Responde las preguntas (Answer the questions the phrases) 1. What is a cognate? ________________________________________ 2. Write down and read 5 examples.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Los verbos regulares – ar What is an infinitive? An infinitive in both Spanish and English is the base form of the verb. In English, the infinitive.
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
YOU HAVE 1 MINUTE. WE NEED TO WORK. THANKS. The school day Hoy es Lunes 6 de Octubre Warm up: Write in your journal one paragraph about your favorite.
Haz lo siguiente: (Do the following) Hoy es jueves, el once de septiembre 1. Review your flashcards for 3 minutes 2. Exchange them with a seating partner.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Making Questions in Spanish
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es lunes, el 10 de diciembre 1.We are not outside of the school. 2.You all are 7 th grade students.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
El abrecerebros 19/9/13 Find the error in the following sentences and correct it, then translate to inglés. 1. Yo soy muy aburridos. 2. Nosotros no son.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
WALT: RECOGNISE KEY VOCABULARY FOR SCHOOL SUBJECTS AND LINKING WORDS WILF: TO BE ABLE TO RECOGNISE AND SPELL ACCURATELY AT LEAST 12 KEY WORDS FOR GRADE.
Unidad 2 Etapa 1 “Un Día de Clases”. Introduction to verb conjugation. Click Here.
SPANISH 7 TH GRADE With Señorita Hall Classes #6-10 – September 2013 Capítulo 1: Lectura extra ● ¡Hola! Fill out the “what happened in the READING from.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Los Días de la Semana The Spanish week starts on MONDAY. All days are lowercase. lunes – Monday martes – Tuesday miércoles – Wednesday jueves – Thursday.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Completa y responde las preguntas: (Complete and answer the phrases) 1. ¿____ hora es? _______________________________ 2. ¿________ estudiantes hay? (…are.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Hoy es martes, el 3 de diciembre
Semana de 2 de septiembre Monday 2 nd (no hay clase) Tuesday 3 rd – Libro 1-10, 1-13 (due Friday) – learn to say your phone number in Spanish (tomorrow)
1 Las Palabras Interrogativas 2 Todas las palabras interrogativas…  ¿Quién? / ¿Quiénes?  ¿Qué?  ¿Cuándo?  ¿Dónde?/ ¿Adónde?/ ¿De dónde?  ¿Por qué?
Copia las frases y responde en español: (Copy the phrases and answer in Spanish) 1.¿Quién es la enfermera? _________________________________ 2.¿Cuántos.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Las Palabras Interrogativas ¿Qué?¿Qué? 1 Las palabras interrogativas ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
Ejercicio # 5 12/9 1. Where are you from?- 2. I’m from…-soy de…. 3. I’m more or less thanks- ESTOY mas o menos gracias 4. Take care- cuidate mucho 5. See.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Preguntas y respuestas
SEÑORA BAJER ESPAÑOL I miércoles Al final de esta lección…. I can…. Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking.
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
El Calendario. What are the days of the week and months in Spanish?
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
El Verbo Tener Español 1 – Unit 2 Lesson 1. Tener Use the verb tener to talk about what you have.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Hoy es martes, 1 de septiembre Campana #1 Turn to page 3 of your cuaderno and begin working. Using your name plate. Translate the following phrases/words.
Preparación/ Review Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Today is Tuesday, February 24, 2015 Write the following months in Spanish: (pay attention to.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Question Words ¿Cómo estás? How are you? ¿De dónde eres? Where are you from? ¿Quién eres? Who are you? We are already familiar with several words used.
Hoy es _______,el ____ de ____________.
Transcripción de la presentación:

Responde las preguntas (Answer the questions the phrases) 1. What is a cognate? ________________________________________ 2. Write down and read 5 examples of cognate words from school subjects. _________________________________________ 3. Verdadero o falso: A cognate can never be an adjective ________________________________________ Hoy es lunes, el veintinueve de septiembre Word that looks alike and has same meaning música, religión, matemáticas, arte, ciencias. Falso, cognates can be adjectives, adverbs, etc.

Tarea 8 sentences with classes + negative form + verb ser + adjectives Examples: La clase de francés no es aburrida, es interesante La clase de alemán no es independiente, es cooperativa

¿Cómo es el curso? (How is the course/subject like?)

Diálogo A: ¿Cómo es el curso de…? (How is the course/subject of…like?) B: El curso de… es… (The class of … is)

fácil (easy)

difícil (difficult)

interesante (interesting)

aburrido (boring)

actualizado (up-to-date)

desactualizado (outdated)

teórico (theoretical)

práctico (practical)

significativo (meaningful)

memorístico (rote)

activo (active)

pasivo (passive)

obligatorio (mandatory)

electivo (elective)

cooperativo (cooperative)

independiente (independent)

A: ¿Cómo es el curso, fácil o difícil? B: El curso es ________ (difícil/fácil) difícil

A: ¿Cómo es el curso, teórico o práctico? B: El curso es ________ y ________(teórico/práctico) teórico práctico

A: ¿Cómo es el curso, aburrido o interesante? B: El curso es ___________ (aburrido/interesante) interesante

A: ¿Cómo es el curso, obligatorio o electivo? B: El curso es ___________ (obligatorio/electivo) obligatorio

A: ¿Cómo es el curso, activo o pasivo? B: El curso es ______ y ________ (activo/pasivo) activo pasivo

A: ¿Cómo es el curso, atualizado o desactualizado? B: El curso es ___________ (desactualizado/actualizado) actualizado

In-class assignment 16 flashcards with vocabulary list ¿Cómo es el curso? (How is the subject like?) If you make them on quizlet make sure you include the accents for some words in Spanish

¿Cómo se dice en inglés? (How do you say in English?) 1. Me gusta = _______ 2. No me gusta = ___________ 3. Me encanta = ____________ 4. En mi opinión = ________________ Hoy es martes, el treinta de septiembre I like I love I don’t like In my opinion

In-class assignment Write 8 sentences in Spanish to talk about the classes you like and the reasons for your choice. Include at least two reasons using your adjectives vocabulary.

Examples (use only as a reference) Me gusta la clase de francés porque es una clase activa y cooperativa. (I like French class because it is an active and cooperative class).

Examples (use only as a reference) Me gusta la clase de portugués porque es una clase teórica y práctica. (I like Portuguese class because it is a theoretical and practical class).

¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?) 1. I like French class because it is an active and interesting class 2. I do not like German class because it is a difficult and passive class. Hoy es miércoles, el primero de octubre Me gusta la clase de francés porque es una clase interesante y activa. No me gusta la clase de alemán porque es una clase difícil y pasiva.

¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?) 1. French class is an active and practical class. 2. I like technology class because it is an up-to-date class. Hoy es miércoles, el primero de octubre La clase de francés es una clase interesante y activa. Me gusta la clase de informática porque es una clase actualizada.

USEFUL PHRASES SpanishEnglish y and pero but porquebecause también also/too siempre always

USEFUL PHRASES SpanishEnglish nunca never a veces sometimes rara vez seldom sin embargo however de vez en cuando every once in a while

USEFUL PHRASES SpanishEnglish todos los días every day En mi opiniónIn my opinion aunque although tampoco neither a menudo often

Dialogue presentation You and an assigned partner will play the parts of two students talking about their classes at school and you will create a dialogue based on this topic. You will talk about your favorite classes, times and days when you have them and reasons for your choice. Grades are individual for each student of the group.

Dialogue presentation Your dialogue must have: 1.One sentence with a greeting (Buenos días, ¿cómo estás? ¿qué tal?) 2. One sentence with a goodbye (Hasta luego, hasta pronto, hasta mañana) 3. One question to ask how is the other person doing and an answer

4.One question asking about the class or classes you like 5.One sentence with classes you like and two reasons for your choice (You must use adjectives vocabulary) 6. One sentence with times and days when you have the class you like (You must use the words for morning, afternoon in Spanish)

7.Useful phrases in Spanish. 8.Accent marks in Spanish. Important information Each student must have his or her own written copy of the dialogue. Presentations due: ________________________.

Dialogue preparation dates: __________ Each student will get an individual grade based on the following criteria: group work in classroom, correct grammar use and dialogue presentation. A rubric is posted online to show criteria with which the assessment is graded.

All groups must be prepared by next Tuesday, groups will be called randomly. Remember that each student is responsible for his or her work when preparing the dialogue. Uncooperative students will be completing their work downstairs.

A: Buenos días, ¿cómo estás tú? B: Yo estoy bien, gracias, y tú ¿cómo estás? A: Yo estoy un poco cansado porque tengo un examen hoy en mi colegio. (I am a little tired because I have a test today at school).

B: ¿Hoy? Lo siento. En mi colegio nosotros ____ (tener) un proyecto de internet para la clase de portugués. (I like) ______ la clase de portugués porque es una clase _____ y _____. ¿Y tú, qué clase te gusta? A: ______ la clase de ______ porque es una clase ____ y ____. Nosotros _____ videos en la clase de _____.

B: ¡Qué interesante! When is the class of ______? A: The class of ____ is on _____(days of the week) at _____ (times of the day) B: In my opinion, I have a lot of homework A: I have homework every day from Monday to Friday.

B:¿Qué hora es? ¿Son las ocho y veinte? Today I have technology class at eight thirty in the morning. Hasta luego. B: Hasta pronto.

My favorite day is Friday El día de la madre es en el mes de…. 4 ¿Qué mes es el Día de Acción de Gracias? 5 February is my favorite month. 6 My favorite days are Monday and Tuesday. 7 Christmas is December 25 th I am ten years old. 12 Today is my birthday. 13 May I have a drink of water? El día de los muertos es en el mes de… Welcome to the Spanish class El Día de la independencia es el El día de brujas es en el mes de… May I go to the lavatory?

Copia y traduce las frases en español: (Copy and translate the phrases into Spanish) 1. ¿Cuál es tu clase favorita? _________________________________ 2. ¿Qué clases tienes hoy en la mañana?) _______________________________ 3. ¿Cuántas clases tienes hoy viernes? ____________________________________ Tarea: 8 sentences with verb tener + school classes + different personal pronouns Hoy es viernes, el veintiséis de septiembre Mi clase favorita es… Yo tengo… Hoy viernes yo tengo

TENER = TO HAVE Yo Nosotros Tú Él Ella Usted Ellos Ellas Ustedes One objectMore than one object tengo tienes tiene tenemos tienen tienetienen

ACTIVIDAD Use the correct form of the verb tener to complete the following sentences:

¿Qué clase tienen ustedes? Nosotros ________ (tengo/tienes) la clase de _________ tenemos religión

¿Qué clase tienes tú? Yo ______ (tenemos/tienes) el ____________________ tengo taller de composición

¿Qué clase tienen Mario y Juan? Mario y Juan ________ (tienes/tienen) la clase de _______________ tienen matemáticas

¿Qué clase tenemos nosotros? Nosotros _________ (tenemos/tienes) la clase de _________________ tenemos ciencias sociales