Las Identidades Unidad 1 Ms. Garcia. ¿Qué es la identidad? What is identity?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
RESILIENCE / RESILIENCIA. BOUNCING BACK / REBOTAR.
Advertisements

El objeto directo.
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
PREGUNTA ESENCIAL: When do I use “ser” vs “estar”.
Subjunctive Mood By Karen Langenbacher. When a subjunctive is “imperative” Use it for all formal commands and negative informal commands. ¡mandatos! commands!
Gustar- To like (to please)
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Ch. 3 – Paso III (pg. 87) Talking about things you like and explaining why.
An English piece of work. Ana Montoya 2ºB. Spanish && English El miedo. El miedo es una emoción dolorosa, excitada por la proximidad de un peligro, real.
1.3 Gustar and similar verbs © and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc Al viajero le encantan los boleros. A la empleada le encanta el hombre con quien.
Chapter 3A Breakfast, Lunch, Gusta vs. Gustan, Encanta vs. Encantan, and Conjugation of –er and –ir endings By Erica Bloom.
Mi tema es la amistad By: Paulina Agenor.
 Bajarse el autobús  El conductor  El edificio  El estacionamiento  El guía  La iglesia  La lancha  El letrero 
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
How to Conjugate Regular –AR Verbs in the Present Tense.
1A Test Prep.
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
Page 114 En español 2 Reflexive Verbs Do you remember your Indirect Object Pronouns?
Possessive Adjectives
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
¡Vámonos! Hoy es el 19 de marzo 1. What are you invited to? 2. When is it? 3. Where is it? 4. Who is having it? 5. What will there be between 8-10 PM.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
PREGUNTA ESENCIAL: How can I use “ser” and “estar” to describe a house and household items?
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
First Grade Spanish High Frequency Words.
Las relaciones personales La unidad 1. autoritario/a.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
El Bienvenido ¿Cómo te llamas? ¿Cuántos años tienes?
El calentamiento - el 6 de octubre 1.el bolígrafo la bolígrafo 2.la carpetaslas carpetas 3.el deporteslos deportes 4.el plumala pluma 5.las animaleslos.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
Doler (ue) Tells what hurts.
Most commonly used is QUE Means that, which, who NEVER omitted in Spanish!
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Hagan la actividad con los dados con sus compañeros. Do the dice activity with your classmates. Make sure to correct.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Las Identidades Unidad 1 Ms. Garcia.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Saquen tu hoja azul del poema y una hoja de papel. Get out your blue poem sheet and a lined sheet of paper. 2. Guarden.
Gustar “to like” By Arianna and Sarah. Gustar- To like (to please) Me gusta (I like) Te gusta (you like) Singular Nos gusta (we like) Me gustan (I like)
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Los verbos reflexivos With a reflexive verb the action is reflected back on the person that is doing the action (body).
Los números Apuntes de vocabulario. treinta treinta y uno.
¿Qué le duele?. ¿Cómo formamos las frases? The verb “doler” (to hurt) is a stem changing verb. The o changes to ue in all form but the nosotros and vosotros.
Commands Notes Powerpoint ¡Escucha como usar los mandatos! ©Spanishplans 2012.
Subject Pronouns (Pronombres) ALL things have two qualities: which tells us who, and.. PersonNumber which tells us how many Singular Plural.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Español 3Español 3 2 de noviembre de de noviembre de 2015.
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
We can replace the object with “it” Adam wants a car. Adam buys a car. He drives the car. Adam parks the car. Adam washes the car. One day he crashes.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Hagan Ahora: Miren el siguiente vídeo otra vez sobre saludar con besos. (Watch the following video again about greeting with kisses.) Tarea: Finish Pre-Test.
La fecha: Hoy es lunes el dieciocho de noviembre. La meta: ¿Cómo se llama él? ¿Y ella? Hagan Ahora Paquetes página 12 – Dibujen como se sienten ahora.
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved As you learned in Lecciones 1 and 2, the verb estar is used to talk about how you feel and.
LAS PREGUNTAS (Question Formation). Asking “yes/no” questions To ask spoken questions that can be answered with a simple “yes” or “no,” simply raise the.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Martes, el 9 de octubre Toma la hoja de “estar” en la mesa.
First Grade Dual High Frequency Words
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Las emociones.
Conjugate ser in the present tense
How to use “Gustar”.
My life Name: benjamín Aravena barrios Thicher: Alexis fernandes DATE: 26|06|2018 COURSE: 7°BASICO.
The causative is a common structure in English. It is used when one thing or person causes another thing or person to do something.
Transcripción de la presentación:

Las Identidades Unidad 1 Ms. Garcia

¿Qué es la identidad? What is identity?

Definición: La identidad es lo que permite que alguien se reconozca a sí mismo. (Identity is what allows us to recognize ourselves) La identidad personal es TODO aquello que nos define como individuos. (Identity is EVERYTHING that defines us as individuals)

Con su pareja a la derecha, discutan sus pensamientos sobre el video. En 2 minutos compartiremos nuestros pensamientos.

1. ¿Cuál es el significado de la mascara? El significado de la mascara es…. 2. ¿Qué piensan de la frase “hoy la verdad me encontro”? (today, the truth found me) La frase “hoy la verdad me encontro significa… 3. ¿Ustedes creen que es necesario tener/ponerse una mascara? Porqué? Yo pienso que…

What defines our identity?

1. La Personalidad Es una combinación de actitudes y comportamientos desde el momento que nacemos (A combination of attitudes and behaviors that we developed since we are born) Vocabulario Importante 1. autoritario/a3. tacaño/a 2. permisivo/a4. sensato/a

Por ejemplo: Una persona puede ser alegre, cariñoso/a, inseguro/a. Todo depende en como se sienta. A person can be happy, caring, insecure. It all depends how you are feeling

2. Los Estados Emocionales Son estados de ánimo intensos provocados por una situación a la que responde el organismo. (States of mind caused by an intense situation that the body responds) Vocabulario importante 1.agobiado/a 2.tranquilo/a 3. deprimido/a 4. preocupado/a

Por ejemplo: Nuestras emociones dependen con quien nos juntamos. Our emotions depend on who we hang out with. If your closest friend is sad, you most likely get in that mood

3. Los Sentimientos Son resultados de una emoción o varias emociones. (A result of one or many emotions) Vocabulario Importante 1. Apreciar 2. Enamorarse 3. Odiar

Por ejemplo: Las cosas que te hacen reír, llorar, las que te ponen nerviosas The things that makes us smile, cry, things that makes us nervous…etc.

4. Las Relaciones Personales Es una interacción entre dos o más personas. (An interaction between 2 or more individuals) Vocabulario Importante 1. Coquetear6. Viudo/a 2. El compromiso7. Soltero/a 3. El ánimo8. Atraer 4. Divorciado/a9. El desánimo 5. Discutir

Por ejemplo: Una relación entre dos personas puede ser positiva o negativa. Todo depende de las necesidades de las personas. A relationship between two individuals can be positive or negative. Depending on each others needs.