In this KS4 Spanish lesson focused on environmental issues, I am developing metacognitive skills whilst the students are acquiring extended knowledge of.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los problemas del medio ambiente en el mundo
Advertisements

El medio ambiente 2008 “Año Internacional del Planeta Tierra”.
La ciudad del futuro La ciudad del futuro Mosaicos pp. 536, 537, 557.
Capítulo 13 El vocabulario. Main Menu To talk about conservation To name items that can be recycled To talk about animals To talk about animals To talk.
¡Bueños días, estudiantes! Do Now: 1. Translate the following sentence into English: Hoy es lunes y mañana es martes. 2. Translate the following two sentences.
Saludos (Greetings) ¿Cómo saludar a alguien? (how to greet someone?)
Diálogos dirigidos con autoevaluación
ANTE TODO In the previous lesson, you learned how to use the subjunctive with expressions of will and influence. You will now learn how to use the subjunctive.
El medio ambiente.
VERBS IN SPANISH.
Topic: Conjugating –ar verbs Essential Question: How do I converse correctly using –ar verbs in the present tense? Gramática 2.2 Español 1.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Telling Time.
Hoy es el 14 de mayo. Es miércoles. La pregunta: Escriban una lista de “la gente” que menciona en la lista del vocabulario del capítulo 8B. La tarea Libro.
D/F: El 24 de enero Unidad 5, lección 1
Los complementos directos Direct Object Pronouns.
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de marzo LA PREGUNTA: ¡Matemáticas! Resuelve. Mi madre compra una camisa - cuesta doscientos quince pesos. Ella compra.
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
El medio ambiente El día Mundial del Medio Ambiente se celebra el 5 de junio.
ANTE TODO In both Spanish and English, conjunctions are words or phrases that connect other words and clauses in sentences. Certain conjunctions commonly.
Conjuguen y traduzcan al inglés. yo impedir impida I prevent.
Los verbos reflexivos Objective:
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
E SPAÑOL II Srta. Forgue El 25 de enero de A HORA MISMO Abrir los libros a las páginas Leer las expresiones útiles para practicar el vocabulario.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
la destrucción de la capa de ozono la sequía.
El verbo ser y adjetivos en español INTRODUCCIÓN Y CONTINUACIÓN DEL GÉNERO… Ojalá que estuviera en la playa…. I wish I were at the beach…. :)
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Indirect Object Pronouns
Water Conservation: water conservation is very important to the world, not only because we waste it when we don’t need it, but because were wasting water.
T HE V ERB S ER Chapter 1- Part II Grammar. P RIOR K NOWLEDGE - S UBJECT P RONOUNS English Subject Pronouns I- You (informal) You (formal) He She We We.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
El 22 de enero Unidad 5, lección 10
Formal Commands! Ten-Hut! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
El medio ambiente Unidad 9.
ALC 75 Please make sure earbuds are hidden or put away where they cannot be seen.
1.Se hacen productos como computadoras, celulares… 2.Lugar donde se acumula la basura 3.Cuando se cortan muchos arboles 4.Productos químicos que se usan.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
SER y ESTAR ‘TO BE’ VERBS. SER – To Be Subject Pronoun Ending Yo El Ella Usted Tu Nosotros Ellos Ellas Ustedes SoySomos Eres SonEs.
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Buenos... ¿Qué día es hoy?Hoy… ¿Cuál es la fecha?Es el 27 de … ¿Cuántos países hablan el español como idioma nacional? ¿Cuál país tiene la mayoría.
THE VERB “SER” Gramática 1.2. In English the verb _to_ _be_ is the most common verb. It has _many_ _uses_. Some of them are to _describe_ or _name_ people.
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Vamonos Answer the following two questions in two COMPLETE sentences in Spanish 1. What color is your shirt? 2. What is your favorite color (color favorito)?
Yn y wers Sbaeneg CA4 hon sy'n canolbwyntio ar faterion amgylcheddol, rwy'n datblygu sgiliau metawybyddol tra bod y myfyrwyr yn meithrin gwybodaeth estynedig.
Adjectives/Gender and Number agreement Notes #17.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
If you won the lottery, what would you do?
Unidad I, Lección 4 La América Central y México. 23/9 Bellringer Take down the vocabulary notes which are located on the next 3 slides. The first two.
Lección 13: La Naturaleza. I. Regiones y Paises del Mundo Hispano España El Salvador Chile México Cuba Paraguay Venezuela Panama Nicaragua Guatemala Uruguay.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Capitulo 1: Gramática Objetivo (Learning Objective): Students will be able to differentiate the appropriate subject pronouns in various sentences. Demonstración.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Question Words ¿Cómo estás? How are you? ¿De dónde eres? Where are you from? ¿Quién eres? Who are you? We are already familiar with several words used.
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
El verbo ser TO BE OR NOT TO BE?.
Spanish I Chapter 1 Gramática 1-2 Page 24
Transcripción de la presentación:

In this KS4 Spanish lesson focused on environmental issues, I am developing metacognitive skills whilst the students are acquiring extended knowledge of the topic through reading. The lesson is encouraging students to recycle previously learnt language and grammar. “How are we approaching the task?” They are relating, comparing and predicting meaning of new vocabulary, as well as analysing and applying grammar rules. These are strategies required to access all types of reading materials g in a foreign language, including examination questions. In the starter activity, the task of matching up the sentences is making students think about “how” they are solving the difficulties encountered, even without knowledge of some vocabulary (cognates). They are also relying on their grammar skills (gender of nouns, singular, plural and agreements). The match up process is repeated to ensure students re-use strategies from starter activity. “How have we resolved the task earlier?” Mini plenary at this stage for students to reflect on the thinking needed and to assess whether that type of thinking is always appropriate and relevant. In the following activity, students are challenged further. They are not only being asked to apply and consider the same reading strategies, they are also being given a tough categorisation challenge that exist whether in Spanish or not. Plenary (Exit ticket) Students reflect on their thinking and share thoughts. Metacognition Spanish lesson KS4 – Environmental Issues

Repaso – cambios medioambientales 1. en nuestra ciudad…i… la sequía es un problema en nuestra región. 2. Mucha gente va…ii… hay mucha basura. 3. Hay demasiado…iii… verdes, sólo hay edificios. 4. El aire y el agua están…iv… fábricas. 5. No hay espacios…v… en coche o en moto. 6. Hay muchas…vi… muy contaminados. 7. No llueve lo suficiente y por eso… vii… tráfico y atascos. Match up! [Mira 4, 1 p.162]

Deberíamos + verb in infinitive… a. comprar productos ecológicos. b. Consumir menos energía. c. Plantar más árboles. d. Proteger la naturaleza. e. Reciclar el papel y el vidrio. f. Reducir la contaminación. g. Mantener el aire limpio/ el agua limpia. h. Usar más el transporte público. i. Mejorar la red de transporte público. j. Usar el agua de forma responsable. k. Malgastar el agua. l. Tirar basura al suelo. Deberíamos = we should

¡Pregunta y contesta! - Q & A Mira 4, 4 p.163 ¿Donde vives? Vivo en… ¿Qué problemas medioambientales hay en tu región? Hay varios problemas: el mayor problema es que…; otro problema es que… ¿Qué deberíamos hacer para proteger el medioambiente? Deberíamos... Opiniones: Opino que / creo que / A mi modo de ver / Para mí / por un lado…, por otro lado…

Everything in its place… ¿En qué lugar dejarías una botella de plástico vacía? (Where would you leave…?) La dejaría en … - I would leave it in… El contenedor azul- papel y cartón El contenedor verde - vidrio El contenedor amarillo – envases de plástico, tetrabrick El contenedor de compostaje El frigoríficoLa basura

Everything in its place… ¿En qué lugar dejarías un libro? (Where would you leave…?) Lo dejaría en … - I would leave it in… El contenedor azul- papel y cartón El contenedor verde - vidrio El contenedor amarillo – envases de plástico, tetrabrick El contenedor de compostaje El frigoríficoLa basura

Everything in its place… ¿En qué lugar dejarías una bolsa de plástico? (Where would you leave…?) La dejaría en … - I would leave it in… El contenedor azul- papel y cartón El contenedor verde - vidrio El contenedor amarillo – envases de plástico, tetrabrick El contenedor de compostaje El frigoríficoLa basura

