CH4 BELLWORK Español 1. 13 de octubre  Translate the following sentences:  La muchacha es muy bonita e inteligente.  El profesor es moreno, alto y.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
How to change the endings
Advertisements

1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Chapter 3 Test Preparation and Practice Test. I. Preguntas.
Capítulo 4 En la escuela.
Subject Pronouns Yo - I Yo - I Tú – you Tú – you –(inf. sing.) Él – he Él – he Ella – she Ella – she Usted – you Usted – you –(f. sing.) Nosotros/as –
Yo voy Tú vas él va ella va usted (Ud.) va ir a... Nosotros vamos
Las Palabras Interrogativas
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
ESTAR Another Irregular Verb! Estar is irregular. It does NOT follow a regular AR pattern like verbs such as nadar, bailar, or cantar do. Soooo…… What.
ESPAÑOL I – BUEN VIAJE 1 CAPÍTULO 4 – REPASO
Add to notes #80. Ir = to go Yo voy Yo voy Tú vas Tú vas Ella va Ella va Nosotros vamos Nosotros vamos Vosotros vais Vosotros vais Ellos van Ellos van.
SPANISH I DAY 23. HAGA AHORAHAGA AHORA EL 17/18 DE NOVIEMBRE Write 5 sentences with your Chapter 3A vocabulary. Have your homework out for me to check!!
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
+ CHAPTER 3 REVIEW Grudgeball. + HAGA AHORA HAGA AHORA el 19/20 de noviembre Answer the following questions about yourself following the example format:
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Repaso y preposiciones para el examen del Capítulo 4.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Chapter 4 – Practice #1.
Topic: Conjugating –ar verbs Essential Question: How do I converse correctly using –ar verbs in the present tense? Gramática 2.2 Español 1.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
-AR Verbs Can I get a verb? Can I get an VERB? Ya know…an action word! ¡A What?!
Translate the following: 1. I’m going to the classroom right now. 2. She is not going to the store this Friday (the Friday). 3. We don’t go to school at.
Vocabulary TRANSLATE THE FOLLOWING to arrive to study to listen to look (at) to look (for) to sing to dance.
2 nd 9 week regular -AR verb review. pagar (por) to pay (for)
SPANISH I DAY 23. HAGA AHORAHAGA AHORA EL 11 DE OCTUBRE Using the banco de palabras, answer the following questions. WRITE THE QUESTION AND THE ANSWER.
IRREGULAR VERBS. Hacer Ahora 2/4/13  ¿Qué hora es? 10:53 P.M.  ¿Qué tiempo hace hoy?  ¿Cuál es la fecha de hoy?  Write the correct form of the –ar.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Write three things that you plan on doing this weekend (in English).
Los Verbos  Today we will be learning about Spanish verbs.  Start a new section in your notes labeled Los Verbos.  Begin by answering these questions:
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Making Questions in Spanish
Vocabulario/Apuntes #29
Español 1 lunes el 27 de octubre Collect last week’s warm up Staple yo soy/no soy worksheet to it Daily Warm-Up (pick up new sheet) Ser worksheet with.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
El calentamiento Escribe el pronombre en español 1.She 2.He 3.They (girls and boys) 4.We 5.I 6.You (to a friend) 1 ella él ellos nosotros yo tú.
The following slides introduce the new verb IR.
UNA REVISTA DEL VOCABULARIO Y LA ESTRUCTURA DE CAPITULO 4.
Ir a + inifinitve: saying what one is going to do Espanol 1.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Use the subject pronoun and the verb that goes with it to complete the cells in the crossword puzzle Example I speak yohablo (f) = feminine (m)= masculine.
3.2 Vocab Quiz Practice Ir, Dar, Estar Al and Del
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Hoy es jueves el veintiuno de noviembre AHORA What does “–ar verb” mean? Give an example. What is an infinitive? How do you know an –ar verb is in the.
“La definición” de los verbos 1. bailar 2. escuchar 3. cantar 4. ir 6. dar 7. estar A. to sing B. to go C. to be D. to dance E. to listen F. to give El.
Preparacion Hoy es lunes el 14 de diciembre. Today is Monday, December 14. DO NOW: 1.Look at your summative. 2.Bring out your exercise 6. Look vocab pg.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
4.4 AR Verbs Day Two!. Vamonos! Translate the following by correctly conjugating the -AR verb Ex. They help → Ellos ayudan 1. I sing 2. You study 3. We.
CH4 BELLWORK Español de octubre  Translate the following sentences:  La muchacha es muy bonita e inteligente.  El profesor es moreno, alto y.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form nd the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Hoy es el 26 de octubre del 2015 Review of Conjugating The verb IR Vocabulary.
Vámonos Write out a complete sentence with an emotion you would feel when these things happen. Ejemplo: Cuando tengo mucho tarea….. estoy triste. 1. Cuando.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
Ar Verbs In Spanish The Endings are: O, As, A, Amos, An.
Capítulo 4 Repaso. Translate each sentence: 1.The students go to school by foot. 2.They enter the classroom. 3.The students pay attention when the teacher.
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
The present tense El Presente. Presente There are two parts to the infinitive of a verb.
Hoy es miércoles el 16 de marzo Today is Wednesday, March 16  Read the words in blue on pages 198 and 199 then go to pg 218 and find out what they mean.
Transcripción de la presentación:

