Ahora: 1. ¿Cómo fue tu viaje? 2. ¿Qué tiempo hacía cuando llegaste al aeropuerto? 3. ¿Cómo fue la inspección de seguridad? ¿Por qué?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El imperfecto Una forma del pasado. ¿Qué es el imperfecto? El imperfecto is a form of the past tense used to describe actions that have been ongoing in.
Advertisements

Please Have Out… Agendas: – Sp. 2: Libreta pg. 4&5 – Sp. 2H: Libreta pg. 6&7 – NS: Libreta pg. 6 Tarea de anoche: – Sp. 2: Libreta pg. 3 – Sp. 2H: Libreta.
I am writing is….. Other things we wrote down….. ObjectiveBell work Students will be able to apply their knowledge of the present progressive to the imperfect.
En el aeropuerto ¿Qué tiene que hacer?. Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can: YO PUEDO Select the appropriate vocabulary to tell.
Sequencing activities From drilling to meaningful communication.
El pretérito y el imperfecto Are both used to talk about past events.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Present Progressive What is it?
¿Qué estás haciendo? Marcos está hablando. Marcos is talking. Luisa y su padre están corriendo. Julia y tú estáis escribiendo. ¿Qué estás haciendo? Marcos.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Present Perfect Spanish 3 Honors. Present Perfect The present perfect is used to describe an action that was completed in the very recent past. It is.
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Vamos a repasar la tarea
Student A 1.Greet your partner (you begin) 2.Ask them how they are 3.Ask them their name 4.Ask them to spell it 5.Ask them how old they are 6.Ask them.
Ahora: ¿Qué estaban haciendo las personas?. SWBAT USE THE IMPERFECT TO DESCRIBE A TRIP Agenda: Sentidos Interruption Tarea: Deja un mensaje.
MORE CONVERSATION TOOLS
El Presente Progresivo
 ¿Quieres BONUS en el Unit Examen #5?  0-10 pts. › Canciónes, arte, poemas, etc.
El Progresivo The Progressive Tense. El Presente del Progresivo (Repaso)  There are 2 parts to the Progressive Tense: 1) Estar 2) the ending  ando 
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
El 22 de agosto La Tarea: E studia los apuntes de la Unidad 1 y Etapa 1 para describir eventos en el pasado. Leer sobre La Tomatina pp y contestar.
El 25 de agosto La Tarea: E studia los apuntes de la Unidad 1 y Etapa 1 para describir eventos en el pasado. Completa la lista de voc: C25 La Tomatina.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Who Wants to be a Millionaire $1 Million $500,000 $250,000 $125,000 $64,000 $32,000 $16,000 $8,000 $4,000 $2,000.
¡Buenos días! Objetivos: To understand how to use the imperfect continuous!
LEARN HOW TO SAY WHAT IS HAPPENING RIGHT NOW The Present Progressive.
Para empezar… Contesta en español, en oraciones completas:
24 de febrero de 2014 Español 1.
Think, Pair, Share Think about the answers to these questions, then write and share: 1.Have you ever been away from home for an extended period of time?
Starter: in Spanish how many sentences can you say about these pictures? Jot them down in the BACK of your book.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Progressive. The progressive consist of two parts: a helping verb and the present participle of a main verb, which ends in –ing in English: is talking.
Thank you for taking my classes
+. + Haga Ahora el 1 de octubre Get out your flashcards! Write 4 sentences with the words for your Vocabulary 2B Quiz! (2 nd half of vocab)
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Srta. Forgue El 22 de octubre de  Introducciones en español  Buenos días (good morning)  Yo soy (I am) ___________  Me llamo (my name is) ___________.
Hacer with expressions of time When you are talking about how long something has been happening or how long ago it happened, you will use the verb hacer.
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Ser vs estar. Ser is used to tell who the subject is or what the subject is like to describe origin, profession, and basic characteristics.
El presente indicativo ESPAÑOL 1. A. What is the present tense? It is when the action of a verb occurs at the moment. Verbs can be divided into two categories:
CONDITIONAL PERFECT TENSE CONJUGACION
ROLEPLAY 5 Las Islas Cíes. Background information You and some friends are on a day trip to the Islas Cíes. While they are on the beach you go for a walk.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Present Progressive Tense Notes. To form the present progressive, conjugate the verb estar to agree with the subject of the sentence, and follow it with.
How would you spell the following word out loud in Spanish? Abuelito.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
La Fecha: Hoy es viernes, 29 de agosto Tema: Gustar and activities Obj: SWBAT use gustar and activities with 70% accuracy on the quiz Para Empezar: ¿Cómo.
Imperfect Progressive and Preterite Review: Present progressive The present progressive is used when a person wants to say that an action is happening.
¡Bienvenidos a clase! lunes, el 6 de abril. ¿Que vamos a hacer hoy? 1.tener + que + infinitive 2.hace + time expressions 3.adverbios.
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
Direct Object Pronouns What is a direct object? The direct object receives the action of the verb. It answers the questions who? or what?. When is the.
1. GREET PEOPLE AND SAY GOODBYE 2. INTRODUCE YOURSELF AND OTHERS 3. ASK AND SAY HOW TO SPELL NAMES 4. SAY WHERE YOU ARE FROM 5. EXCHANGE PHONE NUMBERS.
LA HORA Telling Time en español. How to… Ask: “¿Qué hora es?” - What time (hour) is it? Tell:Use the verb ser to tell how many hours there are. Es la.
The Subjunctive Mood. So far you have learned the “indicative” tense. This is how we express facts. The subjunctive mood is used to express... Wish Hope.
¿Qué actividades vas a hacer? …and the Immediate Future Tense.
1 El Presente Progresivo ¿Qué estás haciendo? Making the –ing in Spanish.
Me llamo _______ Clase 7 IM La fecha es el 21 de octubre del 2011 Propósito # 13: ¿Estas estudiando español? Actividad Inicial: In Spanish, write a list.
1.1-1  You will now learn the imperfect, which describes past activities in a different way.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
The present progressive 1. Meaning -what you (or he, or we, or they) are doing RIGHT THIS SECOND.
Español 1 Hoy es viernes, el 25 de agosto
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
Imperfecto Progresivo
Transcripción de la presentación:

