¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
test My name is Your name is His name is I’m 13 years old
Advertisements

El título: Los ojos y el pelo
¿CÓMO ERES? Translate the following sentences I have blue eyes
Ser and Adjectives.
Las Descripciones Físicas
“To Be” verbs in Spanish
Subject Pronouns Los Pronombres Sujetos Diane Brooks FL490.
Ser = To Be yo tú usted/Ud. él ella sois = y’all are (Spain) eres = you are (fam) es = he is Infinitive (El Infinitivo) CONJUGATION (La Conjugación): The.
La Ropa.
El Verbo Tener Español 2 – Lección Preliminar. Tener  In Spanish the verb tener means to have.  Example: Yo tengo un libro. I have a book.  We use.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
¿Cómo eres? Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es... Tiene...
{ Preparativo 2 de marzo del 2015 learning target: Students will be able to talk about their families and describe them by presenting the family tree they.
Personality/ personalidad 1.boring 2.good 3.funny, comical 4.enjoyable, fun 5.intelligent 6.bad 7.patient 8.lazy 9.serious 10.nice 11.hard-working 1.aburrido/a.
Talking about families
Present Tense.  El Verbo – The action word in a sentence  El Infinitivo – The infinitive (to + a verb)  To walk = caminar  To run = correr  To hear.
The verb: tener = to have Yo tengo = I have Ella tiene = She has El tiene = He has Usted tiene = You have.
The verb “ser” To be.
Hacer Ahora: Lunes 7 de octubre del What is an adjective? 2.Read the sentence and identify the adjectives. Ella es seria, guapa y trabajadora. 3.
GENDER AND ADJECTIVE AGREEMENT. Gender and Adjective Agreement  Nouns and pronouns in Spanish are divided into genders.  Nouns for men and boys are.
Subject Pronouns The subject pronouns in Spanish are: YO – INOSOTROS – WE NOSOTRAS – WE (ALL FEMALES) TÚ – YOU (FAMILIAR)VOSOTROS – YOU VOSOTRAS – YOU.
Español de octubre.
El verbo ser y adjetivos en español INTRODUCCIÓN Y CONTINUACIÓN DEL GÉNERO… Ojalá que estuviera en la playa…. I wish I were at the beach…. :)
La mujer en rosada es alta, es fea, es trigueño. La mujer en rosada tiene pelo marrón y ojos cafes. La mujer en blanca es _____, _______, ______. La mujer.
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
DESCRIBING MY EYES: los ojos
Personas (people): el chico = the boyla chica = the girl el muchacho = the boyla muchacha = the girl el niño = little boyla niña = little girl el hombre.
W ARM - UP : C OME GET YOUR QUIZ FROM S RTA. H ANSEN Follow along while we correct them as a class You will be turning them back in with the corrections.
Please conjugate the verb “ser” for all 6 subjects: Yo: Tú: Él/Ella/Ud.: Nosotros: Vosotros: Ellos/Ellas/Uds.: 9/10/13.
¿Qué es? Tener is another verb that we are going to learm. It means TO HAVE or sometimes TO BE.
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
Me llamo _________ Clase 8nh/ih (801) La fecha es el 17 de septiembre del 2013 Propósito # 3: ¿Como seguimos con el repaso del año pasado? Actividad Inicial:
_____________ is I and then there’s ________: Don't you know that's the INFORMAL “YOU” The FORMAL “YOU” is called ______________ You gotta get the difference.
TENER: TO HAVE. The verb: tener = to have Yo tengo = I have Tú tienes = you have (informal) Ella tiene = She has El tiene = He has Usted tiene = You have.
DESCRIBING PEOPLE #2 Use the pictures in the Power point to complete the handout. You may use notes, textbook, or previous Powerpoints if needed.
 The verb “to be” is the most widely used verb in English or Spanish!  It can be used to express the day, date, and origin. Es miércoles. Es el el trece.
¿Cómo eres tú?.
Descripciones: ¿Cómo eres? Objective: To learn how to describe appearance in Spanish.
Bellringer 9/20 Write complete sentences using definite articles and making the adjectives agree with the nouns. estudiantes / son / simpático chicas /
Los Adjetivos miércoles, el 18 de febrero. ¿Qué vamos a hacer hoy? 1.Any questions about the homework for today? 2.Review adjectives 3.Talk about upcoming.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Definite and indefinite articles... What are they? Definite articles are the words that mean “the”. They indicate specific or definite things. There are.
I can categorize definite articles, indefinite articles, nouns and adjective into four categories. Un chico feo Una chica fea Unos chicos feos Unas chicas.
Tener -= to have. Tener Tener is our new friend. Tener is our new friend. He is a very strange verb sometimes. He is a very strange verb sometimes. You.
Tener -= to have. Tener Tener is a new verb, but you have already seen two of the forms from TENER in the last chapter. Tener is a new verb, but you have.
The verb: tener = to have Yo tengo = I have Ella tiene = She has El tiene = He has Usted tiene = You have.
Adjetivos. El Objetivo Los estudiantes van a escribir los adjetivos que describen una persona;si mismo. The students will write about adjectives that.
LISTENING COMPREHENSION TEST
CALENTAMIENTO PUNTOS DE SCORE PARTICIPACION C# 61 ______ ______ C# 62 ______ ______ C# 63 ______ ______ C# 64 ______ ______ C# 65 ______ ______ C# 66 ______.
¡Hola! Translate into SPANISH 1. I am nice. 2. You are athletic. 3. He is tall. 4. She is ugly. 5. Laura is pretty. 6. I am small. Yo soy simpático./Yo.
Las Descripciones Físicas y Las Características de Personalidad para el séptimo grado.
HAGAN AHORA: Traduzca las siguientes frases
Descripciones fisicas
Describe yourself Yo soy ( I am)
Me llamo ________ Clase 7 n/il (702) La fecha es el 13 de septiembre del 2013 Proposito # 1: ¿Cómo repasamos el trabajo del año pasado? Actividad Inicial:
WALT: to describe what you look like. P. 34 of Listos 1 Ex. 2a.
Using SER to Describe People (Adjective Agreement)
Español 1 Por: Señora Snyder. yo “I” tútú “you” INFORMAL, SINGULAR YOU Use when talking to someone that you know well and with whom you can be casual.
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
Spanish Verb Conjugation
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Verb Conjugation Review Por: Señora Castillo Verb Conjugation Review A verb is the action word.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
Ser with adjectives Español I: Cap. 2-1 págs. 48, 50.
Los adjetivos. La personalidad Los adjetivos artístico/a.
Hoy es jueves, el veintiocho de marzo. La Meta: ¿Cómo es tu madre? Hagan Ahora: Copy and answer the following questions in Spanish full sentences. 1.¿Cómo.
Las Descripciones Físicas y Las Características de Personalidad para el séptimo grado (7th Grade)
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish. To understand adjectival endings.
¿Cómo eres? (What are you like?) Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es...
Transcripción de la presentación:

¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas Español 1 ~ clase de Señora Ferdinand Unidad 1 Yo soy (I am) Nosotros somos (We are) Tú eres (You are – informal) María y Yo somos (María and I are) Él es (He is) Ellos son (they are – boys; or mixed) Ella es (She is) Ellas son (they are – all girls) Usted es (You are – formal) María y Mario son (Maria &Mario are) María es (Maria is) Ustedes son (they are)

OJOS TENGO LOS OJOS AZULES. ¿ Y tú? TENGO LOS OJOS MARRONES TENGO LOS OJOS VERDES TENGO LOS OJOS CASTAÑOS

Tener = to have Yo tengo (I have) Nosotros tenemos (We have) Tú tienes (You have – informal) María y Yo tenemos (María and I are) Él tiene (He has) Ellos tienen (they have – boys; or mixed) Ella tiene (She has) Ellas tienen (they have – all girls) Usted tiene (You have – formal) María y Mario tienen (Maria &Mario have) María tiene (Maria has) Ustedes tienen (they have)

El Pelo TENGO PELO RUBIO TENGO PELO MARRÓN TENGO PELO NEGRO SOY PELIRROJO TENGO PELO CASTAÑO

TENGO PELO LARGO TENGO PELO CORTO TENGO PELO DE MEDIO CORTO

¿De qué color son los ojos? ¿De qué color es el pelo?

TENGO LOS OJOS AZULES THE COLOR ALSO HAS AN “S”! THIS IS BECAUSE THE COLOR WORD IS BEING USED TO DESCRIBE EYES. MORE THAN ONE OF SOMETHING IS KNOWN AS “PLURAL”, ADDING THIS EXTRA “S” WHEN DESCRIBING SOMETHING THAT IS PLURAL IS KNOWN AS “AGREEMENT”. MAKING SURE YOU GET THE “AGREEMENTS” CORRECT WILL HELP YOU BECOME !FANTASTICO! en español

TENGO LOS OJOS VERDES Y EL PELO MARRÓN Y CORTO

1.Tengo el pelo negro y largo *COMPLETE THE SENTENCES WITH THE CORRECT ADJECTIVE TO DESCRIBE EYES AND HAIR- Look at the example 1.Tengo el pelo negro y largo 2.Tengo el ….. largo y rubio 3. Tengo el pelo largo y …….

4. Tengo el pelo ….. y ……. 5. Tengo ……. corto y marrón 6. Tengo el pelo corto, ……. y ………

Me llamo Earl. Tengo los ojos marrones y el pelo negro y corto. !A Practicar! YOU ARE GOING TO MAKE YOUR OWN POWERPOINT PRESENTATION… FIND PICTURES OF YOUR FAVORITE CELEBRITIES. PASTE THEM INTO A SLIDE OR SLIDES. THEN WRITE IN SPANISH WHAT THEY WOULD SAY TO DESCRIBE THEIR HAIR AND EYES. REMEMBER THE “AGREEMENTS” !! HERE IS AN EXAMPLE… Me llamo Earl. Tengo los ojos marrones y el pelo negro y corto. 10 personas