2015–2016 Español La Escuela Intermedia de Delmar Señor Allen

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

Las Palabras Interrogativas
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Welcome back to School Ms. Martinez
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Telling Time.
Welcome back to School Ms. Martinez Bienvenidos de regreso a la escuela Señora Martinez.
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Selena reflection questions)
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Hoy es lunes, el 2 de febrero. ESPONJA: ¿Cómo se dice? 1. I need a calculator. 2. We always use computers. 3. They dance. 4. She never wears her backpack.
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
Saquen la hoja verde de la carpeta de anillos..  Escribe el nombre y apellido de 7 estudiantes de la clase.  (es posible que tengan que salir del asiento.)
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Definition
Vámonos (5 minutos) Pick up your pasaporte and any papers on your way in the door Write down one topic from the unit 1 exam that you would like to review.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes Please bring their binder and color behavior sheet everyday to school! This is very important! Also, be.
Find your new seat Quasimodo:. Quizzes:  Regular verbs quiz: Average = 91% (B+)  Big quiz: Average = 93% (B+)  You should be able to figure out the.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Propósito # 1: ¿Dónde hablamos español? Actividad Inicial:
SPANISH 7 TH GRADE With Señorita Hall Classes #6-10 – September 2013 Capítulo 1: Lectura extra ● ¡Hola! Fill out the “what happened in the READING from.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Survival Spanish – SPA II y III
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are continuing our work on the five senses, nouns, numbers 1-10, and writing our names and letters! Continuamos.
Regular –AR verbs.  In Spanish there are three types of regular verbs, those that end in –AR, -ER and –IR  This ending sets up a pattern for how the.
SPANISH 8 TH GRADE With Señorita Hall Classes #1-5 – August- September 2013 Capítulo 1: Lectura 1 ● El cuento del gato Warm-Up In your carpeta fill out.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
ESPAÑOL 2, el 10 de Septiembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Please sit in your assigned seat. If you forgot your flashcards last time, get them out now. On the paper you picked up on the way in the door, silently.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
Las Palabras Interrogativas ¿Qué?¿Qué? 1 Las palabras interrogativas ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is.
Bienvenidos La nueva clase de espanol uno!. Construcion Haz ahora: Will vary daily but participation and effort will count as a quiz grade. Repaso: review.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Preguntas y respuestas
ESPAÑOL 1, el 9 de Septiembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Welcome to Back To School Night Mrs. Sanchez Room 107.
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
WELCOME! OPHS Parents 1 st Quarter Informational Meeting.
Las Palabras Interrogativas
2017–2018 Español Uno La Escuela Secundaria de Delmar
2017–2018 Español Dos La Escuela Secundaria de Delmar
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Las Palabras Interrogativas
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
Transcripción de la presentación:

2015–2016 Español La Escuela Intermedia de Delmar Señor Allen

Los procedimientos de la clase - Class procedures 1.Entra al salón de clase a tiempo – Come into the classroom on time 2.Recoja un diccionario – Grab a dictionary 3.Siéntate en tu silla – Sit in your seat 4.Saca un lápiz y papel – Take out a pencil and paper 5.No hables en inglés – Do not speak in English 6.Haga el Calentamiento - Do the Calentamiento 7.Paga atención – Pay attention 8.Trata a los otros con respeto – Treat others with respect Lo que necesitas traer a la clase – What you need to bring to class… Un lápiz – A pencil Otro lápiz – Another pencil Papel – Paper Una carpeta – A binder El lápizEl papel La carpeta La tarea y participación - Homework and participation Todas las tareas usuales será por crédito extra, pero esto compensará el hecho de que los exámenes serán muy difíciles. Si te pierdes una clase, es tu responsibilidad pedir la tarea de aquella clase. Habrá un sitio en el salón donde puedes recoger las tareas de las clases anteriores, y también entregar tareas completas. All of the usual homework assignments will be for extra credit, however, this will offset the fact that tests and quizzes will be very difficult. If you miss a class, it is your responsibility to ask for the homework from that class. There will be a spot in the room where you can pick up homework from previous classes, and also turn in completed assignments. La mayoría de tu nota se base en tu participación en la clase. Recibirás 5 puntos cada día si hables en español y puedes contestar las preguntas. Recibirás más puntos si muestres más esfuerzo y por completar las tareas. Perderás puntos si hables en inglés. Los puntos de participación se añaden a Home Access dos veces al cuarto. The majority of your grade is based on your class participation. You will receive 5 points each day if you speak in Spanish and answer questions. You will receive more points for going above and beyond as well as for completing assignments. You will lose points if you speak in English. Participation points will be added to Home Access twice a quarter.

A Letter to Parents and Guardians Dear parents and guardians, ¡Bienvenidos! Welcome back for another year at the Delmar Middle School! I am excited to work with your son or daughter in Spanish class this school year. Middle school is a very exciting and important time— students are beginning to figure out who they are and in which direction they want to take their educational careers. It is a time of exploration and self-discovery. Learning a foreign language is a wonderful way for students to explore the world, and is a skill that can be used in whatever line of work your student chooses. This Spanish course provides an engaging curriculum for students, both cognitively and linguistically. The course will be taught almost exclusively in Spanish, and students are encouraged to speak only Spanish while in class. I highly recommend that students spend time studying and practicing outside out class, and if students want to come to me for extra help I am available every Thursday until 4:00 or by appointment. I openly welcome any questions, comments, or concerns you may have, no matter how small or trivial they may seem. Please do not hesitate to contact me at Sincerely, Ryan Allen Middle School Spanish

Introduction to Spanish Syllabus Return Form I have read and understand the information contained in the 2015–2016 Spanish syllabus. ____________________________________________ Printed Student Name & Grade ____________________________________________ Printed Parent/Guardian Name ____________________________________________ Parent/Guardian Signature ____________________________________________ Date ____________________________________________ Parent/Guardian (s) ____________________________________________ Parent/Guardian Primary Telephone Number(s) Questions / Comments: