ESPAÑOL 1, el 9 de Septiembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Ms. Martinez September 3, 2014 Spanish 1 Instructions:  You need to write the notes in your Spanish journals.  Write the translation next to the Spanish.
Welcome back to School Ms. Martinez
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Week 2 Spanish I Grade Week 2Do Now 1 Sunday, September 14th, 2014  Translate to Spanish (write English and Spanish)  1. The pleasure is mine.
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Español 1 lunes el 27 de octubre Collect last week’s warm up Staple yo soy/no soy worksheet to it Daily Warm-Up (pick up new sheet) Ser worksheet with.
Find your new seat Quasimodo:. Quizzes:  Regular verbs quiz: Average = 91% (B+)  Big quiz: Average = 93% (B+)  You should be able to figure out the.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Propósito # 1: ¿Dónde hablamos español? Actividad Inicial:
Thank you for taking my classes
SPANISH 7 TH GRADE With Señorita Hall Classes #6-10 – September 2013 Capítulo 1: Lectura extra ● ¡Hola! Fill out the “what happened in the READING from.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
SPANISH 8 TH GRADE With Señorita Hall Classes #1-5 – August- September 2013 Capítulo 1: Lectura 1 ● El cuento del gato Warm-Up In your carpeta fill out.
Escriban y respondan las preguntas.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
ESPAÑOL 1, el 16 de Septiembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
ESPAÑOL 2, el 10 de Septiembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
ESPAÑOL 2, el 16 de Septiembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
ESPAÑOL 2, el 14 de Septiembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
ESPAÑOL 1, el 14 de Septiembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
2015–2016 Español La Escuela Intermedia de Delmar Señor Allen
EL MUNDO MYSTERY SKYPE. Learning Goals Students will connect with classes around the world and discover where they are by asking yes/no questions. Students.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Preguntas y respuestas
ESPAÑOL 1, el 21 de Septiembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
ESPAÑOL 1, el 7 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
ESPAÑOL 1, el 25 de Septiembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
ESPAÑOL 1, el 23 de Septiembre
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
ESPAÑOL 2, el 5 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
La Fecha: Hoy es martes, el doce de noviembre. La Meta: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás? Hagan Ahora: Completen PARTE 1 de la página “Practicando con las.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
ESPAÑOL 2, el 12 de Septiembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
!Bienvenidos a ESPAÑOL! a la clase de ESPAÑOL
ESPAÑOL 2, el 12 de Septiembre
ESPAÑOL 2, el 7 de Septiembre
ESPAÑOL 1, el 11 de Septiembre
ESPAÑOL 1, el 8 de Septiembre
ESPAÑOL 3, el 8 de Septiembre
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Transcripción de la presentación:

ESPAÑOL 1, el 9 de Septiembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase

Introducciones a Nuestra Clase ¿Cómo te llamas? (Me llamo...) ¿Cómo se llama?

Es necesario tener un... Y TU LIBRO DE ESPAÑOL

ACTIVIDAD: ¿Qué sabes ya? Groups of 4 Put your names and class period Write as many ideas as you can in 12 minutes!!! Be prepared to share out! ¿En qué países hablan español? (countries) Expresiones en inglés que son de origen hispano. Personajes Historicos Estereotipos Personajes Famosos Influencia hispana Qué hacer en un viaje ¿Por qué español?

I don’t know / Chinese seemed too hard / because my parents said I have to / to get high school credit / to get into a good college... Or... Porque me fascina aprender cosas nuevas, quiero viajar, tengo familia y amigos y quiero comunicar mejor con ellos, por qué español es UNA HABILIDAD NUEVA QUE PUEDE DARME MÁS OPORTUNIDADES EN LA VIDA (recibir trabajo, conocer a nuevas personas, entender mejor otra cultura y el mundo) – knowledge is power

Syllabus Quiz 1.) Where is my office? 2.) When can you find me? 3.) On what days am I not available after school? Why? 4.) Where can you find homework assignments? 5.) What materials do you need to bring to class? 6.) What are the keys to success in Spanish?

Syllabus Quiz 7.) How much are tests worth? Homework? Participation and projects? 8.) How long do you have to make up late work? 9.) How much is deducted from a late assignment? 10.) What happens if you cheat, in any way, on a test or assignment? 11.) What are the school policies you have to follow? 12.) In addition to the course website what other website should you be checking frequently?

Misc. Rules of R-E-S-P-E-C-T Crowded desk space Hats BE ON TIME Don’t distract class time with personal requests Don’t distract others with inappropriate talking Stay in your seat and DO NOT PACK UP until class is over Be on task When I ask for your attention, give it.

¿Cómo puedo tener éxito? Come to class prepared to learn every day! Actively participate! Listen and be respectful of others Practice daily and do ALL your homework! ¡HABLA ESPAÑOL! Be willing to make mistakes and have fun

Es necesario tener un... Y TU LIBRO DE ESPAÑOL

Los 20 Países Hispanohablantes TAREA *HW: 1.) label on the provided map the 20 countries and capitals that speak Spanish. Use the Spanish name (ie la republica dominicana not the Dominican Republic and Panamá not Panama) Listen to Rock the Capitals South America AND Rock the capitals Central America to fill out your map. ( In your HW notebook: copy the lyrics of the Rock the Capitals song. (Recommended: practice singing it!)

¿De Dónde eres (tú)? (Yo) SOY de Hola. ¿Cómo te llamas? (Me llamo...) ¿De dónde eres? (Soy de... ) !Qué interesante! Mucho Gusto. ……………………………………………… Hola. Te presento a.... (Él o ella) es de... Mucho gusto. (el placer es mío, encantado, igualmente)

Subject Pronouns

SER (to be)

¿Qué aprendo yo? (Unit Checklist and Calendar)

BRYSON SWIFT WEBSITE Advertencia: no soy buena con tecnologia TONIGHT’S HOMEWORK (5 points): 1.) Go to oodway/lbryson oodway/lbryson 2.) In documents read the syllabus. 3.) Print and sign the information sheet verifying that you and your parents reviewed the syllabus and providing needed contact information. 4.) Bring this back next class period. You will not receive credit for forms turned in after Monday.

Para terminar ¡ Bienvenidos a Español! HW: syllabus, South and Central Countries and Capitals Map (with country rap on youtube)