Hoy: I can give personal information about myself: Name, Address, Phone number, and physical characteristics.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El horario. El horario El Almuerzo La clase Arte.
Advertisements

¿Qué materias estudias?
Español 1 el 19 de octubre Bell Dinger el 19 de octubre Write the name of the class in Spanish that you would associate with the following pictures.
3-Step Entrevistas 1- Interview the person sitting across from you to find out his or her name, phone number, and address. EJEMPLO: A- ¿Cómo te llamas?
Spanish II I can do everything from level I Warm-up: Calentamiento
Actividad en clase 30 de septiembre- primero de octubre ¿Qué te gusta? Write at least three things to complete each of the following sentences. A mí me.
Hagan Ahora Sit in your seat. Get out your cuaderno and lapiz.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time after.
¿Cuál es tu número de teléfono?
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Preguntas del examen final
Las Preguntas.
I can _________ common mistakes in Spanish and explain how to correct them. I can __________________ to the question _______________. I can respond to.
Los verbos “TENER” y “VENIR”. “TENER” and “VENIR” mean different things but their conjugations are almost the same. TENER = to have VENIR = to come Yo.
YOU HAVE 1 MINUTE. WE NEED TO WORK. THANKS. The school day Hoy es Lunes 6 de Octubre Warm up: Write in your journal one paragraph about your favorite.
Antes de empezar escribe las palabras, usa un diccionario y busca la palabra en inglés beber comer compartir almorzar desayunar cenar.
MORE CONVERSATION TOOLS
La bienvenida Preguntas y respuestas. Be sure you know how to spell, punctuate questions and responses.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
¡Vámonos! Hoy es el 19 de marzo 1. What are you invited to? 2. When is it? 3. Where is it? 4. Who is having it? 5. What will there be between 8-10 PM.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Las preguntas personales 2 grado
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Hoy es el martes 2 de septiembre de Trabajo de entrada
GOOGLE VOICE: Call the phone number above, and leave a message on the answering machine answering the questions in the power point and describing.
La conversación Capítulo 1. Conversación informal.
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
Repaso de escribir Español 1A.
DO NOW: Solve each math problem
Bienvenidos a Español 3 26 de agosto de 2013.
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
DO NOW: Copy and translate the following into English.
Repaso (2) Escribir una carta (2)
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
Coversacion Basico.
Ahora Mismo 10Revisa los errores del vocbulario… (Correct the mistakes) Hay 10 errores. –El almuerzo = recess –Las sciencias sociales = social studies.
Ahora Mismo: Escribe tus clases en orden (Write your clases in order) / Las ciencias / El arte / La educación física / El inglés / El español / La salud.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
Horario de hoy ¿Quién soy yo?. What will you be able to do at the end of class today? YO PUEDO….. I can ask and tell what day of the week it is. I can.
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (written out weather / months / seasons). Silently complete the “warm up” section.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
La pregunta: ¿Cómo se llama él? La tarea: Finish Student Questionnaire Hoy es miércoles, el cuatro de septiembre.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Por favor sientate por una persona nueva. Abre ALC
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
El Calendario. What are the days of the week and months in Spanish?
El almuerzo. La clase de inglés El horario La clase de español.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
ALC 11 miércoles el 21 de septiembre Bienvenida Posición 3 Face the person in back. Student facing the screen reads the question on the screen. The other.
Telling Time in Spanish. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Las Reglas B uenos días, estudiantes. Yo soy el director Gabriel. Éstas son mis reglas :
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
¡Buenos días clase!. ¡Buenas tardes clase! Yo Puedo… -introduce myself and others -use common courtesy expressions -exchange personal information (phone.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
Preparación/ Review Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Today is Tuesday, February 24, 2015 Write the following months in Spanish: (pay attention to.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es martes el 2 de septiembre. Por favor, pongan la placa en el pupitre. Nombre.
Necesito __________________ para arte. unos lápicesunos zapatos.
¿Qué necesitas? ¿Qué tienes? Answer the following questions in Spanish to talk about what you have and what you need for school.
ALC 63 Escribe en español e ingles Hoy es lunes el 12 de marzo de Yo como… 2.Ella come 3.Nosotros bebemos 4.Ellos beben 5.Tú escribes 6.Vosotros.
Transcripción de la presentación:

Hoy: I can give personal information about myself: Name, Address, Phone number, and physical characteristics

El vocabulario La clase de ingles La clase de matematica La clase de ciencias La clase de arte Almuerzo La clase de estudios sociales

Las reglas 1.You will have 3 minutes to ask your partner the following questions: (Next slide) 2.When the bell rings move to your right to work with the next person. 3.Write down the persons responses. 4.You must speak completely in Spanish

¡Practica con una persona! Preguntas 1.¿Cuando es tu cumpleanos? 2.¿Que es tu horario? 3.¿Donde vives? 4.¿Cual es tu nombre?/¿Como te llamas? 5.¿Cual es tu numero de telefono? Respuestas Mi cumpleaños es el ________. 1.Tengo _______a las/son las______en ____. 2.Vivo________. 3.Mi nombre es____/Me llamo_____. 4.Mi numero de telefono es______.