TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can ask and answer questions about a location Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ANTE TODO In Unidad 9, you learned that the subjunctive is used in adverbial clauses after certain conjunctions. You will now learn how the subjunctive.
Advertisements

La ubicación de los lugares
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
Español II 3-2 Chores and complaining Practice your listening and speaking. Listen to the recording and respond. Click to the next slide to check your.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Overview: To ask for directions, give directions and ask for clarification Objective To give directions from the classroom to the front office & from MHS.
TIENEN 5 MINUTOS Objective:
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
3.2 Possessive Adjectives
ANTE TODO In Lección 13, you learned that the subjunctive is used in adverbial clauses after certain conjunctions. You will now learn how the subjunctive.
MI CIUDAD (insert name of city here. Cool name please ) Estudiante____________ Fecha/ clase______________.
Diario # 45 1)¿Adónde vas en la ciudad para beber té? 2) ¿Adónde vas en la ciudad para comprar zapatos nuevos? 3) ¿Adónde vas en la ciudad para dormir.
MORE CONVERSATION TOOLS
Students will be able to: 1. Express where things are located using prepositions 2. Use contractions.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where things are located. Vocab/Ideas: Estar Estoy Estás Está Estamos Estáis Están.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
Español 1 16 – 17 de marzo Get your city map and have it on your table as a super-amazing tablecloth for the period!
Las respuestas Match the Spanish to the English Hace buen tiempo It’s cloudy Hace mal tiempo The weather is good Está nublado It’s foggy Hay niebla The.
 Store  Bank  Stadium  Restaurant  Café  Supermarket  Bakery  Kiosk  Museum  La tienda  El banco  El estadio  El restaurante  El café 
La Fecha: Hoy es ________, _____de octubre Tema: The verb estar with prepositions of location Objective: SWBAT describe where something or someone is located.
 Escribe en una hoja de papel 3 preguntas que puedes usar en una conversacíon después de los saludos (after the greetings) Quasimodo:
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
VÁMONOS Escribe la fecha
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can say the preposition rhyme and use directions to figure out where something is located Vocab/Ideas: All review (but you.
El 11 de febrero, 2015 You see a guy/girl that only speaks Spanish and you want to flirt with him/her. What is one thing you can say to him/her IN SPANISH?
El 18 de febrero, 2015 ¿Hay una iglesia, mezquita, or sinagoga en tu barrio?
T IENEN 5 MINUTOS Objective: I can tell a story using places and prepositions. Vocab/Ideas Part 1: Me toca Me parece Alguien Me roba Encuentra Vocab/Ideas.
Do Now - Practica de escribir Write 3-4 sentences in Spanish describing 1) which country you want to visit, and 2) what you want to see while there. ejemplos:
La estación de autobuses el restaurante el río la playa la piscina la plaza el supermercado la plaza de toros la iglesia el café la oficina de turismo.
Take your seat quickly and quietly, clear off your desk This is not a test.
Calentamiento Start at HAHS and give directions to one of three locations you see on the map in Español:
Exam format Unidad 4 etapa 1
LAS DIRECCIONES Español 1: Unit 4A. Estar con preposiciones The verb ESTAR is used to express the location of places. (Remember: How you feel and where.
» la plaza la zapateria el banco la pastelería » el cambio » café pedro la estacion café mex » la joyeria estacion café Paco el correo » » banco US estacion.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can create and follow directions to a place Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
In the morning I take a shower. Sometimes I shave before school.
Vámonos TIENEN 5 MINUTOS
Prepositional Phrases
ALC 69 Hoy es jueves el 29 de marzo de Escribe el español y el inglés.
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can create and follow directions to a place Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Haga Ahora Answer the following questions in Spanish. 1.¿Cómo se llama tu mamá? 2.¿De dónde es tu amigo? 3.¿Cuántos años tienes? 4.¿Cómo se llama tu artista.
¿Adónde vas? El vocabulario de Capítulo 4A. Ir de compras To talk about leisure activities To go shopping.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
Hoy es martes el quince de diciembre SWBAT apply directional vocabulary in order to interpret directions to various places in a town or city HAGAN AHORA:
Los Lugares (Places). la biblioteca 3 la casa la casa de _____.
LUGARES EN LA CUIDAD. ¿CÓMO SE VA AL SUPERMERCADO? ¿DÓNDE SE QUEDA? NECESITO DIRECCIONES …Y MUCHO MÁS La ciudad.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Spanish 2 Week 4 Sra. Knutsen. Entrada – Hoy es lunes, el 26 de septiembre Translate the following: 1. I’m going to the gym. 2. We’re going to the school.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
Hoy es miércoles el 2 de marzo Today is Tuesday, March 2 Using handout p126 part D. Complete each sentence by writing a form of ir + al or ir + a la Ex:
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Hoy es martes el 23 de febrero Today is Tuesday, February 23 Using ch4 A vocabulary write the places where you do these activities. Open book pag 176 see.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
Unit 5: El viaje (travel)
5.4 - Mi comunidad My community el banco bank la biblioteca library.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Hoy es el _____ de _____ del __________
Lección 29 para el 8 y 9 de mayo ¿Cómo se va . . .?
Lección 31 para el 12 y 13 de mayo ¿Cómo se va . . .?
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
La avenida de las flores
Transcripción de la presentación:

TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can ask and answer questions about a location Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions vocabulary (review) Vámonos: Translate the following sentences: 1. Los tíos de mi amiga viven en el campo y tiene una casa muy grande con un patio, tres perros, y siete habitaciones. 2. El primer piso de mi colegio siempre está sucio y mis compañeros de clase nunca limpian la basura. 3. The museum is to the left of the park, near the temple.

VÁMONOS 1. Los tíos de mi amiga viven en el campo y tiene una casa muy grande con un patio, tres perros, y siete habitaciones. 2. El primer piso de mi colegio siempre está sucio y mis compañeros de clase nunca limpian la basura. 3. The museum is to the left of the park, near the temple. The aunts and uncles of my friend live in the countryside and have a big house with a patio, three dogs, and seven bedrooms. The first floor of my school is always dirty and my classmates never clean up the garbage. The museo está a la izquierda del parque, cerca del templo.

VOCAB/IDEAS Review

COPY DOWN THE SPANISH PREPOSITION RHYME!!! Spanish Prepositions: Use them to tell where things are located. Izquierda (de)______________, derecha (de)______________,delante(de) ____________, detrás(de) ________________, cerca(de) ______________, y lejos(de)_______________, Y algo más... abajo(de)________________, arriba(de)_____________, enfrente(de)________________, encima(de)_______________, debajo(de)__________________, entre_______________, al lado(de)______________ y ya

PLACES VOCABULARY La tienda El banco El estadio El restaurante El café La iglesia La sinagoga El templo La mezquita El supermercado La panadería El kiosco El museo El vecindario El hospital The store The synagogue The temple The mosque The supermarket The bakery The kiosk The museum The neighborhood The hospital The church The cafe The restaurant The stadium The bank

DIRECTIONS VOCABULARY Calle Doble Vaya/ Camine Montar Siga Cuadra

COMPAÑEROS 1:30 To find a compañero and form a side-by-side pair

PART II Now work with a partner to talk about which streets different buildings are located on: Ask where different buildings are located: ¿Dónde está el/la [place]? Respond with: [Place] está en la calle [Name of Street].

PART III Tell where different places are in reference to other places. Use prepositions to be as precise as possible. Modelo: El Hotel Embajada está delante del Restaurante Paloma. (Minimum 10 sentences)

LISTENING COMPREHENSION Using the map you were given, listen to the instructions. For each number, write down where you end up.

TAREA Watch the video at the link below about one of the most important directional questions you will ask! Answer the following three questions in Spanish: 1. What question does the man ask the woman? 2. What were the woman’s specific directions? 3. Why did the man not find his desired location at first? (Use the phrase “Él va…/Él no va…” to describe where he went or did not go)