Everything in its place… ¿En qué lugar dejarías un periódico? (Where would you leave…?) Lo dejaría en … - I would leave it in… El contenedor azul- papel y cartón El contenedor verde - vidrio El contenedor amarillo – envases de plástico, tetrabrick El contenedor de compostaje El frigoríficoLa basura

Everything in its place… ¿En qué lugar dejarías un tetrabrick de leche vacío? (Where would you leave…?) Lo dejaría en … - I would leave it in… El contenedor azul- papel y cartón El contenedor verde - vidrio El contenedor amarillo – envases de plástico, tetrabrick El contenedor de compostaje El frigoríficoLa basura

Everything in its place… ¿En qué lugar dejarías una botella de cristal vacía? (Where would you leave…?) La dejaría en … - I would leave it in… El contenedor azul- papel y cartón El contenedor verde - vidrio El contenedor amarillo – envases de plástico, tetrabrick El contenedor de compostaje El frigoríficoLa basura

Everything in its place… ¿En qué lugar dejarías un bote de champú gastado? (Where would you leave…?) Lo dejaría en … - I would leave it in… El contenedor azul- papel y cartón El contenedor verde - vidrio El contenedor amarillo – envases de plástico, tetrabrick El contenedor de compostaje El frigoríficoLa basura

Everything in its place… ¿En qué lugar dejarías una manzana? (Where would you leave…?) La dejaría en … - I would leave it in… El contenedor azul- papel y cartón El contenedor verde - vidrio El contenedor amarillo – envases de plástico, tetrabrick El contenedor de compostaje El frigoríficoLa basura

¿Cuáles son los problemas aquí? El medio ambiente lunes, el quince de septiembre

EL MEDIO AMBIENTE ¿Qué debemos hacer? Los Objetivos Hablar de las causas, consecuencias y soluciones de problemas medioambientales formar los opiniones sobre los problemas con el subjuntivo lunes el quince de septiembre

Match the correct vocabulary Vocabulario Match the correct vocabulary la contaminaciónwaste el medio ambientefactories reciclarrenewable energy el peligrooil slicks el humosmoke las fábricaspollution los cartelesthe environment los desechosemissions las energías renovablesfuels las emisionesto recycle los carburantesthe risk las mareas negrasposters El medio ambiente lunes el quince de septiembre

LAS CAUSAS LAS SOLUCIONES LAS CONSECUENCIAS EL PROBLEMA El medio ambiente lunes el quince de septiembre

POR EJEMPLO: ¿Cuál es el problema? El medio ambiente

Como consecuencia, los peces y las plantas mueren. Muchas empresas y fábricas tiran desperdicios al agua. El desperdicio en los ríos y océanos La gente también tira basura. Se debe reciclar los tejidos Los ríos parecen feos Como consecuencia, los peces y las plantas mueren. Muchas empresas y fábricas tiran desperdicios al agua. El desperdicio en los ríos y océanos La gente también tira basura. Se debe reciclar los tejidos Los ríos parecen feos POR EJEMPLO: El medio ambiente EL PROBLEMALAS CONSECUENCIAS LAS SOLUCIONESLAS CAUSAS LAS CONSECUENCIAS LAS CAUSAS EL PROBLEMA LAS SOLUCIONES LAS CONSECUENCIAS

En Argentina y Chile produce cambios de clima. La destrucción de la capa de ozono Australia presenta un aumento de casos de cáncer de piel. Se sabe que hay un agujero en la capa de ozono desde el año La gente deben reducir la producción de los humos malos producidos por los coches En Argentina y Chile produce cambios de clima. La destrucción de la capa de ozono Australia presenta un aumento de casos de cáncer de piel. Se sabe que hay un agujero en la capa de ozono desde el año La gente deben reducir la producción de los humos malos producidos por los coches POR EJEMPLO: El medio ambiente EL PROBLEMALAS CONSECUENCIAS LAS SOLUCIONESLAS CAUSAS LAS SOLUCIONES LAS CONSECUENCIAS EL PROBLEMA LAS CAUSAS

El mundo hoy en día p. 164 Match up the cards

Exit ticket: 1.Name a reading strategy I have learnt today: _______________________________ 2. Have I considered a different route to solve my reading problems? ________________________________ 3. How can I convince my class that my strategies are the best? ________________________________