Español describir un lugar. es it is (characteristic) está it is (location) tiene it has hay there is / there are.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español describir un lugar.
Advertisements

Instructions for presentation about your family
Español 1 el 19 de octubre Bell Dinger el 19 de octubre Write the name of the class in Spanish that you would associate with the following pictures.
El tiempo. El tiempo! Describing the weather To talk about the weather, we use the verb hacer we only use it in one form hace Qué tiempo hace? What is.
¿Qué hay en tu pueblo?.
El objetivo: Say what there is in your city.
Calentamiento Get ready for the quiz by completing these sentences below with the correct form of the stem-changing verb 1. Mi amiga ____________ (almorzar)
EXAMEN CHAP 9. Vocabulary  Pág.: 325  La solicitud de trabajo  La entrevista  Globalización  Pág. 336  Las secciones  La oficina comercial  La.
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
-ar verbs Look at each picture Decide which verb is pictured (use your vocab. sheet) Use your chart to conjugate the verb in the correct form Write 2 words.
Hoy vamos a .. aprender palabras para describir sitios turísticos
MI CIUDAD (insert name of city here. Cool name please ) Estudiante____________ Fecha/ clase______________.
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
Español describir un lugar (2).
Recuerdan You must include pictures on each slide No slide may contain more than 5 words You may use ONE notecard each to assist you, but keep in mind.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
española Hoy vamos a… describir España aprender cómo decir ‘a lot’
La vida escolar Unit 2 vocabulary and sample sentences for your writing assignment 1//15 to 1//15.
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
Miércoles el 1 de diciembre El desierto es amarillo objetivo: poder describir Mexico con colores y “el”, “la”, “los” “las” (the) starter: el intruso 1.desierto.
Español usar un diccionario (1) yonosotros tútúvosotros él/ella Ud ellos/ellas /Uds hablo hablas habla hablamos habláis hablan.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
La campana (Escriban todo!!!!) 1.What do the verbs saber and conocer mean? 2.When do you use the verb conocer? 3.What do the verbs ser y estar mean? 4.When.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
Page 258 Realidades 1 The verbs SER and ESTAR.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Yo nosotros Tú Vosotros Él Ella Ud Ellos Ellas Uds.
Fecha: ¿Cómo es tu ciudad? K. Q-Can I understand descriptions of different locations? Key Vocab Es- it is Hay- there is/ there are Tiene- it has.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Un Mapa De Tesoro. El Mapa… Include a drawing of all of the following: 1.el lago 2.el bosque 3.las montañas 4.el río 5.la playa 6.el océano 7.la catarata.
El Tiempo 6 th Grade Señora Scherer. Mira y escucha a la canción.
El plano de mi casa Objective: To be able to describe what rooms my house has.
¿Cómo es tu casa? Objective: To be able to give and understand descriptions about houses.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
Español 1 6˚ Hoy es miércoles el 25 de febrero I can tell time in the target language.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
[nombre del país] Capital: [nombre del capital] por [tu nombre] el 16 de mayo.
Spanish 3. Referencias Prentice Hall Realidades 3 pages 19, 30, and 31.
Landscape with Shapes and Colors Paisaje usando colores y formas My Name Mi Nombre.
Discussion Voice Activity 1.05
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Español 2 Inicios 21 SEPTIEMBRE-25 SEPTIEMBRE 2015.
Hoy es martes el diecisiete de noviembre SWBAT:Identify and recall vocabulary for school subjects and indicate what times classes begin and end HAGAN AHORA:
CALENTAMIENTO HOY ES MARTES, EL 12 DE ENERO Identifiquen
FerreiroB 4 de diciembre 2015 El sábado para la cena yo como pollo con pastas en mi casa con mi familia y bebo jugo de manzana. #pollo #jugo #cena #pasta.
Vámonos Match the following terms with their descriptions. Write vocab word and description out. 1) Artículo 2) Editor 3) Periodista 4) Tira Cómica 5)
Escriban en sus Apuntes In your apuntes write down three sentences in the ‘yo’ form for the following verbs in the preterite tense: – almorzar – buscar.
IR Y LLEVAR- TO GO AND TO WEAR Objective: Students will write and speak about shopping and clothes using IR, Llevar and some other common expressions.
Campanada in your composition notebook ¿Qué hay en tu habitación? 28/3-29/3 Use pg. 2 of your new vocab packet from the center table to answer the question.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Hoy es lunes el diez de febrero. La Meta: Los números a mil Hagan Ahora: Escriban una lista de uno a cinco. Escuchen los números y escriban los numerales.
Escriban en sus Apuntes In your apuntes write one vocabulary word in Spanish to describe each of the following seasons: – el verano – el otoño – el invierno.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
TIENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify the four seasons and the weather that goes with them Vocab/Ideas Otoño Invierno Primavera Verano Hemisferio.
Mi ciudad Vivo en un ciudad en el centro de inglaterra, se llama Coventry. Es un ciudad bastante grande y ruidoso. Hay una museo, una estadio muy grand.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Examen 4A El mapa gráfico.
1. Spanish has two verbs that mean to be. They are ___ and _____
Getting to know you more!
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
NOTES #8: “OY” VERBS All of the Yo forms of these 4 verbs end in “OY”
LABEL THE ROOMS AND OBJECTS IN THE ROOMS IN SPANISH
Antes de empezar ¿Cuáles colores se encuentran (are found) en tu dormitorio (bedroom)?
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
WELCOME FREE POWERPOINT TEMPLATE DESIGNED BY POWERPOINT SCHOOL about history timelineteamsservicesfollow.
Transcripción de la presentación:

Español describir un lugar

es it is (characteristic) está it is (location) tiene it has hay there is / there are

Hoy vamos a…

España hay muchas palmeras el Taj Mahal es un país variado el norte de España tiene osos en la costa no está en España

1.Es… (it is…) vocab p22 feosuciotranquilodivertido bonitolimpioruidosoaburrido 2. Está en... (it is in…) InglaterraEspaña los Estados Unidos el norteel surel noreste el campola ciudadla costa 3. En la foto hay… (there is…) vocab p20-21 una casaun puenteun castillo una tienda mucho tráfico pisosel cielo la montaña un río

feosuciotranquilodivertido bonitolimpioruidosoaburrido No es ruidoso – es tranquilo. Extension Use any of the vocabulary from pages to write your own descriptions about the two pictures. You will need to use these verbs: Es  it is (description) Está  it is (location) Hay  there is/there are No es ruidoso – es tranquilo.