 1. Give Imperfect endings for (AR) verbs and (ER,IR) verbs.  2. Write a sentence describing when the imperfect tense is used.  3. Translate – When.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Irregulars in the Imperfect
Advertisements

Using the preterite and imperfect tenses!!! Now that we know two forms used for the past tense, the preterite and the imperfect. Lets look at how each.
El triste cuento de Rihanna y Chris. Había una vez una cantante que soñaba con el hombre perfecto.
Present Progressive To emphasize that an action _____________, use the present progressive. estar + -______________________ Ella está ______________ los.
Imperfecto Use the imperfect to talk about what you used to do or what you were like in the past.
El imperfecto Preterits Crazy Uncle. ¡NO sé nada! Cuando tenía 7 años, siempre hablaba con mis amigo; sin embargo, ahorra les habla por el telefono porque.
Respuestas al study guide
5B El Hospital. What happened to you? ¿Qué te pasó?
Los recuerdos I know how to respond to ¿Cómo eras de niño/a? I know vocabulary to describe personalities. I know the irregular verbs of the imperfect.
EL IMPERFECTO The imperfect is used to talk about actions that happened regularly in the past, such as used to do something and was/were + -ing words For.
Descubre, Lección 1 En el consultorio
GRAMÁTICA El Imperfecto The Imperfect You already know how to talk about the past by using the preterit tense. Today you will learn about the imperfect,
The Imperfect Tense: Regular Verbs Over and over and over and over and over in the past.
Spanish 2 Vocabulario Cuando éramos niños
~The Imperfect Tense~. 2 Main Past Tenses in Spanish In Spanish, there are 2 main tenses used to talk in the past: 1. El Pretérito 2. El Imperfecto.
REPASEMOS LA TAREA. Hoy es jueves. Es el 3 de octubre ¿Qué ocurre en el video? ¿Cuánto tiempo hace que tu…? PARA HACER AHORA  Vamos a ver el resumen.
Exámen Preliminar.
Preterit VS Imperfect Spanish 3. El Pretérito If the action started and ended at a definite time. Yo vi una película anoche. Ella fue a Puerto Rico el.
¿Generalmente, cómo eras de niño(a)?
El imperfecto Cuando era niño.
THE IMPERFECT TENSE describe things that used to happen describe places,objects and people (in the past) give background description that is secondary.
¿¿Con qué jugabas de pequeño?
El imperfecto. Uses of the Imperfecto Past actions not seen as completed. Did not have a defined beginning and end. Used for descriptions and background.
REPASEMOS LA TAREA 1. STUDY imperfect endings 2. COMPLETE en la hoja fotocopiada: el ejercicio 3.
Repaso del vocabulario Manos a la obra. Sally just got a job working as a receptionist at an emergency clinic. She must write a short explanation for.
El imperfecto Español 3-3 Unidad 2. In Spanish, there are two simple tenses used to express the past tense. They are the preterite, which we learned in.
¿PRETÉRITO O IMPERFECTO?. PRETÉRITO It happened once Interrupting action in the past Narration in a story…what happened? It has a specific time/ending.
The IMPERFECT tense The imperfect tense is also used in the PAST. The imperfect tense is used to refer to actions in the past that occurred repeatedly.
Este fin de semana… Yo llevé mi perro para recortarlo, visité a mi mama, y salí a comer con mi amiga.
El Imperfecto y el Pretérito Capítulo 1 B
1:50 PM 1. Tarea online 1:50 PM 2 W L 2.9 Redaccion: cuento.
Notas – el imperfecto p. 210, 212, 222 Imperfect tense
Realidades 2 Capítulo 5B. doler (o ➞ ue) doler (o ➞ ue)  to hurt "Doler" means to cause pain, as a wound does; people cannot "doler". el presente de.
El Imperfecto. The imperfect tense is a past tense in Spanish used to describe actions that occurred repeatedly or over an extended period of time or.
Write the following: For each infinitive and pronoun, give the correct conjugation in the imperfect. Examples of infinitives: Mirar, hablar, comer Examples.
Choose a category. You will be given the answer. You must give the correct question. Click to begin.
La guía de estudio. Write the preterite endings for –ar and –er/-ir verbs Pretérito -ar Yo Tú Él/ella/usted Nosotros/nosotras Vosotros/vosotras Ellos/ellas/ustedes.
El imperfecto The imperfect. In Spanish there are two simple past tenses. The preterit tense, which we learned last semester, is used to state an action.
The Imperfect Tense BeforeBefore I enjoyed When I was little I didn’t like I used to Years ago.
Tema 5-B Vocabulary Un accidente Learning Objectives: I can describe an accident scene. I can discuss injuries and treatments. I can explain what was.
Bienvenidos a la PIZZARA GRANDE.
Español II, lunes, el 31 de marzo
Powerpoint Jeopardy -isimo, -ito, -mente Irregular Subjunctive -ar, -er, -ir imperfect SubjunctiveHace. Hacia+ time
Español 2-2 Sra. Carpinella El imperfecto. In Spanish, there are two simple past tenses: the preterite and the imperfect. The preterite is used to state.
Present Progressive Present Tense Preterite Tense Imperfect Tense Preterite vs. Imperfect
Spanish II, 5B Repaso para el examen.
GRAMÁTICA El Imperfecto: PARTE I. The Imperfect We have already talked about using the preterit tense to talk about events that have already occurred.
The past tenses in Spanish Preterite vs. Imperfect.
El imperfecto Use the imperfect tense to talk about actions that happened regularly. In English you often say “used to” or “would” to express this idea.
Test today No ALC Bienvenida.. Bienvenida Hoy es miércoles el 27 de marzo, 2013 ¿Cómo se dice sea shell en español?
Hoy es viernes, el 6 de marzo 6/3/15. Para comenzar: Jorge estaba caminando por el parque cuando vio a Adelia. Ayer, fui nadando en el mar. Vimos la pelicula.
El imperfecto. -is another past tense. -expresses what people used to do or tells what somebody was doing in the past. -is used to describe the way things.
02:45 PM 1. =related 02:45 PM 2.
Vocabulary Chapter 5B. Doler (o-ue) El dolor The pain.
EL IMPERFECTO/ IMPERFECT TENSE: AR: -aba/-abas/-aba/- ábamos/-aban. IR/ ER:-ía/-ías/-ía/ - íamos/-ían.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Page 194 Realidades 2.
Imperfecto Actions that happened repeatedly in the past; Are not complete, Was happening, or Used to happen. Telling time in the past, and Telling age.
El Imperfecto Hablar del Pasado Utilizando el Imperfecto Spanish4Teachers.org.
EL IMPERFECTO We use the imperfect to talk about actions that happened repeatedly in the past. In English we often say “used to” or “would” to express.
CALENTAMIENTO HOY ES MARTES, EL 12 DE ENERO Identifiquen
Review of preterite Yo nadarComer vivir Tú Él Ella Usted Nosotros Ustedes ellos/as } } nadé nadaste nadó nadamos nadaron comíviví comisteviviste comióvivió.
El imperfecto The other past tense Uses: Used to ____ Used to ____ Was/were ____-ing Was/were ____-ing.
abrazar(se) besar(se) darse la mano despedirse.
Regular Verbs THE IMPERFECT TENSE.  Repeated actions in the past  Habitual actions in the past WHAT IS THE IMPERFECT TENSE?
Imperfect Progressive and Preterite Review: Present progressive The present progressive is used when a person wants to say that an action is happening.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Courtesy of: grammar/real2grammar/
Guanajuato. Bienvenidos a Guanajuato, lugar principal del Videomisterio. A unos 450 kilómetros al noroeste de la Ciudad de México, Guanajuato tiene una.
Past tense.  The imperfect is used to tell:  what someone used to do  what things were like  how things used to be De niña, vivía en las afueras de.
Clase de español II Es martes. Es el primero de febrero de dos mil once.
Juguete Dónde jugaba con el juguete Edad un tren eléctrico 7 años la guarderia infantil.
Transcripción de la presentación:

 1. Give Imperfect endings for (AR) verbs and (ER,IR) verbs.  2. Write a sentence describing when the imperfect tense is used.  3. Translate – When I was a kid, I ate hamburgers every day.

 1. Ramón era travieso. Siempre les (molestar- jugar) a sus compañeros.  2. Eduardo era un chico bueno. Siempre me (escoger-obedecer)  3. Mercedes era generosa. Siempre les (preguntar-permitir) a las otras niñas jugar con sus muñecas.  4. Oscar (molestar-coleccionar) monedas. Tenía monedas de todos los países.

 1. ¿Con qué juguetes te gustaba jugar de pequeño?  2. De niño, ¿cómo eras? ¿Bien educado o travieso? ¿Sociable o tímido?  3. Cuando eras niño, ¿obedecías a tus padres siempre, a menudo, o a veces?

 1. ¿Qué hacían tú y tu familia durante el verano cuando eras niño.  2. ¿Dónde ibas a escuela cuando tenías 7 años?  3. De pequeño, ¿qué películas veías?  4. ¿Qué comida te gustaba comer de niño?

 1. Tengo calor.  2. Tienes miedo.  3. Ten cuidado.  4. Tenemos hambre.  5. Tienen sed.

 Traduce  Dolor  Roto  La venda  Chocarse  Lastimarse  Recetar  Sentirse  Las pastillas

 What would you say in the following situations. Write the sentence, then a,b, or c.  1.Tropiezas y te caes.  2.Ves un coche que no para en la señal de parada. Tu amigoestá asustado.  3.Tuvisite dolor de espalda, pero ya no te duele nada. Una miga te pregunta como estás.  a.!Tranquilo! No va a chocar con nosotros.  b.Me siento muy bien.  c.!Ay que me caigo!

 1. ¿Te gusta ser medico o enfermero? ¿Por qué? Hay un medico o enfermero en tu familia?  2. ¿Te pone nervioso ver sangre o huesos rotos?  3. Cuando tienes dolor de cabeza, ¿qué haces para sentirte mejor?

 1. ¿Por qué no __________ (venir) tú a mi fiesta?  2. Lo siento. No _________ (poder – yo) ir. _________ (tener) que cuidar a mi hermanita. ¿__________ (estar) buena la fiesta?  3. Yo no ______(ir), pero marcos me _______ (decir) que fue muy divertida.

 Examen 5b – El 15 de mayo (viernes)  Examen final – El 2 de junio (martes)  Trabajo Extra – Documentar un Accidente Página 285 del libro. Due – El 26 de mayo (martes)

 1. No le voy a dar (puntadas/pastillas).  2. Le voy a poner una (venda/ inyección)  3. Voy a recetar (muñecas- pastillas) para (el cuello- la espalda)  4. Creo que usted tiene un (hombro- hueso roto).

 1. Pedro ___________ (limpiar) el coche cuando se tropezó.  2. Juan Carlos _________ (correr) cuando vio un oso gigante.  3. Las enfermeras _________ (mirar) la televisión cuando vino una ambulancia.

 Conjugate for yo, tú, él, nosotros, ellos  1. Ser – imperfecto  2. Ser – pretérito  3. Ir – imperfecto  4. Hacer - pretérito