SQR Chapter 11 due Friday Today we will learn how the class works (es lo que vamos aprender hoy) Topic Sentence Main Idea: with transitional phrase: Thus,

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Nosotros tenemos – We have (male) Nosotras tenemos - We have (female) Ellos tienen – They have (male) Ellas.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
How to tell time in Spanish
You need to improve the way you write and think in Spanish! Days
Me llamo __________ La fecha es el 25 de septiembre del Proposito# 3 – Repaso de gramatica, conjuguemos verbos.
Ay Dios mio! Me quiero ir a la casa!
Las Palabras Interrogativas
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Location of Direct Object Pronouns
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Enfoque: jueves, el primer de octubre, 2009 (dos mil nueve) 1. Daily Routine 2. Gluing Party Los Paises into Canciones 3. Start Coloring Map.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
¿Qué hay en el salón de clase?
¡Cinco Minutos! Turn in your signed parent letter into the drop off folder Take out a sheet of loose leaf paper Write down your name, date and period at.
CINCO MINUTOS 1.Mira las palabras en el Levels of Word Knowledge 2.Selecciona las palabras que sabes y las que no sabes 3.Escribe 3 frases con 3 palabras.
Determine the correct def. article/plural for each of the following ____ sistema ____ humanidad ____ estación ____ carro ____ agua ____ clase ____ tarea.
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
ANTE TODO It is a misunderstanding to think that ¿Qué? always translates as What?, and that ¿Cuál? and ¿Cuáles? always translate as Which? ¿Qué? and ¿Cuál?
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
Ser Estar Ser: ate occupation haracteristic ime rigin elationship osition ocation ction (in progress) ondition motion Estar: Hoy es jueves el tres de.
These are my books. Those are yours. I saw their car in the garage. Have you seen ours? I ate my cookie yesterday. Did George eat ______? We went to our.
Los interrogativos.
Welcome to Spanish II!! We will do the 1 st half of class in all Spanish. Please do your best to follow along.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Entrada: Los verbos en la historia (Entrance: Verbs in the story) Copy the date and title, and log the entry in your table of contents. Take a Realidades.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
Hoy es martes, el diez de septiembre
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
Erika Wanczuk, M.Ed., NBCT x6471 Bienvenido a Desarrollo del Lenguaje Académico!
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Welcome To Your Childs Second Grade Class Bienvenidos al Clase de Segundo Grado de sus Niños Miss Langens Class.
Table of Contents Help How to Find Clip Art How to Export Clip Art How to Print Clip Art Talk About Activities UNIDAD 1 Lección 1 andar en patineta alquilar.
Avancemos 2 – Unidad 1 Lección 1
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
Para Empezar Test 2 The things you need to know for the test over Para Empezar Part 2.
Agenda Warm-up: Wk 5 Day 3 –Have your homework out for a check grade (map side). Grade Question side of the South America Maps Africa: Physical Geography.
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero La pregunta: ¿Quién es la Cenicienta? ¿De qué cultura viene este cuento? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: El paquete.
Lesson
*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)
Back to School Night Welcome Parents to our classroom! Im Ms. Juarez. Bienvenidos a nuestro salon! Yo soy Ms. Juarez.
Haz Ahora Combine the two sentences to form a single sentence with a reciprocal verb. 1.Yo ayudo a mi madre a hacer la cama. Mi madre me ayuda a hacer.
Que tiempo hace 2? ?.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
¿Qué haces si estás atrapado/a en un edificio en llamas? Usa 3 términos de vocabulario.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where I am located. Vocab/Ideas: Delante de Encima de Cerca de A la izquierda Al lado.
ESTAR = TO BE 2.3 Vistas Las páginas Review of the verb “estar” in the present tense Yo estoyNosotros estamos Tú estásVosotros estáis Ud. estáUds.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Bellwork Think about your day to day language, the things you talk about. How much of it is about the things you like to do? Write a short paragraph discussing.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
The Hand Graphic Organizer (Future and Conditional) Students will trace their hand in a paper. Write in the subject pronouns at the top of each finger.
E SPAÑOL 1 6° Hoy es viernes el 30 de enero. P ARA E MPEZAR Escribe el nuevo vocabulario por 1 The Homework 2.The notebook 3. The day 4. The date 5. The.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Notebook Organization (Todo el trabajo de esta clase se hace en el cuaderno)
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Class goals. 1.I will be ready to learn when I enter the classroom. 2.Read and understand the directions before asking, “what are we doing?” or saying.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
April 8th “C day” classes (45 min.)
Interactive Math Notebooks
Español 1 7 de febrero de 2017.
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
Preparacion Hoy es lunes el 7 de diciembre. Today is Monday, December 7. DO NOW: The infinitive is the basic form of a verb. In Enlgish infinitives have.
DUE NOW: How is Columbus Day Celebrated in the United States?
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

SQR Chapter 11 due Friday Today we will learn how the class works (es lo que vamos aprender hoy) Topic Sentence Main Idea: with transitional phrase: Thus, namely, to illustrate, however, next, Explain with: Evidence Example Academic Vocab. Explain with: Evidence Example Academic Vocab. Explain with: Evidence Example Academic Vocab. Conclusion: restate position using synonyms from topic. Homework Due Dates Academic Vocabulary Content Vocabulary How to write a perfect paragraph. Define the vocabulary How can I help my child succeed? (esta es la pregunta del dia) Welcome Parents (Bienvenidos) Daily Objective (este es un recuerdo de la tarea)

Notebook Organization (Todo el trabajo de esta clase se hace en el cuaderno)

Table of Contents

Right Side (Derecho) Take notes in Cornell format. (toman las notas de lectura o del libro) Write the standard at the bottom of the page. (escriben el Standard abajo) Find the standard in the front of the notebook (se puede encontrar el standard en el frente del cuaderno)

Left Side (izquierdo) Write the Question of the Day at the top. (Se escribe la pregunta) the bottom. (escriben el objetivo abajo) Define the vocabulary. (escribe las definiciones) Write a paragraph response. (Escriben la respuesta en un parrafo ) You can also draw diagrams, cartoons, or thinking maps about the notes (tambien pueden ser diagramas, dibujos, o mapas)

Answer Question Here Write the section headings as ?s In left column SQR Chapter 2 Students need to read the book Tienen que leer el libro

Notebook as homework Asi qualifico el cuaderno

Map of the Week (el reporte a los padres cada viernes)