test Today in class we will be going to the computer lab to complete the EOY speaking test Similar to the practice on Tuesday except everyone.
Hoy es el 26 de octubre del 2015 Review of Conjugating The verb IR Vocabulary.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
Ar Verbs In Spanish The Endings are: O, As, A, Amos, An.
Capítulo 4 Repaso. Translate each sentence: 1.The students go to school by foot. 2.They enter the classroom. 3.The students pay attention when the teacher.
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
Hoy es miércoles el 2 de marzo Today is Tuesday, March 2 Using handout p126 part D. Complete each sentence by writing a form of ir + al or ir + a la Ex:
The present tense El Presente. Presente There are two parts to the infinitive of a verb.
Hoy es martes el 23 de febrero Today is Tuesday, February 23 Using ch4 A vocabulary write the places where you do these activities. Open book pag 176 see.
THE VERB IR. When do you use IR? Ir means and it’s used to talk about.
El presente del verbo: TENER BUEN VIAJE 1 – CAPITULO 6 TAKE NOTES!!!
Hoy es miércoles el 16 de marzo Today is Wednesday, March 16  Read the words in blue on pages 198 and 199 then go to pg 218 and find out what they mean.
Transcripción de la presentación:

CH4 BELLWORK Español 1

13 de octubre  Translate the following sentences:  La muchacha es muy bonita e inteligente.  El profesor es moreno, alto y interesante.  La clase de español es fácil.  La profesora de matematicas es muy alta, rubia e inteligente.  El dia de fiesta del dia de los muertos es en noviembre.

14 de octubre  Bellwork:  Change the verb according to the pronoun in parenthesis.  1. llegar a la escuela a las ocho (yo)  2. llevar los materiales escolares en una mochila (él)  3. prestar atención en la clase de ciencias (nosotros)  4. estudiar mucho (ustedes)  5. sacar notas buenas (ellas)

Verbs for this chapter (in class activity)  Llegarcantar  EnsenarTomar  EntrarSacar  EstudiarBailar  PrepararMirar  PrestarEscuchar

“to go”, “to give”, “to be” (in class activity)  “Ir”to go  Voy, vas, va, vamos, van  “Dar”-to give  Doy, das, da, damos, dan  “Estar”-to be  Estoy, estás, está, estamos, están

15 de octubre Answer the following. I am asking you the question so answer in the “yo” form….  1. ¿Sacas buenas o malas notas en la clase de ingles?  2. ¿En qué clase no prestas atención?

16 de octubre  Bellwork:  Page 110, exercise 6  HINT: ALL verbs are in the same form 1.La sala de clase 2.Estudian 3.Enseñan 4.Apuntes 5.Prestan 6.Examen 7.Examen 8.Buenas(malas) 9.Malas (buenas) 10.Alta 11.baja

19 de octubre  Translate the following:  1. The students arrive to school at about 8 a.m..  2. The teacher teaches Spanish.  3. He takes notes in math class.  4. She takes the bus to school.  5. Some boys walk to school.  6. The students look at the board in class.

Translation Answers(previous slide)  Translate the following:  1. Los estudiantes llegan a la escuela/al colegio a eso de las ocho de la mañana.  2. La profesora/el profesor enseña Español.  3. El toma apuntes en la clase de matematicas.  4. Ella toma el bus a la escuela.  5. Algunos muchachos caminan/van a pie a la escuela.  6. Los estudiantes miran el pizaron/la pizarra en la clase.

With a partner: look at the illustrations. Take turns talking about them. (in class)

20 de octubre  Reverse conjugations: For each verb given, give its infinitive, its form, and its definition. Example:  firmo,firmar, yo form, to sign mandamos bailas Hablo Compran Lleva Saco escuchamos

21 de octubre  Translate:  1. Voy a la escuela en camión.  2. El muchacho va a estudiar mas para sacar buenas notas.  3. Los estudiantes van a prestar mas atención en la clase.

22 de octubre Answer the following in Spanish and in a complete sentence.  1. ¿Adónde vas ahora (today)?  2. ¿Qué vas a hacer ahora en la clase de matematicas?  3. ¿Cómo estás ahora?  4. ¿Qué da la profesora para que (so that) puedes (you can) aprender mas en la casa?

23 de octubre  Write the following in number form:  1. tres millones cuatro cientos mil trece  2. cincuenta mil ochocientos ochenta y ocho  3. cien mil quinientos cincuenta y cinco  Write the following in Spanish word form:   

26 de octubre TEXTBOOK Pages Exercises: 4, 5, 6 and 7 (numbers 12-23) HOY: Bellwork Culture reading Work on SKITS HOMEWORK: Be ready to present skits on Wednesday and EXAM THURSDAY!

Bellwork Answers:  12. prestan  13. habla  14. estudiamos  15. sacamos  16. llevan  17. voy a la escuela …..a pie/en carro/en bus escolar  18. si, estoy en la escuela  19. c  20. b  21. b  22. del  23. al

27 de octubre Bellwork: Draw a symbol for each of the following: 1.Escuchar musica 2.Dibujar un carro 3.Estudiar matematicas 4.Hablar por telefono Don’t forget box tops! Its money for The Poor Señora Gamboa!!!!

28 de octubre  Translate the following:  ¿Cómo vas a la escuela?  ¿Dónde enseña el profesor la clase de español?  ¿Dónde bailan y cantan los alumnos?  ¿Qué miran los muchachos en la clase?

29 de octubre  Bellwork:  Read the following paragraph, then answer the questions to the right.  Hoy es el 20 de noviembre. Voy al colegio en bus escolar. Necesito estudiar mucho porque hay un examen en la clase de español el jueves y el viernes. Hay una fiesta en la casa de mi amigo y es a las ocho de la noche. Voy en carro con mi mama. Bailamos, cantamos mucho en la fiesta. Tambien habrá(will be) una merienda de tacos de pollo. ¡Deliciosos! 1.What is the date? 2.How does he/she get to school? 3.What does he/she need to do in Spanish class? 4.When are the tests? 5.Where is the party? 6.At what time is the party? 7.How will he/she get to the party? 8.What will he/she do at the party? 9.What else will there be at the party? 10. What are “tacos de pollo”?