Ahora: 1. ¿Cómo fue tu viaje? 2. ¿Qué tiempo hacía cuando llegaste al aeropuerto? 3. ¿Cómo fue la inspección de seguridad? ¿Por qué?

SWBAT USE THE IMPERFECT TO DESCRIBE A TRIP Agenda: Estaba + ando/iendo Descripciones de las fotos Tarea: Deja un mensaje sobre una experiencia en un aeropuerto.

¿QUÉ ESTABA HACIENDO? EstabaEstábamos EstabasEstabais Estabaestaban AR  ando ER/IR  iendo Hablando Registrando Facturando Esperando Volando

HABÍA- THERE WAS/THERE WERE Había muchas personas. Había muchos decoraciones.

¿Qué estaban haciendo las personas?

P REPAREMOS ¿Por cuánto tiempo?- for how long? ¿Para qué?- for what? Llorar: to cry Esperar: to wait No me importa: I don’t care

P ERSONA A: UN ADUANERO / UNA ADUANERA Ask the pasanger where he went on vacation _____________________________________________ Ask the passenger how long they were there and for what? _____________________________________________ Ask if he brought any fruit or meat back with him. _____________________________________________ YELL at him telling him you are not allowed to bring fruit into the country and that he cannot enter. _____________________________________________ Tell him/her you don’t care and he needs to return to the country he came from.

P ERSONA B: E L PASAJERO / LA PASAJERA ____________________________________ Respond and say it was great _____________________________________________ Respond _____________________________________________ Tell him/her that you have an some type of fruit in your luggage. _____________________________________________ Cry and ask why. Tell him your family is waiting at the arrivals for you. _____________________________________________ Say Goodbye US while crying.