JUEVES, 5 DE DICIEMBRE DE 2013 Tarea para el lunes, 9 de diciembre 1. Study for Lesson 2 quiz (TENER, ages, describing a family member)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Tienes hermanos ? Jueves, el 29 de noviembre.
Advertisements

Unscramble the words to make sentences...
CapÍtulo 2- La familia y la Casa
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Personality/ personalidad 1.boring 2.good 3.funny, comical 4.enjoyable, fun 5.intelligent 6.bad 7.patient 8.lazy 9.serious 10.nice 11.hard-working 1.aburrido/a.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
La familia NOTES & PRACTICE. La madre mother El padre father.
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
Día 70 Final Review 2—Adjectives, Ser, Pronouns. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
Capítulo 6 - Semana Uno lunes 6: – Libre – martes 7: miércoles 8: – Copy 187 & pre-read 186 – Categories 187 jueves 9: – Speaking & MSL viernes 10: – stem-changing.
Quasimodo: (son las doce)
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Hoy es lunes, el 8 de diciembre. Esponja: ¿De quienes son las cosas? 1. perro, Adalicia 2. camisetas, los estudiantes 3. zapatos, la señora Márquez 4.
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
Capítulo 5 Vocabulario 1 Describiendo a las Personas y las Relaciones Entre Familias Páginas
ALC 93 Miércoles el 9 de febrero You need an orange book.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
The verb tener Used to talk about what you have and how old you are.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
2 y 3 de octubre de ¿Cierto o Falso? Introduce yourself – include your name, origin, and age Ask the class – What is the date?¿Cuál es la fecha?
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
Calentamiento- 12/5/14 Contesta las preguntas; usa el futuro simple: 1) ¿Dónde irás este verano? 2) ¿Qué tipo de carro tendrás cuando eres un adulto?
Unit 1 Test Repaso (Review) Be ready to write some notes! Notes about what to study for the test.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Quasimodo: Traducir You have a big quiz tomorrow. Tú tienes una prueba grande mañana. We have a great class. Nosotros tenemos un gran clase.
Jueves, 31 de octubre de 2013 Tarea 1.Study for quiz on MONDAY 2. You will be doing the quiz with a sub. AFTER the quiz, make corrections on your final.
TAREA jueves, 16 de enero de 2014
Me llamo ________ Clase 701 La fecha es el 14 de noviembre del 2014 Propósito # 22: ¿Te gustan las legumbres? Actividad Inicial: I- Complete with an appropriate.
Los verbos Tener y Venir. Antes de empezar… Some verbs are IRREGULAR, which means that they do not follow the “rules” or patterns that we have talked.
Warm Up ENTREGA LA TAREA En el CUADERNO -P. 123 Vocab BVocab B Answers – P. 124, Vocab C, SOLAMENTE Sección 2Vocab C.
Today 13 de septiembre Study academic vocab, use link on website: Turn in diarios Tarjetas de salida Make up Sentences.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
El verbo TENER Definition: to have. TENER  The verb tener means to have.  The forms of tener are a bit IRREGULAR.
Descripciones: ¿Cómo eres? Objective: To learn how to describe appearance in Spanish.
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
REVIEW. ¿Cierto o falso? 1. All Spanish nouns are either masculine or feminine. 2. Changing the end of a verb so that it fits into a sentence is called.
MARTES, 3 DE DICIEMBRE DE 2013 Tarea para el lunes 18 de noviembre 1. Review for quiz on tener and numbers
Do Now.
Hagan ahora 1. Necesita una hoja de papel. 2. Escribe tu nombre en el papel. 3. Escribe la fecha en el papel 4. Escribe el titulo: “Items for Quiz and.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
-Create 2 “6 box foldables” and glue them on the appropriate pages, per your TOC TODAY: -Glue your vocabulary on the correct page (per your TOC) - START.
Compañeros para hoy. Si no está, pasa al frente. 1 y 17 2 y 18 3 y 19 4 y 20 5 y 21 6 y 22 7 y 23 8 y 24 9 y y y y y y 30.
Me llamo __________ Clase 602 La fecha es el 11 de diciembre del 2014 Propósito # 34: ¿Cómo continuamos el repaso para el Examen del Capitulo 1? Actividad.
Español de febrero. La campana Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Contesta las preguntas con frases completas: 1. ¿A qué hora vas a la escuela.
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
 Gramática A few notes about grammar Make sure you are studying at least 20 minutes a night!
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
Rooms of the house. Translate the following questions from English to Spanish. 1. I have a younger sister and an older brother. 2. We have a mother and.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Día 75 La Familia. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
EOY Speaking Test Today in class we will be going to the computer lab to complete the EOY speaking test Similar to the practice on Tuesday except everyone.
* **YOU HAVE 5 MINUTES*** Objective I can identify members of the family Vocab/Ideas Grandma Grandpa Grandparents Mom Dad Mother Father Wife Husband Children.
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
Calentamiento 19/10/ When do we use the verb tener? 2.Give an example. 3.What is a possessive adjective? 4.Give an example. 5.When do we use the.
Preparación/ Review Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Today is Tuesday, February 24, 2015 Write the following months in Spanish: (pay attention to.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Expresar Posesión Possessive adjectives are used to show ownership Es el libro de Linda. Es su libro.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
El presente del verbo: TENER BUEN VIAJE 1 – CAPITULO 6 TAKE NOTES!!!
Warm - up  Write down the age of the following members in your family.  Mom/dad  Sister/brother  Aunt/uncle  Cousin  Pet (if you have one)
Transcripción de la presentación:

JUEVES, 5 DE DICIEMBRE DE 2013 Tarea para el lunes, 9 de diciembre 1. Study for Lesson 2 quiz (TENER, ages, describing a family member)

ANUNCIOS My gradebook closes on December 11. No more late work accepted after that date

NEXT TWO WEEKS Monday: Lesson 2 Quiz- Final Exam Writing section Tues: Review Thurs: Review, Final Exam Listening FINALS WEEK Monday: Review Tuesday: 12-2pm Review Sesh Wed. Dec. 18: SPANISH FINAL (Multiple Choice Reading and Vocab)

5 DE DICIEMBRE DE 2013 Pregunta Esencial: What are my family members like? Objetivos:Yo puedo… Use the verb tener accurately in speaking and writing. Engage in conversations describing different people in a family

MENÚ DEL DÍA ① Tarea-Objetivos-Calentamiento (15) ② Repaso TENER (5) ③ Conversación A-B (20) Descanso de 5 min ④ Practice Quiz, Tener (15) ⑤ Intro to possessive adjectives (15) ⑤ Pase de Salida (10)

Fecha: 3 de diciembre Título: Tener Pregunta: CALENTAMIENTO (7 MIN) Escribe un párrafo sobre un miembro adulto de tu familia. Incluye: Nombre ¿Cuántos años tiene? El color de los ojos El color del pelo y el tipo de pelo Altura (Height), Peso (Weight) y Attractiveness ¿Qué le gusta hacer? ¿Qué NO le gusta hacer? Who they are related to (at least 3 family relationships)

¿Sí o no?

¿Esta familia TENGO dos hijos? ¡No!

¿Sí o no? ¿Esta familia TIENE dos hijos? ¡Sí!

¿Sí o no? ¿Los abuelos TENEMOS dos nietos? ¡No!

¿Sí o no? ¿Los niños TIENEN dos madres? ¡Sí!

TIENES dos madres. ¿Sí o no? ¡No!

Yo Tengo dos nietos. ¿Sí o no? ¡Sí!

TIENEN dos hijos. ¿Sí o no? ¡No!

Tengo dos abuelos. ¿Sí o no? ¡Sí!

Tengo una hermana. ¿Cuántos hermanos TENGO? ¿Sí o no? ¡No!

Y tú, ¿cuántos TIENEN? Tengo dos hermanos. ¿Sí o no? ¡No!

Tengo seis nietos. ¿Cuántos nietos TIENES? ¿Sí o no? ¡Sí!

Tenemos dos hijos. ¿Cuántos hijos TIENEN? Nosotros ¿Sí o no? ¡Sí!

Y Uds., ¿cuántos hijos tienen? TENGO tres hijos. ¿Sí o no? ¡No!

Y Uds., ¿cuántos hijos TENEMOS? Tenemos dos hijos. ¿Sí o no? ¡No!

Rellena el ____.

_______ dos hijos Esta familia… tiene

_______ dos padres. Esta familia… tiene

_______ dos nietos. Los abuelos… tienen

________ dos madres. Los niños… tienen

_______ dos madres. Tengo

_________ dos hijos. Tengo

________ una hermana. ¿Cuántos hermanos ________? tienes Tengo

Y tú, ¿cuántos _________? _______ diez nietos. tienes Tengo

Y Uds., ¿cuántos hijos tienen? _________ tres hijos. Tenemos

Y Uds., ¿cuántos hijos _______? Tenemos dos hijos. tienen

Conversación A-B 1.Con una persona, completa la conversación. 2.DO NOT show your paper to your partner 3.I will deduct points from cheaters and make you start all over, so follow the instructions!! 4.Hablen SÓLO en español.

DESCANSO (5 MIN.)

Tener Practice Quiz 1.Individual, silent work. 2.This is just practice and won’t count toward your grade– do your best! 3.The actual quiz is on Monday

Intro to Possessive Adjectives, if time Xh4A5vbAQ

JUEVES, 5 DE DICIEMBRE DE 2013 Tarea para el lunes, 9 de diciembre 1. Study for Lesson 2 quiz (TENER, ages, describing a family member)

PASE DE SALIDA Fecha: 5 de diciembre Preguntas: Translate the following sentences. Make sure to write out numbers. Complete the weekly reflection. 1.Jose’s uncle is tall. 2.Ignacio’s sister is thirty four years old. 3.Angelica has blue eyes. 4.María and Jeremy’s grandparents have curly hair. 5.Madison and I are fifty four years old.