CH4 BELLWORK Español 1

13 de octubre  Translate the following sentences:  La muchacha es muy bonita e inteligente.  El profesor es moreno, alto y interesante.  La clase de español es fácil.  La profesora de matematicas es muy alta, rubia e inteligente.  El dia de fiesta del dia de los muertos es en noviembre. LA TAREA: (Homework) Finish your tree map

14 de octubre  Bellwork:  Change the verb according to the pronoun in parenthesis.  1. llegar a la escuela a las ocho (yo)  2. llevar los materiales escolares en una mochila (él)  3. prestar atención en la clase de ciencias (nosotros)  4. estudiar mucho (ustedes)  5. sacar notas buenas (ellas)

Verbs for this chapter (in class activity)  Llegarcantar  EnsenarTomar  EntrarSacar  EstudiarBailar  PrepararMirar  PrestarEscuchar

“to go”, “to give”, “to be” (in class activity)  “Ir”to go  Voy, vas, va, vamos, van  “Dar”-to give  Doy, das, da, damos, dan  “Estar”-to be  Estoy, estás, está, estamos, están

With a partner: look at the illustrations. Take turns talking about them. (in class)

15 de octubre Answer the following. I am asking you the question so answer in the “yo” form….  1. ¿Sacas buenas o malas notas en la clase de ingles?  2. ¿En qué clase no prestas atención?

Quiz-ir, dar, estar  Translate the following:  1. I go7. She gives  2. I give8. You guys go  3. I am9. You (formal) are  4. He goes10. We go  5. You (informal) are  6. We give

16 de octubre  Bellwork:  Page 110, exercise 6  HINT: ALL verbs are in the “they” form!  DUE MONDAY:  AR VERB CROSSWORD: ON teacherpage and edmodo…submit it through edmodo or print it out at home 1.La sala de clase 2.Estudian 3.Enseñan 4.Apuntes 5.Prestan 6.Examen 7.Examen 8.Buenas(malas) 9.Malas (buenas) 10.Alta 11.baja

19 de octubre Turn in at home practice  Translate the following:  1. The students arrive to school at about 8 a.m..  2. The teacher teaches Spanish.  3. He takes notes in math class.  4. She takes the bus to school.  5. Some boys walk to school.  6. The students look at the board in class. 1.Los alumnos llegan a la escuela a eso de las ocho de la mañana. 2.La profesora enseña Español. 3.Él toma apuntes en la clase de matematicas. 4.Ella va en (el) bus escolar a la escuela. 5.Algunos muchachos van a pie a la escuela. 6.Los alumnos miran la pizarra en la clase.

20 de octubre  Reverse conjugations: For each verb given, give its infinitive, its form, and its definition. You may need to use a dictionary to look up some verbs.  Example:firmo,firmar, yo form, to sign plancha mandamos liberan bailas devoramos cepilla adivinan acampas confirmo Decoran hablo

21 de octubre  Translate:  1. Voy a la escuela en camión.  2. El muchacho va a estudiar mas para sacar buenas notas.  3. Los estudiantes van a prestar mas atención en la clase.

22 de octubre Answer the following in Spanish and in a complete sentence.  1. ¿Adónde vas ahora (today)?  2. ¿Qué vas a hacer ahora en la clase de matematicas?  3. ¿Cómo estás ahora?  4. ¿Qué da la profesora para que (so that)puedes estudiar en la casa?

23 de octubre  Write the following in Spanish number form:  1. tres millones cuatro cientos mil trece  2. cincuenta mil ochocientos ochenta y ocho  3. cien mil quinientos cincuenta y cinco  Write the following in Spanish word form:   

26 de octubre TEXTBOOK Pages Exercises: 4, 5, 6 and 7 (numbers 12-23) HOY: Bellwork Culture assignment Work on SKITS HOMEWORK: Be ready to present skits tomorrow…

Bellwork Answers:  12. prestan  13. habla  14. estudiamos  15. sacamos  16. llevan  17. voy a la escuela …..a pie/en carro/en bus escolar  18. si, estoy en la escuela  19. c  20. b  21. b  22. del  23. al

27 de octubre  Bellwork:  1. sit with your group for your skit  2. organize yourselves (is anyone absent)  3. If someone is absent, find someone in class that can step in and read from a script.  4. be ready to present-I will announce the order.  Homework: Study your chapter 4 vocab!

28 de octubre Bellwork: Draw a symbol for each of the following: 1.Escuchar musica 2.Dibujar un carro 3.Estudiar matematicas 4.Hablar por telefono

29 de octubre  Translate the following:  ¿Cómo vas a la escuela?  ¿Dónde enseña el profesor la clase de español?  ¿Dónde bailan y cantan los alumnos?  ¿Qué miran los muchachos en la clase?

30 de octubre  Bellwork:  Read the following paragraph, then answer the questions to the right.  Hoy es el 20 de noviembre. Voy al colegio en bus escolar. Necesito estudiar mucho porque hay un examen en la clase de español el jueves y el viernes. Hay una fiesta en la casa de mi amigo y es a las ocho de la noche. Voy en carro con mi mama. Bailamos, cantamos mucho en la fiesta. Tambien habrá(will be) una merienda de tacos de pollo. ¡Deliciosos! 1.What is the date? 2.How does he/she get to school? 3.What does he/she need to do in Spanish class? 4.When are the tests? 5.Where is the party? 6.At what time is the party? 7.How will he/she get to the party? 8.What will he/she do at the party? 9.What else will there be at the party? 10. What are “tacos de pollo”?

2 de noviembre  No Bellwork Today  Day of the Dead Lesson

3 de noviembre  Prepare for your Day of the Dead Presentation