SPANISH IB Chapter 10.2 Vocabulary Take 4. Initial Activity---Cheque Weekly Goal: Talk about some school activities.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
Advertisements

14 y 15 de octubre de Describe las personas en las fotos. Tres frases por cada una. ¿Cómo es el chico? ¿Cómo es la chica? Hoy es martes el 15 de.
Sequencing activities From drilling to meaningful communication.
Spanish IA Chapter 4.2 Vocabulary Take 3. Initial Activity---La Tomatina Weekly Goal: Talk about some school activities.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
VERBS IN SPANISH.
La pregunta: ¿Cuál país del mundo hispanohablante está en África? ¿Cuál país del mundo hispanohablante está en Europa? ¿Cuál país del mundo hispanohablante.
Translate the following: 1. I’m going to the classroom right now. 2. She is not going to the store this Friday (the Friday). 3. We don’t go to school at.
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
Regular Verbs -ar, -er, -ir. What’s an infinitive? In Spanish: they end in an –ar, -er, or –ir In English: To___________… Hablar – to talk Comer – to.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
Para hacer ahora Identifiquen:
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where things are located. Vocab/Ideas: Estar Estoy Estás Está Estamos Estáis Están.
Hoy es miércoles. La fecha es el 15 de enero LA PREGUNTA: What are the two steps of verb conjugation? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Midterm Exam –el 22.
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
¡Hola clase! Hoy es 27 de Noviembre del Unidad 3_Family and Friends Talking about what you and others like to do.  WARM UP: Go to page 90 and.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Use and write in sentences body parts vocabulary.
Unidad 3 Leccion 1 Vocabulario.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
LA PRUEBA DE SER Y ESTAR: Pueden usar sus apuntes y su libro You may use your notes and textbook to complete the quiz. You have 15 minutes to complete.
Proyecto de la clase de Español 1A Menu & 20 sentences paper.
El verbo ser. The verb ser means “to be” -Each sentence has a subject and a verb -In Spanish, you have to change the form of the verb so that it matches.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
Thank you for taking my classes
La campana (Escriban todo!!!!) 1.What do the verbs saber and conocer mean? 2.When do you use the verb conocer? 3.What do the verbs ser y estar mean? 4.When.
Me llamo ________ Clase 701 La fecha es el 14 de noviembre del 2014 Propósito # 22: ¿Te gustan las legumbres? Actividad Inicial: I- Complete with an appropriate.
Sub plans October 24th. Preguntas esenciales: ¿Por qué los países centro americanos han tenido tanta inestabilidad? ¿Qué cosas tienen en común los países.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Quasimodo: Traducir (translate) I am from Michigan. ◦ Yo soy de Michigan. She is from Spain. ◦ Ella es de España. It is 9:30 in the morning. ◦ Son las.
EL VERBO GUSTAR 9/9/2013 SPANISH 1 SRA. BALDWIN. GUSTAR Gustar is a Spanish verb that means “to be pleasing to”. In English, it’s kind of like saying.
Spanish I 1B Day 30.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
Weekly Goal: Discuss cultural events important to Spanish-speakers and you!
Chapter 4.2 Vocabulary Take 4. Weekly Goal: Talk about some school activities.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Español II Segundo tema.  You will be able to tell about what you do everyday in your daily routine.  You will be able to identify items you use to.
Un Mapa De Tesoro. El Mapa… Include a drawing of all of the following: 1.el lago 2.el bosque 3.las montañas 4.el río 5.la playa 6.el océano 7.la catarata.
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
[nombre del país] Capital: [nombre del capital] por [tu nombre] el 16 de mayo.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
-AR VERBS Español.
SEÑORA BAJER ESPAÑOL I miércoles Al final de esta lección…. I can…. Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Question Words In English there are six main question words. Without knowledge of the following words, understanding questions would be extremely difficult:
Hoy es martes el diecisiete de noviembre SWBAT:Identify and recall vocabulary for school subjects and indicate what times classes begin and end HAGAN AHORA:
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Para hacer ahora 1) ¿Cuál es la fecha de hoy? 2) ¿Cuál es la fecha de mañana? 3) ¿Cuáles son las estaciones del año?
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Ar Verbs In Spanish The Endings are: O, As, A, Amos, An.
Verb Conjugation Review Por: Señora Castillo Verb Conjugation Review A verb is the action word.
Dear pupils: As you take part in the writing contest Les plumes du Caillou,you are to make your own web page – on the lagoon site- in order to present.
La Naturaleza: Los animales Español 2. ¿qué es exótico? Características de un un país o lugar lejano.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Lunes el 31 de enero.  Yo puedo aprender las palabras asociadas con la nutrición y escribir un menú con alimientos saludables.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Unidad 8 – Lección 1 Objetivos de lección 1:
Unidad 8 – Lección 1 Objetivos de lección 1:
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Transcripción de la presentación:

SPANISH IB Chapter 10.2 Vocabulary Take 4

Initial Activity---Cheque Weekly Goal: Talk about some school activities.

GOAL- Hablar de actividades de la clase y fiestas importantes en el mundo hispanohablante.  Tasks  Check  Investiga (Google-Jocky) tu fiesta (put sites on blackboard)  Practice Q&A pairs.

Actividad 1: Investiga… (15 minutes)  Tu fiesta, encuentra (find)  Fotos  Datos/ facts  Origenes---Background behind your fiesta  Comparte ---Share this information with others in class!  Los Maestros de Arte que se puede investigar… Velasquez El Greco Picasso Francisco de Goya

Slide RUBRIC! Include all of the following on your slide to receive an A+:  Title of your obra de arte and what it means in English at the top of the slide  Artist’s name below the title  An image of la obra de arte…  Where and when it is painted in Spanish  3-4 sentences in Spanish that describe the work of arte/ obra de arte!

Algunos recursos internéticos para Investigar  Baroque *Make sure to use artists under Espagne links. Baroque  Impressionism *Juan Gris Impressionism

Actividad 2---Q&A pairs  Asesino